Kyllä vähän ihmetyttää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja abc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

abc

Vieras
Olen täällä muutamille vastannut kaverinetsimis ilmoituksiin ja vastauksia ei aina ole kuulunut mutta silti laittavat vain uusia ilmoituksia peliin? Itse en kehtaisi noin tehdä.

Voisihan sitä sitten edes vastata perjaatteella kiitos mutta ei kiitos.
Mutta jos on ihan erityyppinen mitä kirjoittaja hakee? Hakee vaikka itselle kahviseuraa, ja lapsille leikkikavereita, mutta vastaajalla itellä tyyliin 10v lapset ja kirjoittajalla 2v ... En tiedä, kunhan mietin.

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
Voisihan sitä sitten edes vastata perjaatteella kiitos mutta ei kiitos.
Mutta jos on ihan erityyppinen mitä kirjoittaja hakee? Hakee vaikka itselle kahviseuraa, ja lapsille leikkikavereita, mutta vastaajalla itellä tyyliin 10v lapset ja kirjoittajalla 2v ... En tiedä, kunhan mietin.

Voishan sitä vastata..mutta ei vaan välitetä ilmeisesti. Tuon saman huomaa esim kun myy jotain, mulle on yksi ja sama ihminen lähettänyt jo monta viestiä kysellen aina eri tavaran postikuluista ja aina vastaan saman, todelliset kulut ja vielä perään että jos perin liikaa niin palautan. Ja aina se sama ihminen hiljenee totaalisesti, musta olisi kohteliasta vähintään ilmoittaa ettei kiinnostakaan |O Eikä tää nyt oo ainoa joka tuota tekee.

Joo, meni vähän ot. Ihmetyttää vaan tuo ihan peruskohteliaisuuden puute nykyään, miten vaikeaa se on vaan sanoa suoraan tai antaa yleensä edes jonkinlainen vastaus, vaikka sitten kieltävä.

Onneksi on itselläni sentään pokkaa sanoa suoraan jos on jotain sanottavaa. En mä ainakaan henkilökohtaisesti ota sitä jos sanotaan, et ei vaan kiinnosta kirjoittaa sulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Voishan sitä vastata..mutta ei vaan välitetä ilmeisesti. Tuon saman huomaa esim kun myy jotain, mulle on yksi ja sama ihminen lähettänyt jo monta viestiä kysellen aina eri tavaran postikuluista ja aina vastaan saman, todelliset kulut ja vielä perään että jos perin liikaa niin palautan. Ja aina se sama ihminen hiljenee totaalisesti, musta olisi kohteliasta vähintään ilmoittaa ettei kiinnostakaan |O Eikä tää nyt oo ainoa joka tuota tekee.

Joo, meni vähän ot. Ihmetyttää vaan tuo ihan peruskohteliaisuuden puute nykyään, miten vaikeaa se on vaan sanoa suoraan tai antaa yleensä edes jonkinlainen vastaus, vaikka sitten kieltävä.

Ikävä kyllä moni ei viitsi olla edes kohtelias, kun perus käyttäytyminenkin on mitä on. :(

Kurjaa että sinun kohdalle osunut tuommonen. Jatkossa vaan jätät vastaamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja abc:
Niin...kyllähän hyvä tapa olisi tosiaan ilmoittaa, ettei kiinnosta tms mutta eipä ole aina kuulunut yhtään mitään.
Voi kuitenkin olla, että nuo kaverinhakujutut onkin vaikeampi sanoa toiselle "sori, mutta et kiinnosta" kuin vaikkapa joku myynnissä oleva käytetty toppapuku. Tarkoitan sitä, että ehkä se toinen osapuoli ei oikein tiedä, miten sua loukkaamatta asian ilmaisisi. Mikä muuten edes olisi kohtelias tapa ilmaista toiselle, ettei halua tätä ystäväkseen?

Ja olen kyllä sitä mieltä, että olisi kohteliasta ilmoittaa, mutta mikä olisi tapa, joka ei sitä toista loukkaisi? Vaikeaa, ainakin mun mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Voi kuitenkin olla, että nuo kaverinhakujutut onkin vaikeampi sanoa toiselle "sori, mutta et kiinnosta" kuin vaikkapa joku myynnissä oleva käytetty toppapuku. Tarkoitan sitä, että ehkä se toinen osapuoli ei oikein tiedä, miten sua loukkaamatta asian ilmaisisi. Mikä muuten edes olisi kohtelias tapa ilmaista toiselle, ettei halua tätä ystäväkseen?

Ja olen kyllä sitä mieltä, että olisi kohteliasta ilmoittaa, mutta mikä olisi tapa, joka ei sitä toista loukkaisi? Vaikeaa, ainakin mun mielestäni.

"Hei

Kiitos vastauksestasi.
Olet varmasti mukava ihminen, mutta ilmoitusta jättäessäni ajattelin kahvi/shoppailu/puisto/harrastus kaveriksi ihmistä, joka olisi suunilleen itseni ikäinen, ja jolla olisi saman ikäisiä lapsia.

Ihanaa talven odotusta!
Yst. terv.
xxxx "

Itse en pahottaisi luultavasti mieltä esim tommoisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Yamini:
"Hei

Kiitos vastauksestasi.
Olet varmasti mukava ihminen, mutta ilmoitusta jättäessäni ajattelin kahvi/shoppailu/puisto/harrastus kaveriksi ihmistä, joka olisi suunilleen itseni ikäinen, ja jolla olisi saman ikäisiä lapsia.

Ihanaa talven odotusta!
Yst. terv.
xxxx "

Itse en pahottaisi luultavasti mieltä esim tommoisesta.
No juu, totta :) Jos hakisin kaveria netistä, varmaan jo heti aluksi kertoisin, millaista kaveria olisin vailla. Mutta ilmeisesti on sellaisia kaverinhakuilmoituksia, joissa ei tarkemmin kerrota, millaista kaveria hakee. Lähinnä tuossa edellisessä kirjoituksessani ajattelin tilannetta, jossa ilmoitukseen vastaaja täyttäisi hakijan kriteerit, mutta hakija ei vaan jostain syystä kelpuuta juuri tätä vastaajaa kaverikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No juu, totta :) Jos hakisin kaveria netistä, varmaan jo heti aluksi kertoisin, millaista kaveria olisin vailla. Mutta ilmeisesti on sellaisia kaverinhakuilmoituksia, joissa ei tarkemmin kerrota, millaista kaveria hakee. Lähinnä tuossa edellisessä kirjoituksessani ajattelin tilannetta, jossa ilmoitukseen vastaaja täyttäisi hakijan kriteerit, mutta hakija ei vaan jostain syystä kelpuuta juuri tätä vastaajaa kaverikseen.

Hatusta temmattu esimerkki, en ole selaillut ilmotuksia.

Mutta, jos oletetaan, että on kertonut kaiken, ja molemmat on vaikka Helsingistä, ja jos joku vaan tökkii, niin laittaisi vaikka

"Hei

Kiitos vastauksestasi.
Kaipailisin enemmän kavereita ihan lähiseudulta, että olisi helppo piipahtaa kylään silloin tällöin, tai lähteä extempore puistoon.

Lämpimiä joulun odotuksia.
Yst. terv.
xxx"

Oletuksena että toinen asuu itä-, ja toinen pohjois-Helsingissä.

Mutta jos on jopa sama kaupunginosa, niin ... Menee jo aika vaikeaksi.

Yhteistyössä