Kyllä tuo pullosta antaminen on NIIIIN paljon helpompaa kuin imetys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViVa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miks mä en heti neuvonu,laita illalla ne maidot pulloon valmiiksi nii ei tarvi alkaa yöllä säätämään,niin mä tein..laitoin hiukan reilusti maitoa niin että se varmasti riittää eikä tarvi kesken kaiken lähtä laittaa lissää :)

Ei mullekaan tolleen ole käyny ja kolme lasta oon joko osittain tai kokonaan pullolla ruokkinu monta kuukautta.

Ja mä oon siis sitä mieltä vakaasti että mulle on pullolla ruokkiminen paljon helpompaa kun tissistä.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äippä:
Tää on tietenkin todella epäterveellistä ja väärin mutta kun meidän neiti ( 7 kk) haluaa sen maitonsa kolmen aikaan yöllä, niin lämmitän puolenyön aikaan sen maidon aika kuumaksi ja jätän yöpöydälle jäähtymään. Kun neiti sitten alkaa huudella ruokansa perään, niin otan pullon ja syötän siitä. Ei ole vielä mitään seurauksia siitä saanut, joten toimii mutta ehkä se riippuu siitä kauanko se pullo pöydällä seisoo.. Tähän mennessä 7 tuntia on ollut pisin aika mutta toisaalta kaikki nukkuvat hyvin eikä vauvakaan kunnolla herää kun saa ruoan heti.

Et ole huono äippä, mut tee mielummin niin että otat sen jääkaappikylman maidon sitten valmiiksi siihen sängyn viereen vaikka silloin puolen yön aikaan, sittenhän se on huoneenlämpöistä kun annat sitä vauvalle. Itse en ole hysteerikko tuollaisen suhteen vaikka olenkin sairaanhoitaja niin ei ole meilläkään koskaan ruokamyrkytyksiä tuollaisesta tullut tai vaikka olen lämmitellyt samat soseet uudelleen jos ei ole ruoka sillä kertaa maistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei mun mielestä aina pitää olla puhdas pullo ja tutit mukana sit missä lämmität sen maidon lapselle. Kyllä se tissi on aina mukana ja sopivan lämpöistä. Minä ainakin annoin rintaa niin kauan kun vaan pystyin!!! Enkä ikinä olis vaihtanut sitä johonkin tuttipulloon! :(

peesi. Minä myös olen rintaruokinnan kannalla voi imettää missä vaan nälkä tulee eikä tarvi ruveta ettiin mikroa et sais maidon lämpöiseksi...

HALOO ap ei voi enää imettää! Hän ei lopettanut huvikseen!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
Alkuperäinen kirjoittaja ViVa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
ei mulle oo koskaa käyny nuin :snotty: :D

ei mullekaan :snotty: :saint: :D

mulle tietysti käy ja heti kättelyssä.. :D
Noh,mut ehkä tää tästä kun saa jonkulaisen "rutiinin" tähänkin hommaan. Nyt kun ollut niin helppoa kun aamulla vaan vauva viereen ja tissi suuhun. Niin tuntuu vaan kauheen vaikeelta nyt tällänen. Ja tietty kun kaikki vielä meni ihan putkeenkin.. :D

ja mun piti viel lämmittää kahelle ne maidot :whistle:

ohoh,no kumarran syvään :D mä kun en yhdelle edes onnistu näköjään..

Alkuperäinen kirjoittaja Saarioinen sucks:
Älä tunaroi ja ota se pullo ja tuttelitetra sängyn viereen jo valmiiksi ja anna huoneenlämpöistä.

Juu,ehkäpä nyt tästä viisastuneena teen näin :)
Mutta kun oli ihan hakusessa koko pullo-homma niin ei sitä illalla tajunnut että ois voinut pistää kaiken valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kalkatin:
ei mulle oo koskaa käyny nuin :snotty: :D

ei mullekaan :snotty: :saint: :D

mulle tietysti käy ja heti kättelyssä.. :D
Noh,mut ehkä tää tästä kun saa jonkulaisen "rutiinin" tähänkin hommaan. Nyt kun ollut niin helppoa kun aamulla vaan vauva viereen ja tissi suuhun. Niin tuntuu vaan kauheen vaikeelta nyt tällänen. Ja tietty kun kaikki vielä meni ihan putkeenkin.. :D

ja mun piti viel lämmittää kahelle ne maidot :whistle:

ohoh,no kumarran syvään :D mä kun en yhdelle edes onnistu näköjään..

