Kyllä nykyajan äideillä on helppoa, kun laitoksellakin ehditään nettiin!

  • Viestiketjun aloittaja keskittykää
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Vastasyntynyt nukkuu sellaiset 22 tuntia vuorokaudessa, joten aikaa kyllä on.

Synnärillä on aika tylsää.
Kellä nukkuu kellä ei. Vauva huusi sellaisen 10 h vuorokaudessa, ennenkuin koliikki alkoi, söi tunnin välein ja minä vuosin verta järjettömiä määriä koko ajan. Ei tullut aika pitkäksi ei.
 
narikka
kuopukseltao li läppäri mukana, ois tullu tekemisen puute muuten. nukku ja söi, ei huuellu vaikak oli nälkä, ähisi vain :) 4h synnytyksestä olin facebookissa :D ja join kahvia.
 
Minun vauvat eivät huutaneet synnärillä ja siellä tosiaan tylsistyi. :|

Esikoisen kanssa synnärillä ollessa viereisessä pedissä oli äiti, jonka vauva huusi ihan koko sen ajan, minkä ei ollut tississä kiinni. Oli siinä äidillä kestämistä. :snotty: ja kieltämättä oma lepokin siinä häiriintyi.
 
vieras
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
Miten se läppärin näplääminen eroaa lehden tai kirjan lueskelusta?
 
eeeeee
Niinpä. Mä jouduin tyytymään kirjan ja vanhojen Kaksplussien lukemiseen... Oli kyllä hyvä kirja viimeisellä kerralla: Kolmastoista kertomus, Diana Shetterfield (tms).
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
mun mummo ei kyllä ehtiny ku se synnytti saunassa ja sen jälkeen oli ruvennu heti laittamaan ruokaa...
Ennen oli naiset rautaa hii-o-hoi! :D Nää on mahtavia juttuja.

Ja mikäs siinä netissä laitoksella.Ite en olis kyllä ehtiny koskaan nettailla kun oli niin kiire tuijottaa sitä vauvaa kun kehtaa aina olla niin pahuksen suloisen näköinen niin eihän siitä saanu silmiään irti. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
Miten se läppärin näplääminen eroaa lehden tai kirjan lueskelusta?
no ei kait muuten mitenkään, mutta se miltä se touhu näyttää.
Senkun ottavat, mulle tää kone ei muutenkaan oo niin tärkiä juttu, jos lapsen päiväunilla (30min) istun tässä maksimissaan, ni sekin on jo liikaa..

Ottaisin mielummin kännykän mukaan sinne ja sillä nettiin. Ei kone ole eka mitä siellä ajattelee...

mitenköhän ne on ennen pärjännyt siellä........
 
muistanko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
Miten se läppärin näplääminen eroaa lehden tai kirjan lueskelusta?
no ei kait muuten mitenkään, mutta se miltä se touhu näyttää.
Senkun ottavat, mulle tää kone ei muutenkaan oo niin tärkiä juttu, jos lapsen päiväunilla (30min) istun tässä maksimissaan, ni sekin on jo liikaa..

Ottaisin mielummin kännykän mukaan sinne ja sillä nettiin. Ei kone ole eka mitä siellä ajattelee...

mitenköhän ne on ennen pärjännyt siellä........
nii että pääasia mitä MUUT ajattelee vai? :D
 
terästäti
Mulla ei ollut konetta synnärillä, mutta olinkin niin huonossa kunnossa enkä pystynyt istumaan, etten olisi pahemmin jaksanut.

Mutta minäpä valitin vielä synnytyssalissa, miksei sieltä päässyt nettiin, kun olisin halunnut päästä kertomaan kesken synnytyksen kuulumiset kavereilla ja lukemaan uutiset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
Miten se läppärin näplääminen eroaa lehden tai kirjan lueskelusta?
no ei kait muuten mitenkään, mutta se miltä se touhu näyttää.
Senkun ottavat, mulle tää kone ei muutenkaan oo niin tärkiä juttu, jos lapsen päiväunilla (30min) istun tässä maksimissaan, ni sekin on jo liikaa..

Ottaisin mielummin kännykän mukaan sinne ja sillä nettiin. Ei kone ole eka mitä siellä ajattelee...

mitenköhän ne on ennen pärjännyt siellä........
Minä taas mietin toisaalta että jos vielä vauva joskus saataisiin niin voisi olla ihan kätevääkin ottaa kone mukaan. Saisi siinä tylsinä hetkinä seurusteltua vaikka skypen tai mesen välityksellä ulkomailla asuvien sukulaisten kanssa ja näytettyä kuvaa vauvasta jne. Peremmin aikaa tuollaiseen kuin sitten kotiuduttua milloin painaa päälle ruuanlaitot, kotityöt ja vanhemmat lapset.
 
vieras
Mulla ei oo oikeesti tullu mieleenkään, että koneen edes voisi ottaa mukaan synnärille tai et siellä sais nettiä käyttää, mutta kiitos vinkistä! Taidanpa ainakin kännykällä siellä surffailla jos aika pitkäks sattuis käymään :)
 
Huh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
Niin no musta taas ois noloa mennä synnyttämään pinolehtiä kädessä! Siis mitä ihmeen eroa näillä on, kumpikin on tarkoitettu siihen että niillä saa aikaatapettua/toimintaa itselle.

