Kyllä meijän lapsilla on sitte ihana mummi...

• Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti
Miimiäinen
Toi ukon mutsi meinaan :/
Pikku neidillä oli viime viikolla 1v synttärit ja pidettiin juhlatkin vkonloppuna. Tää mummipa ei edes lahjaa tai edes korttia tytölle lähettänyt. Ilmotti tunti ennen bileitä, että onpa unohtanu ilmottaa esteestä juhliin.
Vanhemmat muksut kyselee, että miks ei toinen mummi tullu juhliin. Tolle mummille tuntuu kelpaavan vaan toi meijän eka muksu. Sen neidin synttäreille aiko kyllä tulla.
2 vuotta sitten kävi ekan synttäreillä, muttei tullu pikku-ukon synttäreille, "ku en mä jaksa ajaa sinne jatkuvasti" Onneks ukkeli ite oli sillon niin pieni, ettei tajunnu!!!
Kumma, että meijän pitäis siellä käydä 3 pienen kanssa, mutta aikuinen ihminen ei jaksa sitä matkaa ajella eestaas |O |O Kyse siis pikkusen reilu 50v ihmisestä, eli ei se ikä vielä metkustelua estä.
Vois edes esittää pitävänsä kaikkia lapsia yhtä tärkeinä :/

en tajua
Miksi pitäisi esittää jotain mikä ei pidä paikkaansa?
Kyllä lapset sen vaistoaa,ei ne tyhmiä ole! Ei niille kannata valehdella että "kyllä mummi kaikista yhtä paljon tykkää..." kun ne vaistoaa ettei niin ole!

Miimiäinen
Mä vaan en tajuu miten aikuiset ihmiset kehtaa toimia noin. Miten sitä selittää asian lasten mieltä pahottamata?
"No toi toinen mummi tykkää vaan "isosta neidistä" te 2 muuta ette merkkaa mummille mitään" |O

Meillä on kaksi mummia
Itselläni oli aika etäiset välit mummoihini, mutta nyt tällä meidän tytöllä on kaksi innokasta eläkemummia, kun on heidän molempien ainoa lapsenlapsensa. Kivahan se on, että haluavat hoitaa, mutta puuttuvat aika paljon myös meidän perheen asioihin sitä kautta.. Eli mikä on liikaa huomiota ja mikä liian vähän, en tiedä, ei tämäkään herkkua ole, kun kahdelle mummolle ja ukille pitää asiat selittää vähintään kerran viikossa !!

Miimiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja en tajua:
Miksi pitäisi esittää jotain mikä ei pidä paikkaansa?
Kyllä lapset sen vaistoaa,ei ne tyhmiä ole! Ei niille kannata valehdella että "kyllä mummi kaikista yhtä paljon tykkää..." kun ne vaistoaa ettei niin ole!
Mutta onko se sitte oikein, että 1 lapsi saa mummilta aina lahjoja ja mummi on paikalla synttäreillä? Toisia mummi ei edes vaivaudu onnittelemaan, lahjoista, korteista tai edes pakallaolosta puhumattakaan?!
Mun puolesta vois pysyä poissa kokonaan sitten. Tuntuu pahalta noiden muiden puolesta :|

toi on inhottavaa.itellä omakohtasia kokemuksia,isäpuolen äidiltä en koskaan saanut enkä saa vieläkään joulu/synttärilahjaa koska en ole hänen biologinen lapsenlapsensa..ostaa kyllä veljelle kaiken maan ja taivaan väliltä.
ei tää sinänsä enää haittaa,oon jättäny ko. henkilön omaan arvoonsa mutta kyllä se pienenä harmitti.isäpuoli ollut mun elämässä 3vuotiaasta asti,ja meillä tiivis isä-tytär suhde.
miten jotkut osaakin olla noin ajattelemattomia |O

Kysy miksi tekee noin
Kysy suoraan anopiltasi, että miksi hän suosii just tuota yhtä lasta vain ? Jos hän on sitä mieltä, että yhden lapsen muistaminen riittää.. Vai vetoaako esim. ettei ole rahaa ostaa lahjoja kuin yhdelle ? Jokin syy hänellä varmasti on. Onko miehelläsi sisaruksia, joilla on myöskin lapsia ? En nyt muuta syytä keksi kuin tuo raha..

