Kyllä taas ärsyttää miehen sisko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyi hitto mikä täti! Ei ihme et ei oo omaa perhettä saanu perustettua vaan asuu mammansa kans. Jos sun mies ei uskalla sanoa, ni sano sinä! Mä en kattelis tollasta mun lapsen syrjintää, eikä sunkaan tarvi. Tulee kauhean paha mieli sun pojan puolesta :( Voimia sulle sanoa suoraan tädille et tämmönen ei vetele. Ketään ei voi pakottaa pitämään kaikista, mutta tuon ikäisen ihmisen pitää osata olla pahoittamatta lapsen (tai ihmisen ylipäätään) mieltä noin lapsellisella käytöksellä!

Alkuperäinen kirjoittaja käly;26150396:
Ja sanottakoon vielä, että itselläni on myös kaksi veljenlasta. Toisinaan vien toiselle jotain, toisinaan toiselle. Varmaan koskaan ikinä (paitsi jouluna) en ole vienyt niille yhtäaikaa jotain. Jos bongaan tai teen toiselle jotain kivaa, ei tule mieleenkään hommata väkisin toiselle vain sen takia, kun toinenkin saa. Jos veljenvaimo alkaisi aiheesta avautua, vetäisin itse herneet nenään - ja toimisin edelleen samalla tavalla. Olisiko se sitten parempi, ettei huomioi mitenkään?

Ja mulla on samanlainen tuo veljenvaimo - sille ei mikään passaa ja haukkuu minua selän takana. En anna sen häiritä - veljeni on minulle läheinen ja hänen lapset tärkeitä. Kälyn kanssa yritän pysyä ok väleissä ja varon jokaista sanaa, jonka hänen kuullen lausun. Ihan kuin se auttaisi - teen aina väärin. Mutta näillä mennään. Kunhan edestäpäin pysyy ihmismäisenä, se riittää.

Tämä oliskin OK (paitsi tässä palloasiassa, noita kun saa vain nyt ja ovat siksi erikoisia). Mutta kun aina saa vain toinen ja toinen ei koskaan.
Ja kyllä, olis parempi olla huomioimatta sitten kumpaakaan.
Ja korostan vielä että tämä huomioiminen ei koske pelkästään aineellisia asioita.

Muuten käly on ihan ok.

Meillä on neljä lasta ja ihan arkipäivää,ettei kaikki aina saa samaa,kun joku muu...voi vaikka yhden kummi tuoda omalle kummilapselleen ilmapallon ja toiset ei silloin saa eikä se maailma siihen kaadu! Ja meilläkin yksi lapsista erityislapsi joka ikäistään 'alemmalla' kehitystasolla.
Elämä on...pettymyksiäkin vaan pitää oppia sietää!

[QUOTE="vieras";26150582]Meillä on neljä lasta ja ihan arkipäivää,ettei kaikki aina saa samaa,kun joku muu...voi vaikka yhden kummi tuoda omalle kummilapselleen ilmapallon ja toiset ei silloin saa eikä se maailma siihen kaadu! Ja meilläkin yksi lapsista erityislapsi joka ikäistään 'alemmalla' kehitystasolla.
Elämä on...pettymyksiäkin vaan pitää oppia sietää![/QUOTE]

No on varmaan normaalia, että kaikki ei saa kaikkea samaan aikaan mutta vappupallo nyt ei kuulu tohon kastiin. Vai vietättekö te jouluakin periaatteella, ettei kaikille lapsille ny tarvii samana jouluna lahjoja ostaa? Elämä on ja pettymyksiäkin pitää oppia vaan sietämään...

Mä en ymmärrä myöskään, miksi 9-vuotiasta lasta pidettäisiin niin isona, ettei vappupallolle ole tarvetta. Tarvetta sille pallolle ei ole minkään ikäisenä. Miksi lapsen pitäisi olla 9-vuotiaana jo teini?

• Tykkää
Reactions: emeleia
Mites on kummisuhteet, onko miehen sisko kenties tämän nuoremman kummi vai vanhemman vai onko kummi ollenkaan, sillä jos on nuoremman kummi, niin silloin on ihan ymmärrettävää että suosii nuorempaa.

[QUOTE="vieras";26150642]No on varmaan normaalia, että kaikki ei saa kaikkea samaan aikaan mutta vappupallo nyt ei kuulu tohon kastiin. Vai vietättekö te jouluakin periaatteella, ettei kaikille lapsille ny tarvii samana jouluna lahjoja ostaa? Elämä on ja pettymyksiäkin pitää oppia vaan sietämään...

Mä en ymmärrä myöskään, miksi 9-vuotiasta lasta pidettäisiin niin isona, ettei vappupallolle ole tarvetta. Tarvetta sille pallolle ei ole minkään ikäisenä. Miksi lapsen pitäisi olla 9-vuotiaana jo teini?[/QUOTE]

No, jos meillä kävis niin,että joku sukulainen tai tuttava tois vappupallon vaan yhdelle, niin ei sitä tarviis khh:sen piilottaa! Sovittais muiden kanssa et he saa vaikka vapputorilta sen pallon!
Miksi tehdä asioista niin suuria???

en jaksanu ihan vikoja kommentteja lukea, pari ekaa sivua riitti pahoittamaan jo munki mielen :( todella julmaa! mun serkulla on dysfasia ja jotain muutakin diagnisoitu eli kans kommunikointi on viittomaa ja muutamaa sanaa käyttää plus pienempänä kuvakortteja, ei olis ikinä pienenä tullut mieleen olla esim. leikkimättä tytön kanssa, ihana huumorintajuinen ja niin elämää täynnä! täytti juuri 19vuotta mutta ajatusmaailma no en tiedä minkä ikäisen vastaa mutta jäänyt sinne jonnekkin kauas. hänkin haluaa vielä vappupallon. ja niin haluan minäkin ! ikää on siis 22v. että taidanpa olla lapsellinen.. onko joidenki mielestä täällä hassuttelulla ja hulluttelulla jokin ikäraja? kun ei muka 9v enää palloa haluais? ihme kommentointeja.. ekaks toitotetaan että lapset "aikuistuu" liian aikaisin ja näköjään samaan hengenvetoon 9vuotias ei oo enään lapsi ettei se tartte vappupalloa! sissus sentään.

