Kyllä on hyvä olla duunarin vaimo!

• Viestiketjun aloittaja kehukaa muutkin miehiänne!
  • Ensimmäinen viesti
Ou mama!
Alkuperäinen kirjoittaja oi voi:D:
Kummassaki puolensa mutta heti jos kehuu niin joku älähtää:D mun mies on duunari ja veli insinööri, ihan samanlaisia ovat"siviilissä"ja ei varmasti kukaan martta kaupassa huomaa kumpi on duunari ja kumpi insinööri:D
Meillä sama paitsi toisin päin, veli duunari, mies insinööri, ja kummankin työtä arvostan. Piste!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
mikä palkka duunareilla on? =)
Mun sähkömieheni tienaa noin 3500-4500e kk, riippuen keikasta.
nettona?
heiluta sä vaan persettäs lavalla äläkä murehdi muitten raha-asioita
sorry mut en mä murehdi muitten raha asioista, jos ulla huono päivää niin ehkä mä olen väärä kohde kenelle voi V'''lla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-duunarin vaimo:
Ai niin, tärkein jäi: Mun miehellä on hyvä kroppa, hän ei osaa rakentaa, ei muurata eikä hitsata, mutta on varaa palkata joku tekemään nuo omasta puolestaan ilman pihistelyjä. Ja viedä perhe sillä aikaa vaikka lomailemaan. :D
Uusavuton tumpula, jolla menee peukku suuhun yksinkertaistenkin arkipäivän asioiden kanssa ja joutuu soittamaan aina jonkun rahaa vastaan tekemään. Ei kyllä itsetunto kestäisi moista avuttomuutta.

S
Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:
Alkuperäinen kirjoittaja S:
En kehtaisi olla duunarin vaimo, ainakin salaisin asianlaidan tuttavilta :D.
saako kysyä, että miksi?

mulle on se ja sama mitä mies työkseen tekee, kunhan on oma ittsensä työelämän ulkopuolella.
En voisi arvostaa duunaria, arvostan erilaisia arvoja elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Ihan uskomaton asenne eräillä!

Kyllä niitä tyhmiä, laiskoja, osaamattomia, ylipainoisia, mörököllejä ja mitä vaan löytyy aivan yhtä lailla korkeammin koulutettujen kuin duunarimiestenkin joukosta.

Todella lapsellista tulla haukkumaan kaikkia duunareita tyhmiksi ja haiseviksi, ja myöntää olevansa itse ennakkoluuloinen ja koppava muita kohtaan. Siinäpä sitä sivistystä sitten onkin kerrakseen :xmas:

Ja ei, ei ole myöskään oikein stereotyyppisesti ajatella, että kaikki korkeasti koulutetut olis peukalo keskellä kämmentä ja veteläperseitä, jotka ei edes kauppakasseja jaksa kantaa. Mutta mielestäni tällaisissa ketjuissa kauhean harvoin näin väitetäänkään. Mutta aina ja iän kaikkisesti sama duunareiden haukkuminen.
Luulenpa että täällä on enemmänkin pätemisen ja todistelun tarve duunarien vaimoilla...:whistle:
No jos nyt ihan tarkkoja ollaan - tämä ketju alkoi ihan niinku oli tarkoituskin. Muutama ihminen kehui omaa miestään, jotka sattuvat olemaan duunareita. Kehui kroppaa ja palkkaa hyväksi jne. Siihen ilmestyi aika heti ekat "hyi en vois koskaan seurustella haisevan duunarin kanssa" - kommentit. En ymmärrä. Jos se oma johtaja-kauluspaita-rikasmies-josoisin on niin ihana, niin miksei vaan voinut kehua sitä? Pitikö se tehdä sen kustannuksella, että haukkuu muita?

En minä ainakaan yhtään ihmettele, jos joku haluaa puolustaa omaa miestään, jota haukutaan tyhmäksi apinaksi TYÖN takia. Kun se työ on vaan yksi asia ihmisessä, ei koko ihminen. Mun mielestä siis kyse ei ollut pätemisen tarpeesta vaan siitä, että haluttiin kommentoida ettei nuo haukut olleet mitenkään asiallisia ja osuvat myös useiden duunareiden kohdalla harhaan.

