Kyllä tuli niin paha olo pojan puolesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se kyllä mikään eläinsuojeluasia ole jos isäntäväki vähän häppää ottanut viikonloppuna. Menkää vähän itseenne nipottajat ja miettikää, että maailmassa on muutakin ongelmaa ja pahaa kuin perjantai pullon juonut koiranomistaja. Naurattaa niin että meinaa penkiltä pudota. Jatkakaa te vain sitä puhtoista ja onnellista elämäänne ruusunpunaiset laput silmillä.

Mitä ap.n tulee, niin kyllä se sinä olit äitinä joka sen pettymyksen lapsellesi tuotit. Olisit ottanut sieltä sen lupaamasi koiranpennun lapsellesi. Huono äiti olet.

eikös se pointti ollut hakea koiranpentu ja kun ne sun kertomas mukaan olivat hyvissä voimissa ja hyvinhoidettuja niin mitä se omistajan krapula tähän vaikutti? vähän tekopyhältä kuulostaa jälkeenpäin surra poikaparkaa, kun sen pennun olisi sieltä voinut kuitenkin ostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja rotukoira:
Oliko kyse siis rekisteröiydyistä rotukoiran pennuista ?! Sekaroituista ei kyllä kannattaisikaan ottaa ... niitä jos jotain tehdään rahasta koska kulut ovat minimit mutta niistä pyydetään silti ihan hulluja hintoja !

Toisista pyydetään,toisista ei.

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
eikös se pointti ollut hakea koiranpentu ja kun ne sun kertomas mukaan olivat hyvissä voimissa ja hyvinhoidettuja niin mitä se omistajan krapula tähän vaikutti? vähän tekopyhältä kuulostaa jälkeenpäin surra poikaparkaa, kun sen pennun olisi sieltä voinut kuitenkin ostaa.

Peesi!!

En minäkään olisi ottanut. Kuka tietää kuinka emon madotuksista, rokotuksista ym. on huolehdittu. Ja sekarotuisen kohdalla haluaisin muutenkin olla varma että kyseessä on ihan aito vahinkopentue eikä niin että emää pennutetaan joko tahallaan tai annetaan leikkaamattoman nartun painella vapaana kiiman aikaan ja pentuja tulee jos on tullakseen.

Kaljoittelevat ukot olisivat vain vahvistaneet epäilyksiäni sekäratuisen koiran ottamisesta.

Kyllä minusta on aika vastuutonta ja typerääkin dokata edellisenä iltana, jos tietää, että seuraavana aamuna tulee koiranhakijoita paikalle. Olkoon koirat kuinka huolehdittuja tahansa.

En ymmärrä miksi ihmiset alkavat tässä ketjussa puhua krapulasta, kun kerran isäntäväki oli pullot kädessä ja ympäripäissään paikalla, niin kuin ap selvästi sanoi?!

Miksi ryyppäämistä pitäisi vähätellä ja olla kuin sitä ei olisikaan? En minäkään haluaisi periaatteesta ottaa eläintä juopolta, joka ei sen vertaa kykene hanskaamaan elämäänsä, että olisi selvin päin (tai edes siinä krapulassa) eikä kännissä, kun ostaja tulee paikalle.

Ilmeisesti tällainen on arkipäivää valitettavan monessa perheessä ja kodissa, mutta ei sitä nyt sentään pidä pitää ihan normaalina ja hyväksyttävänä vastuullisen ihmisen touhuna.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huono äiti olet.

Siis tällaset kommentit on kyllä niin syvältä ja lapsellisia, että olisi kiva nähdä millanen nutturaniina tuota kehtaa edes näppikseltään suoltaa!!! Siis niin akkamaista lähteä aina iskemään toisen äitiyteen.

Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Me ostettiin auto ja myyjä oli päissään luovutushetkellä. Eihän se kovin vakuuttavaa oo mutta hyvä auto saatiin.
Toisaalta, jos niillä pennuilla oli huono olla sieltä, niin olis yks sitte ainaki päässy hyvään kotiin teille.

Tiesitkö että myyjä voisi purkaa kaupan, ei ole pätevä jos on humalassa. Laki katsoo silloin syyntakeettomaksi.

Jos kasvattaja on humalassa niin kyllä mullakin jäis kaupat tekemättä.
Sen sijaan vaikka talo ja piha olis miten törkyinen, mutta kuitenkin elukoille turvallinen (ei esim. lasinsiruja) ja eläimet olis hyvin hoidettuja ja terveitä, niin kyllä mä voisin sieltä pennun ottaa. Oman koiran kasvattajan koti ja piha oli kaikkee muuta kuin siistit, mutta eläimet hyvin hoidettu. Mä oon huomannu monen ison koiran kasvattajan olevan aika huoleton ton siivoomisen kanssa kun ei niitten monstereitten jälkiä ehdi sitä mukaa putsata kun ne sotkee :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja wanha takkuturkki:
Mutta ajattele jos olisit sen pennun sieltä ottanut, niin ainakin yksi pentu ois pelastunut. Varmaan tiedät itsekin mitä niille pennuille tapahtuu, jollei kukaan niitä huoli :/

Entäs ne muut pennut? Vai onko se vaan tärkeetä, että yksi "pelastuu", viis muusta? Mä en ymmärrä mitä eläinystävällisyyttä tuossa on!

Ja mitä eläinystävällisyyttä on kertoa asiasta plussalla?
Tai onko susta parempi että ne kaikki koiranpennut mäiskästään seinään? Eli kukaan niistä ei saisi pelastua?
Ja jos paikka oikeasti vaikutti epämääräiseltä, niin soitto eläinsuojeluyhdistykseen tms olisi varmasti paikallaan.
Mä kuulin kerran yhdestä päihdeongelmaisesta joka ei vaivautunut koiraansa leikkauttaa ja narttu sitten sai vahinkopoikueen. Kun tämä mies ei sitten keksinyt mitä niille pennuille tekisi, niin heitti ne seinään |O

Mun mielestä teit aivan oikein, kun et ottanut sieltä pentua. Itse otin aikoinaan pennun yhdestä ns. pulimajasta. Pentu sairastui vakavasti kun oli parisen viikkoa ollut meillä. Eläinlääkärissä selvisi et pennulla oli todella paha mato-ongelma ja kirppuja turkki täynnä. Pentu jouduttiin lopettamaan, kun oli niin pahoin sairas.
Pennut olivat päällisin puolin hyvässä kunnossa ja hyvin hoidettuja, mut kyllä se vaan on sellainen juttu et kyllä se kasvuympäristökin vaikuttaa.

Yhteistyössä