P
pettynyt suomalaisiin
Vieras
Olin äsken kaupoilla ostoksia tekemässä ja huomasin jo kaukaa puiston penkillä makaavan nuorehkon oloisen naisen. Ihmisiä kulki ohi, osa katsoi, mutta jatkoi matkaa, osa katsoi suurieleisesti poispäin. Yksi äiti huusi lapselleen joka meinasi mennä lähelle että nyt tänne sieltä ja suorastaan juoksuaskelin lähti naisen luota. Tulin sitten kohdalle ja totesin, että viinalle haisee, ikää ei varmasti ole edes 18 vuotta ja otsassa iso, verta vuotava haava. Heräsi kun ravistelin ja sen verran tokeni, että nimensä ja ikänsä kertoi (ikää oli surullisen vähän kuntoon nähden). Osoitetta ei kuitenkaan osannut kertoa. Soitin hätäkeskukseen ja sieltä lähettivät poliisit asiaa selvittämään. Odotin siinä tytön kanssa poliiseja ja kauppakassista talouspaperia haavaa painamaan ja pakastevihannespussi kipuun. Mulla mukana tosiaan 2kk ja 1v4kk ikäiset lapset rattaissa ja useita kauppakasseja, moni ohi kulkenut oli yksin vailla kantamuksia. Minulla oli kiire bussiin, mutta suosiolla päätin odottaa seuraavaa tai sitä seuraavaa. Kyllähän jokaisella on velvollisuus auttaa, mutta näköjään sitä velvollisuutta laiminlyödään, vaikka kyseessä oli vielä lapsi.