Ite olen kylläkin maisteriksi opiskellut ja miehenikään ei ole duunari. Mutta itseäni on oksettanut aina ja iänkaiken esimerkiksi yliopistolla ne juntit, jotka kovaan ääneen kailottavat, miten eivät ikinä ainakaan alkaisi siivoojaksi tai kaupan kassaksi, koska se on niin paskahommaa. Varmaan ne samat nyt täällä haukkuu sit kaikki duunari(miehe)t maan rakoon? Enkä vaan koskaan ole oppinut ymmärtämään, että MIKSI?

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ai niin, tärkein jäi: Mun miehellä on hyvä kroppa, hän ei osaa rakentaa, ei muurata eikä hitsata, mutta on varaa palkata joku tekemään nuo omasta puolestaan ilman pihistelyjä. Ja viedä perhe sillä aikaa vaikka lomailemaan. :D
Uusavuton tumpula, jolla menee peukku suuhun yksinkertaistenkin arkipäivän asioiden kanssa ja joutuu soittamaan aina jonkun rahaa vastaan tekemään. Ei kyllä itsetunto kestäisi moista avuttomuutta.
Toki sun itsetunto ei kestäisi varakasta miestä :D.

ihmetys
saako kysyä, että miksi?

mulle on se ja sama mitä mies työkseen tekee, kunhan on oma ittsensä työelämän ulkopuolella.
mitä sun mies tekee työkseen?
ja mitä itse teet työksesi?

itselle on hiukan epäselvää kuka on duunari ja kuka ei.. miellän duunareiksi kaikki ne jotka työskentelevät jollekkin taholle, yrittäjät sitten asia erikseen.

:)
"Kaupansetä" on mun mieheni.
Ei älykäs, ei hyvätuloinen, ei hyvä kroppainen, mutta erittäin rakas ja ihana.
Hän viihtyy työssään ja tekee muita juttuja, kuin rakentaa ja remontoi ja mun mielestä on kiva, kun hän on vapaalla perheen kanssa, eikä salilla tms. treenaamassa vartaloaan.
Parempi esileikki se on, että hän kokkailee ruokaa ja imuroi, kuin, että jättää nämä hommat mulle sillä aikaa, kun itse on kuntoilemassa...

Maria
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mun duunarimiehellä on hyvä palkka ja loistava kroppa, en vaihtaisi ikinä mihinkään silkkisukka-mieheen.
Ja mun mies on vielä sen päälle todella älykäs. Hän on vaan tykännyt aina ruumiillisesta työstä.
Pitkää päivää tekee useasti mutta jaksaa aina touhuta lapsen kanssa iltaisin, ja onkin ihan maailman paras isi :heart: ja paras aviomies. :heart:
Heh heh...on vaan tykännyt aina ruummillisesta työstä...lol!!!

Ja ainakaan opiskelusta ei ole sitten tykännyt! Heh!

saako kysyä, että miksi?

Kuten ihmisten luokittelua ammattien perusteella? Kunnon kastilaitos ja luokkayhteiskunta takaisin?

no jaa
Mutta itseäni on oksettanut aina ja iänkaiken esimerkiksi yliopistolla ne juntit, jotka kovaan ääneen kailottavat, miten eivät ikinä ainakaan alkaisi siivoojaksi tai kaupan kassaksi, koska se on niin paskahommaa. Varmaan ne samat nyt täällä haukkuu sit kaikki duunari(miehe)t maan rakoon? Enkä vaan koskaan ole oppinut ymmärtämään, että MIKSI?
Samalla lailla tunnen duunareita, jotka ovat haukkuneet yliopistolla opiskelevia "valkokaulus-idiootteja" yliopisto-pelleiksi, ja minne eivät ikinä itse menisi opiskelemaan. Ei sen puoleen, ei heistä moni sinne pelkällä peruskoulun päästötodistuksella pääsisikään...