tässä tilanteessa ei olis muuten mitään outoa muutakuin juuri tuo jatkuva syrjintä ja ilkeys. enkä sitten alkuunkaan ymmärtäny sitä tohotus ja pölytys juttua mistä käly vinku? ai että jos mun lähipiirissä olis tollainen ihminen niin se sais tehdä tuttavuutta mun nyrkkien kanssa.

Pikkaisen OT, mutta näin monen lapsen tätinä on erittäin vaikeaa olla kaikille tasapuolinen...

No ei todella ole!!

Jatketaan nyt OT:nä.

Kyllä se mulle nyt on. Olen varmaankin aivan kauhea hirviötäti minäkin, jota ex-kälyt ja nykykälyt ja siskot haukkuvat täällä plussalla.

Mulla on kuusi veljen- ja siskonlasta. Sitten mulla olisi vielä 4 veljenlapsi''puolikasta'', mutta ne mä olen kylmästi jättänyt huomioimatta lahjojen osalta, saavat kortin synttäreinään silloin kun muistan. Ovat siis mun veljen uuden vaimon edellisestä liitosta.

Näille kuudelle verisukulaiselle en todellakaan osta samanarvoisesti lahjoja. En ala edes leikkimään mitään tasa-arvovaltuutettua. En anna kaikille samalla kertaa lahjaa, en anna edes samanarvoisia lahjoja synttäreillä, vaan sitä mihinkin kulloinkin mulla on varaa ja inspiraatio. Toinen saattaa saada kirpparikirjan ja toinen jonkin legopaketin. Joskus olen jopa jättänyt menemättä jonkun synttäreille ilman ''hyväksyttävää'' syytä ja ostanut sitten vaikka jouluna pienen ekstrapaketin tai sitten en mitään.

Yksi veljenpoika on lemppari, ja nyt sen vanhempien eron jälkeen kun näemme harvemmin, vien hänelle lähes aina jonkin kivan tuliaisen. Vien hänen siskoilleen myös silloin tällöin, mutta jos nään tälle yhdelle muksulle esim. kivan paidan, en tosiaankaan ala metsästämään muillekin vastaavaa.

Jos nyt ei ole käynyt selväksi, en todellakaan pidä kirjaa tai vaivaa päätäni sillä, että nyt kun ostin lapselle a asian x, niin lapsille b ja c pitää sitten ostaa vastaavat asiat y ja z.

Jatketaan nyt OT:nä.

Kyllä se mulle nyt on. Olen varmaankin aivan kauhea hirviötäti minäkin, jota ex-kälyt ja nykykälyt ja siskot haukkuvat täällä plussalla.

Mulla on kuusi veljen- ja siskonlasta. Sitten mulla olisi vielä 4 veljenlapsi''puolikasta'', mutta ne mä olen kylmästi jättänyt huomioimatta lahjojen osalta, saavat kortin synttäreinään silloin kun muistan. Ovat siis mun veljen uuden vaimon edellisestä liitosta.

Näille kuudelle verisukulaiselle en todellakaan osta samanarvoisesti lahjoja. En ala edes leikkimään mitään tasa-arvovaltuutettua. En anna kaikille samalla kertaa lahjaa, en anna edes samanarvoisia lahjoja synttäreillä, vaan sitä mihinkin kulloinkin mulla on varaa ja inspiraatio. Toinen saattaa saada kirpparikirjan ja toinen jonkin legopaketin. Joskus olen jopa jättänyt menemättä jonkun synttäreille ilman ''hyväksyttävää'' syytä ja ostanut sitten vaikka jouluna pienen ekstrapaketin tai sitten en mitään.

Yksi veljenpoika on lemppari, ja nyt sen vanhempien eron jälkeen kun näemme harvemmin, vien hänelle lähes aina jonkin kivan tuliaisen. Vien hänen siskoilleen myös silloin tällöin, mutta jos nään tälle yhdelle muksulle esim. kivan paidan, en tosiaankaan ala metsästämään muillekin vastaavaa.

Jos nyt ei ole käynyt selväksi, en todellakaan pidä kirjaa tai vaivaa päätäni sillä, että nyt kun ostin lapselle a asian x, niin lapsille b ja c pitää sitten ostaa vastaavat asiat y ja z.

Kieltämättä aika kusipäältä vaikutat.

No ei kai tässä nyt kyse ollutkaan siitä että joka kerta pitäisi kaikille tuoda mutta jos jatkuvasti vaan yhtä suositaan ja hänelle tuodaan niin kyllähän se varmasti tuntuu pahalta. Ei kai tuo nyt paljoa olisi vaadittu jos sen vappupallon olisi tuolle isommallekkin tuonut. Tai jos toista ei huomioida lainkaan vaikka toinen yrittää kontaktia ottaa. Kyllä sitä nyt voi jotain sanoa ja huomioida vaikka toisen kommunikaatio ei niin ymmärrettävää olisikaan. Ja voisihan sitä joskus tuoda sen karkkipussin vaikka sille 9-vuotiaalle. Ei kai tuossa oikein mitään muuta voi kun sanoa sille kälylle suoraan että miten pahalta tuntuu tuon 9-vuotiaan puolesta kun hän jää vaille tätinsä huomiota.

Yhteistyössä