Kyllä taas ärsyttää miehen sisko!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toi 9v. oli siinä vieres täpisemäs niistä palloista kun sitä mainosta kattelivat. Ja kyllä vaan on ilkeä koska se tuo aina vain tolle pienemmälle, haluaa pienemmän niille kylään yms.
Viimeksi mies kävi sielä kyläs vain ton 9v.: kans. Poika oli aivan täpinäs menos kun se kerrankin sais sielä leikkiä leluilla eikä vain kattoa vierestä kun toinen leikkii. No eipä ollu leluja annettu.

miksi te edes annatte kohdella lastanne näin?
oletteko kysyneet siskolta selitystä käytökseen?

Onko tuo vanhempi lapsi myös teidän yhteinen? Ajattelin vain ettei syrjiminen johtuisi siitä.

Kannattaa sanoa suoraan asiasta, voit todeta (tai mies) että sanoit jo että itse ostatte molemmille pallot ja nyt kälyn ostamaa palloa ei voi antaa ennenkuin toisellekin on pallo hankittu. Eiköhän siitä reagoinnista sitten näe mitä oli ollut kälyn ajatuksisa, silkkaa ilkeyttä vai ajattelemattomuutta.

On sanottu, joskin aika lievästi. Mutta kun isompi kuulemma tohottaa niin että pöly lentää ja sitten käly menee niin tukkoon että pitää lähteä sairaalaan. Sillä on siis astma. Ja koira. Ja kolmevuotiashan ei toki yhtään tohota, sehän nyt toki vaan istuu paikallaan.
No voi käly raasua...

...kun ei tuon parempaan selitykseen kykene! :O

• Tykkää
Reactions: moekoe
Pikkaisen OT, mutta näin monen lapsen tätinä on erittäin vaikeaa olla kaikille tasapuolinen... Varsinkin kun rahatilanne vaihtelee ja ihan yksinkertaisesti fiiliskin vaihtelee! Jos bongaan jotain kivaa, jonka ajattelen ilahduttavan jotain siskonlastani tai veljenlastani, ostan sen ja annan sen seuraavan kerran kun tavataan, riippumatta siitä onko kaikille muille suvun tai saman perheen muksuille jotain.

Väistämättä pienemmille tulee osteltua enemmän, koska se nyt vain on helpompaa. Mitä isommaksi muksu tulee, sitä tärkeämpää heille on oma makunsa ja on vaikea keksiä jotain, mikä ei jää sitten hyllyn nurkkaan vaan oikeasti ilahduttaa. Voin kuvitella, miten veljenvaimo sitten valittaa, miten epätasapuolisesti kohtelen suvun lapsia :D Ja ehkä oma siskokin, mistä sitä tietää. Sinkkuna nyt vain on vaikea ostaa kaikille 6 kersalle samaan aikaan kaikkea mitä joku toinen saa. Onko vaihtoehto sitten, että en osta yhtään mitään kellekään?

Mä varmaan soittaisin ja ilmottaisin, että koska asiasta tulee toiselle lapselle niin paha mieli, niin ei ole tulemista ennen kuin toisellekin on se pallo. Lupautuisin itse sen toisen tai vaikka kummatkin maksamaan, jos se siitä olisi kiinni.

Jos täti vetäis herneet nenuun niin sitten niin, mutta menis varmaan enemmän jakeluun..

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";26149493]Onko tuo vanhempi lapsi myös teidän yhteinen? Ajattelin vain ettei syrjiminen johtuisi siitä.

Kannattaa sanoa suoraan asiasta, voit todeta (tai mies) että sanoit jo että itse ostatte molemmille pallot ja nyt kälyn ostamaa palloa ei voi antaa ennenkuin toisellekin on pallo hankittu. Eiköhän siitä reagoinnista sitten näe mitä oli ollut kälyn ajatuksisa, silkkaa ilkeyttä vai ajattelemattomuutta.[/QUOTE]

On.

Pikku juttuhan toi pallo silti on mutta tämä kokonaistilanne on on nyt vähän vaikea.
Sekä käly että anoppi on lapsille tärkeitä (meillä siis neljä lasta), toi kehitysvammaisen syrjiminen on alkanut ton kolmosen ollessa noin vuoden ikäinen. Saa nähdä minkälaiseksi tilanne menee kun tää neljäs vielä vähän kasvaa.

Pikkaisen OT, mutta näin monen lapsen tätinä on erittäin vaikeaa olla kaikille tasapuolinen...
Minusta on eri asia olla "epätasapuolinen" siskonlapsille ja veljenlapsille, kuin saman sisaruksen lapsille (eli siis samassa perheessä oleville lapsille, jotka ovat siis läsnä kun annat yhdelle nannaa). Lisäksi jos tuo karkkia, sen yhdenkin pussin voi jakaa kaikkien kesken. Tietty jotain lelua tms. ei voi samalla lailla jakaa, mutta jos joku toinen kerta tuot sille toiselle jotain, ei korostu mitään suosimista, joten ei ongelmaa. Sinulle vanhemmat eivät ole varmaan edes vihjanneet epätasaisesta suosimisesta, mitä ap:n tapauksessa on yritetty.