kyllä se siitä,kukapa meistä aamulla ois parhaimmillaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja idio:
no ei mun mielestä aina pitää olla puhdas pullo ja tutit mukana sit missä lämmität sen maidon lapselle. Kyllä se tissi on aina mukana ja sopivan lämpöistä. Minä ainakin annoin rintaa niin kauan kun vaan pystyin!!! Enkä ikinä olis vaihtanut sitä johonkin tuttipulloon! :(

peesi. Minä myös olen rintaruokinnan kannalla voi imettää missä vaan nälkä tulee eikä tarvi ruveta ettiin mikroa et sais maidon lämpöiseksi...

mulle sanottiin neuvolassa et maito ei lopu vaan se on itsestä kiinni. Mut mullapa loppui... Vaikka kuinka sitä yritin sieltä puristaa niin mitään ei tullut... kuulemma kun vaan imettää maitoa riittää! Ja p....! sanon minä!

Nää vastailee pelkän otsikon lukemisen jälkeen.. :D

Nää vastailee pelkän otsikon lukemisen jälkeen.. :D

juu juu: mut siten saadaan parhaat tappelut :xmas:

mulle sanottiin neuvolassa et maito ei lopu vaan se on itsestä kiinni. Mut mullapa loppui... Vaikka kuinka sitä yritin sieltä puristaa niin mitään ei tullut... kuulemma kun vaan imettää maitoa riittää! Ja p....! sanon minä!

Eihän tietenkään pelkkä imetys riitä, vaan tottakai vaaditaan että äiti huolehtii myös itsestään, lepä ja nukkuu riittävästi ja juo runsaasti, syö riittävästi jne.

Sulla ollu poijjan kans sama onkelma ku mulla, näemmä (saman ikänenki on). Ja pulloruokintaa ei kiinnostas silti alottaa juuri tuon vaivalloisuuden takia.. Jos alotan, niin son kyllä iskä joka sen pullon sit lämmittää jos on yöllä tarvis. Mie ku oon ruokkinu pojan viimeset 8,5 kk :D

mulla ei maito loppunut,vaan poika hylki yli kuukauden rintaa,lopulta kelpas enää aamulla. ja viikko sitten keksi alkaa puremaan lujaa noilla neljällä hampaallaan,niin ei siitä enää mitään tullut.
Ite ihan paniikissa ootin että koska haukkaa ja vauva ei edes olis huolinut. Niin näin sitten paremmaksi lopettaa.

Onkohan noin vanhalle viisasta antaa enää pulloa? Meillä ollaan nokkamukiin siirrytty suoraan rinnalta ja vältytty sitten siitä vieroituksestakin :) Sellaisia pehmeänokkaisia nokkamukeja on olemassa, joihin pienetkin oppii helposti.

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Sulla ollu poijjan kans sama onkelma ku mulla, näemmä (saman ikänenki on). Ja pulloruokintaa ei kiinnostas silti alottaa juuri tuon vaivalloisuuden takia.. Jos alotan, niin son kyllä iskä joka sen pullon sit lämmittää jos on yöllä tarvis. Mie ku oon ruokkinu pojan viimeset 8,5 kk :D

Mä olisin niin tahtonut imettää sinne asti että ois suoraan lehmänmaitoon vaihtanut. Mutta aina ei mee niinkuin suunnittelee (tai siis ei pitäs tälläsiä suunnitellakkaan etukäteen).
Mulla oli esikoisen kans sama juttu,7kk iässä alkoi hylkiminen. Oisko se sitten tän ikäsillä joku "juttu".

Mäkin mietin että mahd. paljon annan nokkiksesta,mutta esim toi aamumaito on kyllä aika pakko antaa pullosta.

Onkohan noin vanhalle viisasta antaa enää pulloa? Meillä ollaan nokkamukiin siirrytty suoraan rinnalta ja vältytty sitten siitä vieroituksestakin :) Sellaisia pehmeänokkaisia nokkamukeja on olemassa, joihin pienetkin oppii helposti.

Jokainen perhe varmaan tekee miten itselle parhaaksi sopii. Itsekin ensin vannoin että meillä ei opeteta tytölle enää pulloa vaan tupperin nokkiksesta tai muusta pehmeänokkaisesta mukista juo, mutta kyllä totesin että se pullo on yöllä helpompi huulille laitta kun ei nostaa vaúvaa sängystä pois. En jaksa vielä huolehtia pullosta vieroituksesta, kaikki nämä lapset on sen jossain vaiheessa pois jättäneet mukisematta.