Alkuperäinen kirjoittaja Kysy miksi tekee noin:
Kysy suoraan anopiltasi, että miksi hän suosii just tuota yhtä lasta vain ? Jos hän on sitä mieltä, että yhden lapsen muistaminen riittää.. Vai vetoaako esim. ettei ole rahaa ostaa lahjoja kuin yhdelle ? Jokin syy hänellä varmasti on. Onko miehelläsi sisaruksia, joilla on myöskin lapsia ? En nyt muuta syytä keksi kuin tuo raha..
ja vaikka ei olis sitten rahaa ostaa kaikille niin olisi ostamatta kenellekkään.
toivon etten ite joudu äitinä tuohon tilanteeseen..koskaan

Miimiäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Kysy miksi tekee noin:
Rahaa anopilla kyllä on, se ei oo hällä ongelma. Enkä edes mitään kalliita lahjoja vaadikaan, pelkkä muistaminenkin riittäisi :/ Toi meijän eka muistuttaa eniten ulkonäöllisesti ukon sukua, joka taitaa olla tärkeetä.
On tolla anopilla 2 muutakin lapsen lasta, jotka asuvat tosi lähellä ja joita anoppi saa hoitaa just niinku ite haluaa. Ja ulkonäöllisesti täydellisiä "pikku-anoppeja"He ovat tottakai ne tärkeimmät, mikä ei mua haittaa. Haluun vaan omille lapsilleni tasapuolista kohtelua. Jos ei kykene siihen, ei tartte muistaa ketään!

vieras
Sama homma täällä, kolmen lapsen kanssa, joista nuorin alle vuoden, kanssa pitäisi lähteä naapurikaupunkiin kyläilemään, kun koskaan eivät itse ehdi.

Kyläilyt jääneet todellä vähiin, synttärit ja kerran pari vuodessa muuten nähdään,vaikka välimatkaa alle 40 km. Muille esittävät niin hyviä isovanhempia että. Välillä pistää oikein vihaksi!

Sitten kyllä kysellään kuulumisia kun tarvitsevat apua omiin juttuihin, esim koiravahtia/kukankastelijaa... Silloinkin tekstiviestillä tai maililla.

Toisaalta lohduttavaa kuulla että muillakin samanlaista, mutta toisaalta olisi hienoa, kun lapsilla olisi välittävät isovanhemmat.

meillä vähän sama tilanne anopin suhteen... on kyllä aina odottamassa meitä kylään ja sitten valittaa kun on ollut tyttöä niin ikävä kun ei ole nähnyt, välimatkaa noin 7km. On hiukan eri aina lähteä lapsen kanssa kylään ku anopin tulla meille, eikä anoppi ole viel edes 50 täyttänyt. Sitten kyllä miehen apu kelpaa aina ilmaseksi sinne suuntaan mutta meitä ei olla ikinä autettu! Ikinä ei meille mitään anna eikä osta. Siksi se harmittaa että omat vanhempina ovat aina valmiina auttamaan. Muutimme uuteen kotiin ja äitini siivosi meillä vielä pesuhuonetta 3 aikaa yöllä vaikka meni aamulla klo 8 töihin. Anoppi ei edes vaivautunut paikalle. Joskus lupaa ottaa tyttöä kylään mutta ei koskaan ota kun on töistään muka niin väsynyt. Juuri oli pitkä kesäloma eivätkä kertaakaan käyneet kylässä. Olen myös huomannut että aina kun käydään siellä kylässä, miehen ja minun välillä tulee kireä tunnelma. Ollaan oltu käymättä anoppilassa reilut 1,5 kuukautta ja parisuhde kukoistaa!!!

Yhteistyössä