Jo on outoa sakkia taas liikenteessä jos 2010 luvulla läppäri on vielä noin outoasia ihmisille.

Itse aiheeseen, vauva nukkuu lähes koko ajan, ois turhauttavaa istua vaan kynsiäpurren se aika.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kone ole eka mitä siellä ajattelee...

mitenköhän ne on ennen pärjännyt siellä........
Aijaa, mä kun ajattelin koko synnytyksenin vaan konetta, huoh.

Miten lie ne ihmiset on ennen pärjänneet, kun ei ollut sanoma- tai aikakausilehtiä olemassa.
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kone ole eka mitä siellä ajattelee...

mitenköhän ne on ennen pärjännyt siellä........
Aijaa, mä kun ajattelin koko synnytyksenin vaan konetta, huoh.

Miten lie ne ihmiset on ennen pärjänneet, kun ei ollut sanoma- tai aikakausilehtiä olemassa.
Ja sekin oli ennen ihan hirveää, että oikein niitä lehtiäkin lukivat synnärillä! Ja kirjojakin varmaan! Ja varmaan juorusivat muutaman sanan huonekavereidenkin kanssa! Ja jotkut jopa puhelimella soittivat kuulumisia läheisilleen! Ihan KauHeeta :D

Vauvaa pitäisi tuijottaa KOKO se aika kun se nukkuu. Sääntö nro 1 kun tulet äidiksi :D

(ja ei, en ole itse surffaillut laitoksella koska ei ollut surffikännykkää mukana, mutta en näe mitään kamalaa siinä jos joku niin tekee)
 
Kone jäi kotiin
Musta taas oli ihanaa kun synnärillä oli kerrankin aikaa lukea hyvää kirjaa ihan rauhassa. Kotona nuo lapset tuppaavat häiritsemään lukunautintoa ;) Mut ehkä jos reissu olisi pitkittynyt olisin pyytänyt miestä tuomaan koneen.
 
ihme
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kone ole eka mitä siellä ajattelee...

mitenköhän ne on ennen pärjännyt siellä........
Aijaa, mä kun ajattelin koko synnytyksenin vaan konetta, huoh.

Miten lie ne ihmiset on ennen pärjänneet, kun ei ollut sanoma- tai aikakausilehtiä olemassa.
Ja sekin oli ennen ihan hirveää, että oikein niitä lehtiäkin lukivat synnärillä! Ja kirjojakin varmaan! Ja varmaan juorusivat muutaman sanan huonekavereidenkin kanssa! Ja jotkut jopa puhelimella soittivat kuulumisia läheisilleen! Ihan KauHeeta :D

Vauvaa pitäisi tuijottaa KOKO se aika kun se nukkuu. Sääntö nro 1 kun tulet äidiksi :D

(ja ei, en ole itse surffaillut laitoksella koska ei ollut surffikännykkää mukana, mutta en näe mitään kamalaa siinä jos joku niin tekee)
Ja vielä aiemmin vasta äideillä olikin helppoa, kun heinätöihinkin ehti suoraan synnytyksestä. Eivät ne kyllä nykyaikana pärjäisi, kun ei navettojakaan ole synnärin vieressä.

Miten ihmeessä jotkut saa joka asian käännettyä niin, että just nykyaikana ihmiset tekevät kaiken väärin?
 
*vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä lapsi nukkui, muttei tullut mieleenikään otta läppäriä mukaan.
Aika ei käynyt kun luin lehtiä ja välillä torkuin ja valmistuin henkisesti kotiin lähtöön...suurimman osan ajasta ihmettelin sitä pientä vauvaa.

En siis itsekkään ymmärrä, jotenkin se ois noloa mennä synnyttämään läppäri kainalossa.
"valmistauduin henkisesti kotiinlähtöön" :LOL: eli jos sulla ois ollu kone mukana, olisit lähteny kotiin jotenkin vähemmän henkinäistyneenä? :D
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Ei tulisi kuuloonkaan ottaa nettiä mukaan synnärille.
ei sinne nettiä tarvii ottaakakan, vaan kannettava riittää. ainkin Lks.ssä on ihan avoin netti jota voi asiakkaat käyttää, millä osastolla vaan
 

Yhteistyössä