Palautanko rahat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epärehellinenkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epärehellinenkö

Vieras
Menin eilen kaikessa kiireessä tankkaamaan kun bensavalo paloi autossa. Tankkasin kortilla 40 eurolla ja tein kaiken niinkuin pitikin ja aloitin tankkauksen,paitsi että mitään ei tapahdu. Mittari meni kyllä nollille ja sitä tankkauskohinaa kuului mutta letkusta ei tule mitään vaikka mitä tein. No laitoin sitten hätäpäissäni setelinä perään 20 euroa ja mittari otti rahat ja ilmoitti sitten että mittari varattu. Olin ihan että mitä h..vettiä? Kauhee kiire oli varatulle ajalle ja autossa ei menovettä yhtään.Soitin vielä kännykällä solosaldoon josta sain tekstarina tilitiedot jossa näkyi 40 euron katevaraus. Juoksin sitten sisälle ja sanoin mitä oli käynyt. Täti soitti bensavastaavalle joka katsoi koneelta että en tosiaankaan ollut saanut rahoja vastaan bensaa ja antoi minulle rahana 60 euroa. Täti tuli vielä mittarille katsomaan ja sanoi että sullahan on täällä sisässä 20 euroa. Sanoin että niin on mutta se ei antanut mulle mitään vaan ilmoitti että mittari on varattu. Sain sitten sillä 20 eurosella tankattua ja tädille annoin 20 euroa siitä saamastani 60 eurosta takaisin. No,nyt kun kävin verkkopankissa kattomassa niin sieltä ei ole otettu sitä 40 euroa jolla luulin "tankanneeni",eikä siellä ole katevarauksia. ..Outoa. Eli pitäisikö minun nyt sinne huoltsikalle palauttaa 40 euroa vai pidänkö itselläni...

Visa electronin kohdalla käy ainakin niin, että mikäli et tankkaakkaan tai tankkaat vain osalla summaa, niin se loppu palautuu tilillesi.

Me lähdimme reissuun ja tankkasimme auton täyteen. Isäntä arveli sen maksavan noin 80 euroa ja sillä summalla sitten lähti tankkaamaan. Autoon ei mennytkään bensaa kuin noin 70 eurolla ja mies sitten kipaisi huolötikan sisälle kysymään, että miten tässä tilanteessa toimitaan, niin myyjä sanoi, että nappaa varmuudeksi kuitti jos ongelmia esiintyy, mutta rahojen pitäisi kyllä palautua tilille tai siis että se katevaraus siltä noin 10 euron ylijäämäosuudelta katoaa. Ja näin kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Miten ihmeessä pankkikortilla määritellään etukäteen kuinka paljon tankataan?

Eikö pankkikortilla tankattaessa taas kone ota todellisen summan millä tankkasitkin? Eli tiliäsi veloitetaan vasta kun tankkasit, joten kone osaa ottaa todellisen summan.

Ja Visa electronilla menee juuri niinkuin aiemmin oli mainittukkin. Siinä päätetään etukäteen summa ja jos ei tankatakkaan sillä summalla, loput palautuvat viiveellä tilille.

Visa electron tässäkin kyseessä. Eli siis vaikka solosaldo näytti sen 40 euron katevarauksen mutta tankkaus ei tietyn ajan sissän tapahtunutkaan rahat palautui tilille... No voi kökkö,kai mun on sitten palautettava rahat. Vai näkeekö ne mistä ettei veloitusta mun tililtä otettukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Miten ihmeessä pankkikortilla määritellään etukäteen kuinka paljon tankataan?

Eikö pankkikortilla tankattaessa taas kone ota todellisen summan millä tankkasitkin? Eli tiliäsi veloitetaan vasta kun tankkasit, joten kone osaa ottaa todellisen summan.

Ja Visa electronilla menee juuri niinkuin aiemmin oli mainittukkin. Siinä päätetään etukäteen summa ja jos ei tankatakkaan sillä summalla, loput palautuvat viiveellä tilille.

Ok.. mulla on ollut visa electron joskus vuonna kivi ja keppi enkä kyllä silloinkaan ole tehnyt noin..

Yhteistyössä