Kyllä lapsiin uppoaa rahaa!

• Viestiketjun aloittaja ob
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Piika-äiti: täällä ei ole lähimaillakaan kirpputoreja, eikä isoja marketteja alennusmyynteineen. Kaikki ostettava isolla rahalla
Onko Suomessa joku sellainen alue (Lapin selkosia lukuun ottamatta), jossa ei noin 50 kilsan säteellä löydy kirppareita ja kierrätyskeskuksia? Jos on, niin onpa sääli. Silloin voisi melkein lomakohteita valkata niin, että paikalta löytyisi myös muutama kunnollinen uusiotori, kierrätyskeskus ja kirpputori.

Me olemme onnellisessa asemassa, että oikeasti hyvä ja siisti kirppari on 20 kilsan päässä ja Isommasta Kaupungista 50 kilsan päästä löytyvät kaikki mahdolliset kierrätyskeskukset ja kirpparit.

Piika-äiti

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Piika-äiti: täällä ei ole lähimaillakaan kirpputoreja, eikä isoja marketteja alennusmyynteineen. Kaikki ostettava isolla rahalla
Onko Suomessa joku sellainen alue (Lapin selkosia lukuun ottamatta), jossa ei noin 50 kilsan säteellä löydy kirppareita ja kierrätyskeskuksia? Jos on, niin onpa sääli. Silloin voisi melkein lomakohteita valkata niin, että paikalta löytyisi myös muutama kunnollinen uusiotori, kierrätyskeskus ja kirpputori.

Me olemme onnellisessa asemassa, että oikeasti hyvä ja siisti kirppari on 20 kilsan päässä ja Isommasta Kaupungista 50 kilsan päästä löytyvät kaikki mahdolliset kierrätyskeskukset ja kirpparit.

Piika-äiti

Ei oo kirppistä, kierrätyskeskuksesta puhumattakaan. Lomalle ei pääse huonon rahatilanteen takia (ei kyllä viime vuonnakaan)

En osta varastoon yleensä,joskus jotain ale myynnistä (housuja,puseroita joista tiedän että vuoden sisällä käytetään).
Viime keväänä ostin syksyks sen Lassien lohen pun.&sin. välikausi haalarin.

Niin ja kyllä mulla reilu 100 egee on uponnu tytön vaatteisiin,osan norm. hinnalla oon ostanu ja osan ale:sta.
Kirppareille tai kauppoihin en ehdi/pääse joten netin kautta enimmäkseen.
Mielelläni nättiä ostanki tytölle,itse kuljen vanhoissa usein,kyllä joku paita pitää itsellekin ostaa ja housuja myös.

Alkuperäinen kirjoittaja ob:
Tässä kuussa mennyt jo 300? lastenvaatteisiin kun ostelin parit paketit huuto.netistä. Ostan varastoon vuoden parin päähän, mutta kyllä kirpasee laittaa satoja euroja vaatteisiin!!!

Mites muut, ostatteko varastoon vaatteita kerralla vaan silloin kun tarvii?
Jotenkin hassua... mitäs, jos huutaisit vähän vähemmin summin, pienempiä paketteja/yksittäisiä vaatteita, ja tasaisin väliajoin ettei niin kirpaisisi kerralla? :wave:

Tässä kuussa mennyt jo 300? lastenvaatteisiin kun ostelin parit paketit huuto.netistä. Ostan varastoon vuoden parin päähän, mutta kyllä kirpasee laittaa satoja euroja vaatteisiin!!!

Mites muut, ostatteko varastoon vaatteita kerralla vaan silloin kun tarvii?

Meillä menee ehkä toi summa VUODESSA lasten vaatteisiin. :whistle: Juu tiedän, en oo kova ostelee ja toisekseen, saadaan paljon vaatteita serkuilta. Ei mitään rytkyä kuitenkaan. :)

vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:

Piika-äiti

Aika hankalaa lähteä bussilla lähikuntaan kirpputorille lasten ja rattaiden kanssa,autoa kun ei ole...

3 lasta
Aika summan saat ap uppoamaan lastenvaatteisiin. Meillä on mennyt tässä kuussa 30 euroa vaatteisiin, aleostoksia. Ostan harkiten täsmäostoksia, tosi harvoin tulee tehtyä vikaostoksia. keväällä ja alkutalvesta menee eniten, kun joutuu ostamaan uutta ulkovaatetta ja kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
En oo koskaan saanu menemään noin paljon rahaa yhen kuukauden aikana lasten vaatteisiin, edes yhteensä.. Ostan käytettynä suurimman osan. Kelpaa mulle ja lapsille.
Käytettynä minäkin olen ostanut, mutta kyllä kaksi lasta vaattetta tarviikiin! Joka kk menee noin 150? tai enemmän vaatteisiin... Nyt vaan ostin ensi kesäksi kaikkea, niin niihin meni paljon.
Miten voi joka kk mennä 150??

kolmen äiti
Nyt kun lapset ovat isompia, ei hirveesti uskalla ostaa varastoon. Kasvavat sitä vauhtia, ettei voi ennakoida mahtuuko syksyllä keskimmäiselle vielä 110cm vai pitääkö olla 116cm. Tai jokohan esikoisen 122cm housut ovat lyhyet...