Tea
Ihanaa olla insinöörin vaimo. Mies ei ole mikään solmiopäällätöissäaina-tyyppi vaan ihan normaaliessa vaatteissa siellä työskentelee. Tekee 7.5h työpäivää tietokoneensa ääressä ja tienaa lähes 80000? vuodessa. Ja jos joku päivä ei huvita lähteä töihin niin aina voi jäädä kotiinkin tekemään töitä kannettavalla. Ylitöitä ei ole eikä päivät koskaan veny yli työajan. Lisäksi työaika on liukuva ja omiin menoihin pääsee helposti keskellä päivääkin. Ei duunarien haalareita, ei känsäisiä ja rasvaisia käsiä vaan ihana partavedeltä tuoksuva hyväntuulinen mies oli sää ulkona mikä tahansa :) :) :) :) :)

S
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kerro ihmeessä tarkemmin "arvoistasi"! :eek:
Arvostan miestä joka on ajatellut pitkällä tähtäimellä ja opiskellut korkealle. Miestä joka kunnianhimollaan on saavuttanut aseman jossa voi käyttää aivoja sekä valtaa. Miestä jota ei tarvitse hävetä korkemman luokan seurassakaan. Sekä plussana miestä joka käyttää pukua päivittäin :).

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Toki sun itsetunto ei kestäisi varakasta miestä :D.
Olen kyllä itse mies...
Enkä arvosta ihmisiä ammatin perusteella, vaan mitä osaa. Vanhanajan käsityöammattilaiset ovat osaamisellaan korkealla, verrattuna näihin läppäreitä mukanaan raahaaviin Powerpoint-managereihin.

käytännön ihminen
Alkuperäinen kirjoittaja Maria:
Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
Mun duunarimiehellä on hyvä palkka ja loistava kroppa, en vaihtaisi ikinä mihinkään silkkisukka-mieheen.
Ja mun mies on vielä sen päälle todella älykäs. Hän on vaan tykännyt aina ruumiillisesta työstä.
Pitkää päivää tekee useasti mutta jaksaa aina touhuta lapsen kanssa iltaisin, ja onkin ihan maailman paras isi :heart: ja paras aviomies. :heart:
Heh heh...on vaan tykännyt aina ruummillisesta työstä...lol!!!

Ja ainakaan opiskelusta ei ole sitten tykännyt! Heh!
Mikä siinä on pahaa, että ei tykkää opiskelusta?
Kyllähän noita käytännön hommiakin jonkun pitää tehdä. Miksi pitäisi opiskella asioita joita ei koskaan missään tulisi tarvitsemaan?

S
saako kysyä, että miksi?

mitä sun mies tekee työkseen?
ja mitä itse teet työksesi?

itselle on hiukan epäselvää kuka on duunari ja kuka ei.. miellän duunareiksi kaikki ne jotka työskentelevät jollekkin taholle, yrittäjät sitten asia erikseen.
Mieheni on ison yrityksen vice president, itse markkinointipäällikkö. Ei tosin liity tähän keskusteluun.

?
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kerro ihmeessä tarkemmin "arvoistasi"! :eek:
Arvostan miestä joka on ajatellut pitkällä tähtäimellä ja opiskellut korkealle. Miestä joka kunnianhimollaan on saavuttanut aseman jossa voi käyttää aivoja sekä valtaa. Miestä jota ei tarvitse hävetä korkemman luokan seurassakaan. Sekä plussana miestä joka käyttää pukua päivittäin :).
Miksi duunarimiestä pitäisi hävetä?! Ei koulutus takaa sitä, että osaa käyttäytyä. Hyvä esimerkki tästä on bb-Esa...

Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Mutta itseäni on oksettanut aina ja iänkaiken esimerkiksi yliopistolla ne juntit, jotka kovaan ääneen kailottavat, miten eivät ikinä ainakaan alkaisi siivoojaksi tai kaupan kassaksi, koska se on niin paskahommaa. Varmaan ne samat nyt täällä haukkuu sit kaikki duunari(miehe)t maan rakoon? Enkä vaan koskaan ole oppinut ymmärtämään, että MIKSI?
Samalla lailla tunnen duunareita, jotka ovat haukkuneet yliopistolla opiskelevia "valkokaulus-idiootteja" yliopisto-pelleiksi, ja minne eivät ikinä itse menisi opiskelemaan. Ei sen puoleen, ei heistä moni sinne pelkällä peruskoulun päästötodistuksella pääsisikään...
No mutta onhan siellä niitäkin idiootteja ja pellejä. Mutta on myös niitä fiksuja ja mukavia. Eikä sinne kenenkään tarvii mennä opiskelemaan, kun eivät kaikki edes halua. Itekö ajattelet, että kaikki haluais, mutta ovat vaan kateellisia kun eivät pääse?

Ihan samalla tavalla niiden duunareiden joukossa epäilemättä on niitä, joilla ei ole ihan isoimmalla kauhalla annettu. Mutta se ei tee kaikista duunareista samanlaisia. Sitä tarkoitin, että nuo kommentit siitä, ettei kyllä ilkeäis myöntää seurustelevansa duunarin kanssa on kyllä tosi lapsellisia ja outoja.

Koska oikeasti, se että ihminen on rekkakuski tai insinööri ei kerro mitään siitä millainen ihminen on! Se ei kerro arvoista, elämänasenteesta, harrastuksista, sivistyksen tasosta, remonttitaidoista, eikä edes kaikkea palkasta tai työnkuvasta. Se kertoo siitä, että ihmisellä on sellainen ammatti.

myö
Alkuperäinen kirjoittaja no jaa:
Minä tunnen ekonomeja, jotka ovat vaihtaneet alaa duunaripuolelle, koska haluavat tehdä käsillään töitä. Näin minunkin mieheni, jos meillä olisi siihen mahdollisuus.

Itse olen kolmannen polven akateeminen, enkä myöskään KÄSITÄ, miten älykäs ihminen ei arvosta ammattilaisia, oli ala mikä tahansa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tea:
Ihanaa olla insinöörin vaimo. Mies ei ole mikään solmiopäällätöissäaina-tyyppi vaan ihan normaaliessa vaatteissa siellä työskentelee. Tekee 7.5h työpäivää tietokoneensa ääressä ja tienaa lähes 80000? vuodessa. Ja jos joku päivä ei huvita lähteä töihin niin aina voi jäädä kotiinkin tekemään töitä kannettavalla. Ylitöitä ei ole eikä päivät koskaan veny yli työajan. Lisäksi työaika on liukuva ja omiin menoihin pääsee helposti keskellä päivääkin. Ei duunarien haalareita, ei känsäisiä ja rasvaisia käsiä vaan ihana partavedeltä tuoksuva hyväntuulinen mies oli sää ulkona mikä tahansa :) :) :) :) :)
Sä olisit Tea voinut lopettaa muutama lause aikasemmin, niin et olis tehnyt itsestäs idioottia. Oli tarkoitus kehua omaansa, ei haukkua muiden.

Työajat säännölliset ja hyvät (paitsi työmatkan pituus vaihtelee), yläkroppa pysyy kunnossa (pitää tuon treenata kuitenki varsinki jalkoja ku on luonnostaan aika luikku..), palkka ei oo kyllä kauhean hyvä, noin pari tonnia jää kuussa käteen, hieman vaihtelee seki työmatkan pituudesta riippuen. Mutta kyllähän tuolla pärjää hyvin. Sairaslomaa saa helposti ja muutenkin vapaata jos tarvii. Kirvesmies siis on. Työ sopii mun miehelle, en vois kuvitellakaan sitä toimistotyöhön istumaan koneen ääressä päivät pitkät. Eikä se itekään sellasta haluais, haluaa tehdä käsillään töitä. Monitaitoinen mies. :)

Yhteistyössä