kyllä tulee kuulkaa helvetin kalliiksi hukata ajokortti

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
oltiin levillä ja kävin kaupassa, laitoin ajokortin ja visan vetoketjujllisen talvitakin taskuun koska olin ennen kauppaan menoa lasten kanssa pulkkamäess. ja siellä olis ollu joku kukkaro tai käsilaukku mahdoton säilyttää. muistan kun kävin apteeksissa maksoin ja menin kauppaan kassalla laitoin ajokortin ensin vahingossa visakortin koteloon otin pois ja sen jälkeen ei ole mitään mielikuvaa mihin kortti joutui, sitä ei kuitenkaan löydy mistään vaikka olen soittanut käynyt ja kyselly apteekista ja kaupasta. eli ilmeisesti tippu avaimia ottaessa maahan ja hukkui. menin sitten aamulla valokuvaliikkeeseen otatin passikuvan joka maksoi 12 euroa ja sitten marssin poliisilaitokselle. siellä nainen sanoi, että ei kannata tilata vielä uutta, että kannattaa odottaa pari viikkoa, että jos se vaikka löytyisi. no mun on pakko pystyä todistamaan henkilöllisyys, no ei auta, kortti viipyy pari viikkoa ja väliaikaista korttia kuvalla ei saa. on kaksi vaihtoehtoa jos haluaa äkkiä sellaisen jolla voi henkilöllisyydensä todistaa joko passi, joka tulee 3 vuorokauden kuluttua ja maksaa 46 euroa tai henkilöllisyyskortti joka viipyy viikon ja maksaa 40 euroa, pakko oli sitten se tilata ja kun sitä korttia ei kuitenkaan löydy mun tuujrilla, niin joudun vielä sen erikseen sitten tilaamaan ja maksamaan 40 euroa eli yli 100 euroa meni kuin kankkulan kaivoon. |O ja kiijtos ei tarvii huomauttaa, että oma huolimattomuus, oma vika :kieh: en kiellä etteikö näin olisi, mutta ihminen on erehtyväinen kuin lehmä on märehtiväinen :snotty:

Aika rahastusta. :/

Minä en tilannut väliaikaista henkilökorttia, pärjäsin hienosti kuukauden ilman mitään henkilöllisyystodistusta. Piti vaan sumplia niin, ettei ajanut autoa eikä tehnyt yli 50 euron ostoksiakortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Aika rahastusta. :/

Minä en tilannut väliaikaista henkilökorttia, pärjäsin hienosti kuukauden ilman mitään henkilöllisyystodistusta. Piti vaan sumplia niin, ettei ajanut autoa eikä tehnyt yli 50 euron ostoksiakortilla.
joo en olis tilannu mäkään mutta kun nyt tulee pakosta niitä yli viidenkympin ostoksia, kun joululahjat pitää ostaa

Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
Se onkin vaan rahastusta :kieh:

Mun pitäs vaihtaa sukunimi ajokorttiin, maksaa 40e pelkästään se.

+ Uusien passikuvien hinta, eikös?
Ei niitä tarvitse, jos tarpeeksi uusi kortti, poliisin sivuilta löytyy tuo kuinka vanha voi edellinen olla, ettei tarvitse toimittaa uusia kuvia

Noup, niitä ei tarvitse vaihtaa.

Höh, miksei? Mun piti, ja siksi kysyin tätä. No, ehkä sulla vaan oli varastossa kaksi passikuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei niitä tarvitse, jos tarpeeksi uusi kortti, poliisin sivuilta löytyy tuo kuinka vanha voi edellinen olla, ettei tarvitse toimittaa uusia kuvia

Lainaus poliisin sivuilta: Mitä pitää toimittaa ajokortin uusimiseksi: "# 2 valokuvaa (jos edellisten valokuvien toimittamisesta on yli 3 vuotta tai hakijan nimi on muuttunut) "

Minä ymmärrän tämän niin, että kun nimi on muuttunut, ei riitä, että ajokortin kuvat on alle 3 vuotta vanhoja.

Noup, niitä ei tarvitse vaihtaa.

Höh, miksei? Mun piti, ja siksi kysyin tätä. No, ehkä sulla vaan oli varastossa kaksi passikuvaa.

3 kuvaa muistaakseni annoin sinne silloin..En toki ole 100% varma pitääkö uudet passikuvat viedä, mielelläänkin ne veisin, on se ajokortin kuva sen verran "hieno" ettei poliisillekkaan kehtaa näyttää :laugh:

Yhteistyössä