Ostan silloin kun oikeasti on tarvetta, en hamstraa varastoihin.
Lasten isovanhemmat vasta yllättivät meidät täysin ja olivat ostaneet lapsille 500?:lla vaatteita =)

En oo koskaan saanu menemään noin paljon rahaa yhen kuukauden aikana lasten vaatteisiin, edes yhteensä.. Ostan käytettynä suurimman osan. Kelpaa mulle ja lapsille.
Käytettynä minäkin olen ostanut, mutta kyllä kaksi lasta vaattetta tarviikiin! Joka kk menee noin 150? tai enemmän vaatteisiin... Nyt vaan ostin ensi kesäksi kaikkea, niin niihin meni paljon.
Meillä viis lasta, enkä siltikään saa tuota summaa kulumaan. Tai siis saisin, jos mulla olis siihen mahollisuus ja olisin vähän varakkaampi
;)
Ja meillä neljä lasta, eikä meillä mee varmaan edes vuodessa 300 euroa vaatteisiin... Ostan käytettyy, ja hirveesti saadaan tutuilta...

Ostan kyllä varastoonkin, jos sattuu jotain kivaa kohdalle, mutta en vartavasten "hamstraamalla".
Ja kaupassa uusia vaatteita ostaessa otan kyllä just sopivan koon, mutta esim. kirpparilla tai alessa saattaa olla joku kiva vaate joka on vähän reilun kokoinen... Niin saatanpa ostaa, vaikka olisikin sitten vuoden-kaks kaapissa.

Maamikki
Itse ostan lasten vaatteita varastoon silleen et ostan 1-3 kokoa suurempia, kuitenkin niin että käyttöaika on suunnilleen vuoden sisällä. Ja mun mielestä lastenvaatteita taas saa halvalla, kun menee juhannuksen ja joulun jälkeen alennusmyynteihin; nytkin ostin likalle ison säkin college paitoja ja -housuja ja bodeja, 2-3e kpl. En osta normaalihintaisia vaatteita niille juuri koskaan. Pitää tietää vaan milloin ja mistä hakee niin halvalla saa.

Rahaa kyllä uppoaa vaatteisiin. Esikoinen on nyt syksyllä lähdossä kouluun ja kaikkea pitää ostaa mm. uusi takki, verkka-/tuulipuku, lenkkarit, farkkuja, puseroita. Sitten tulee kylmät ja pitää olla pipoa, hanskaa, välivaatetta... Toppapuvut on hankittuna kevään alesta. Kirpparilla tietysti kierrellään ennen kuin vaateostoksille suunnataan, mutta hirvittää ihan rahan meno.

uusia ostan !
No en kyllä 300 euroa laittaisi käytettyihin vaatteisiin ikinään. Käytän kyllä rahaa vaatteisiin, omiini, lasten ja miehen aika paljonkin. En jaksa kierrellä missään kierrätyksissä eli uusia ostan. Jotenkin tuntuu että se on oikeasti aika vähäinen menoerä kaikkeen muuhun verrattuna kuitenkin.Vauvalle ostan liikaa vaatteita, tykkään että on paljon valinnanvaraa. Tosin pyörän löysin pikkuiselle taloyhtiön roskakatoksesta - eli se on sitten kierrätystä parhaimmillaan. Kyllä esim trikoovaatteet on kiva saada vauvalle ja isommallekin ihan uusina.

Ehkä seuraavaa kokoa olevia vaatteita ostan varastoon. Siistiä kirpparia en oo vieläkään löytäny, jos olis hyvä kirppis niin ostaisin enemmän myös käytettynä. Täälläpäin lastenvaatteet kirppareilla ihan hirveitä rytkyjä ja hinnat törkeitä. Ennemmin sit ostaa H&M:ltä tms. uutena. ja juu, rahaa vaatteisiin menee, vähemmälläkin vaatemäärällä pärjäis vallan hyvin.. :headwall: :D

On mulla kaikille talvikamppeet ostettuna ens talveksi ja alesta ostelin jo talveksi farkkuja ja pitkähihaisia, ku niitä halvalla sai. Eli käytän alennusmyynnit aina hyödyksi. En oo heräteostaja. Ostan vain pakollisen, enkä kauheesti tykkää shoppailusta. Se nyt vaan on pakko hoitaa. Kirppikset kierrän kans ja aika paljo sieltä löytyy hyväkuntoista vaatetta.

no näin kodinhoitotuella ei voi kyl noi laittaa vaatteisiin rahaa. Miel on kierrossa vaatteita jotka on mun pikkusiskon tytöltä joka on mun tyttöä 10 kk vanhempi + joitain vaatteita oon ostanu alesta ja muuten!

Yhteistyössä