Mahdollisimman paljon meinasinkin antaa nokkamukista. (ja osaa kyllä siitä juoda) Mutta kun aamulla saattaa herätä jo aika aikasinkin,niin en millään jaksa lähteä heti puuroa tekemään yms. Niin ajattelin nyt ton aamumaidon ainakin antaa pullosta. Sillä saa hieman ostettua aikaa,ettei heti tartte lähteä aamupalalle. Laiska kun oon :whistle:

Ja mun mielestä pullolla on paljon helpompi syöttää ku tissillä :ashamed:
Mulla on yks melkeen täysin rintaruokittu poika, enkä missään kohdin kokenu,että se ois ollu helppoa... Oot reisussa ja pojalla nälkä, sitten alkaa kauhee kyttääminen ja vahtaaminen mihin pääsis äkkiä syöttämään kun en ilenny kaiken kansan eessä alkaa... Hyvässä lykyssä hermot meni ennenku sain pojalle ruuan suuhun... pojalla, mulla vaan virtas hiki ja maidot valus pitkin paitoja... :snotty:
Yölläkin sitä söhlöömistä ku maidot valuu joka paikkaan ja tunnin imetät ja toteet,ettei se nuku sittenkään...
Puhtaat pullot kaappiin ja minä käytän vielä pelkkää maitojauhetta...
mulla oli kiehutettua vettä kaapissa ja siitä pulloon, pullo mikroon, jauheet oli valmiina toisessa pullossa aina annoksen verran, jauheet sekaan ja jos oli kuumaa niin kylmän hanan alla viilennys... eikä kestäny kauan... =) Sopis meille =)

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:

Mä olisin niin tahtonut imettää sinne asti että ois suoraan lehmänmaitoon vaihtanut. Mutta aina ei mee niinkuin suunnittelee (tai siis ei pitäs tälläsiä suunnitellakkaan etukäteen).
Mulla oli esikoisen kans sama juttu,7kk iässä alkoi hylkiminen. Oisko se sitten tän ikäsillä joku "juttu".

Mäkin mietin että mahd. paljon annan nokkiksesta,mutta esim toi aamumaito on kyllä aika pakko antaa pullosta.

Jokin ikävaihe kai. Nyt täällä on jonkin aikaa menty sillee pahimman lakkoilun aikana (juo siis tissiä yöllä mut EI päivällä.. ei malta, ja puree) että pumppaan maitoni ja annan hörpyttämällä... mutta aikaahan siinä menee. Korvikkeeseen tarkotus on siirtyä täälläkin. Vaipat ku ei meinaa kostua, ja joutuu miettimään saako toinen ees terpeeksi nestettä.

Mullakin esikoisen imetys jatku pitempään (päälle 9kk) kun kanssa yöllä kelpas tissi,vaikka päivällä ei. Mutta poika kun lopetti ite sen yö-tissittelynkin vajaa puol vuotisena,niin ei sitten jäänyt sitäkään kun päivällä ei kelpaa.

Mulle neuvolassa sanoi että se muka riittäis kun aamulla vaan imettää,ja muuten sitten vettä ja puurot maitoon. Mutta kun meni niin hankalaksi lopulta ja tuon puremisenkin keksi :ashamed:
Sitä kipua ei kyllä voinut etukäteen kuvitella kun kummallakin puolella hampaat ja niillä kunnolla haukkaa.

Se pureminen ei ole kivaa :$ Saman teki esikoinen kun sitä maitoa ei enää tullutkaan niin suihkuumalla kun hän oli tottunu. Ei viittiny tehdä töitä sen imemisen eteen, vaan puras heti kun ei sillä sekunnilla alkanu valumaan. Mulla ei nimittäin maito todellakaan ollu loppu, mut siinä missä sitä aiemmin oli tullu suihkuamalla, niin olis pari sekuntia kauemmin töitä vaatinu.
Mä aloin sitten kanssa jännittää, sitä, että "kohta se purasee" ja se taas ei yhtään auttanu asiaa...

Meillä siirtyminen tissiltä pulloon onnistui onneksi helposti pojan ollessa 9kk. Kaappilämmintä maitoa, eikä yösyöttämisiä. Poika oli silmin nähden onnellinen, ku kokoon kuivuneita tissejä ei tarvinnu enää imemällä imeä, vaan maitoa tulikin ihan vähällä vaivalla ja paljon :D

Mä en ole koskaan ymmärtänyt väitettä et pulloilulla pääsisi helpommalla..
Meillä muksut eivät käyttäneet pulloa koskaan. Kun alkoivat juomaan lehmänmaitoa tissimaidon lisäksi, otettiin käyttöön nokkamuki. Ikää oli noin 9kk.

Yhteistyössä