Minä ottaisin kanssa sen pallon pois, ja sanoisin, että kaikille annetaan pallo yhtä aikaa. PISTE. Te haluatte viettää iloista vappua, ettekä halua turhaa mielipahaa, mikä väistämättä tulee tuollaisesta.

Todella kurjaa tuollainen käytös. Onko käly sitten tämän 3-vuotiaan kummi kenties että haluaa siksi muistaa enempi kuin muita lapsia? Meillä on tuolla nuoremmalla tytöllä yksi kummi joka opiskelee ja varmasti on rahatilanne tiukilla välillä, kuitenkin nytkin kun kävi synttäreiden kunniaksi niin lahjan toi tuolle kummilapselle mutta muisti myös tuota esikoista tuomalla sukaamunan. Siis minusta oli jotenkin ihanaa että "muisti" myös tuota esikoista vaikkei kummi hälle olekkaan. Ei sen muistamisen tarvitse mikään iso asia olla.

Anteeksi kun kysyn (en tiedä sinun perhesuhteistasi) onko nuoremmalla ja tällä 9v sama isä?

Siis kun se olisi ainut jonka ymmärrän syyksi että halutaan muistaa ns. omaa sukulais lasta mutta ei jostakin edellisen liiton lapsesta (vaikka täysin naurettavaa tämäkin minusta on mutta näitä ihmisiä on valitettavasti :( ystäväpiirissäni uusperheellisiä joten siitä tuttua)

[QUOTE="tumpelo";26149609]Anteeksi kun kysyn (en tiedä sinun perhesuhteistasi) onko nuoremmalla ja tällä 9v sama isä?

Siis kun se olisi ainut jonka ymmärrän syyksi että halutaan muistaa ns. omaa sukulais lasta mutta ei jostakin edellisen liiton lapsesta (vaikka täysin naurettavaa tämäkin minusta on mutta näitä ihmisiä on valitettavasti :( ystäväpiirissäni uusperheellisiä joten siitä tuttua)[/QUOTE]

Sori, olit vastannutkin jo ;) :)

Mä kyllä varmaan kysyisin ihan suoraan, onko kyse piittaamattomuudesta, ymmärtämättömyydestä, suosimisesta vai mistä. Mulle saman perheen lapset on samanarvoisia ihan riippumatta siitä, ovatko samoista vanhemmista tai samalla kehitysasteella, ei tulisi mieleenikään huomioida vain osaa lapsista.

• Tykkää
Reactions: moekoe
[QUOTE="hmm";26149373]Must teet nyt kärpäsestä härkäsen.. En usko että on ilkeyttä. Ja nyt vaa ostat toisen pallon.[/QUOTE]

Ei ei ei. Jos mun lapset ei kelpaisi mun tai miehen sisaruksille tasa-arvoisina niin sitten olisi turha tulla ollenkaan tuomaan kenellekään mitään. :vampire:

Ajattelematonta toimintaa.

Sano sille miehen siskolle että ei tarvitse tuoda palloja ellei molemmille tuo.

Muutenkin ei se ikä merkkaa mitään kun lahjoista on kyse.

Jos jotakin tuo lapselle niin pitää olla toiselle myös.

Laita nyt vaan se nainen kuriin, ei pidä syrjiä toista lasta.

[QUOTE="akka";26149324]Entä jos se ei ole ilkeyttä vaan hän ei vain tajua että teidän 9-vuotias vaikka kehitysvammainen onkin osaa myös nauttia pallosta?Jos hän ei ole ilkeä vaan yksinkertaisesti tietämätön?[/QUOTE]

Kyseessä miehen sisko, ei vieras ihminen. Eiköhän hän sen verran tiedä.

Tosi kurja asenne :(

Mielestäni ihmisen fyysisellä, eikä henkiselläkään iällä ole väliä jos hän ilahtuu jostain. Vaikka toinen ei ehkä osaisi ilmaista itseään että ymmärtää ja tajuaa missä mennään (niin että esim. käly tajuaa), ei häntä pitäisi tuollalailla aliarvioida ja kohdella kuin ei olisi olemassakaan.

Jos tämä ei edes ollut eka kerta niin kälysi on oikeasti joko ilkeä, tunteeton tai muuten idiootti. Ei voi muuta sanoa.

Ei helkkari miten pipipäistä toimintaa!!

Ottakaa tauko tapaamisissa ja sanotte että sitten kun kaikki lapset on yhtä arvokkaita niin sitten saatte olla tekemisissä.

Tuollainen käytöshän heijastuu lapsiinkin väkisinkin vaikka te ette sitä harrastakaan. Teidän pitäisi näyttää lapsille että on ihmisiä jotka sitä yrittää mutta vanhempien homma on lopettaa se, koska kaikki ovat samanarvosia.

Käly on meidän 14 v. Likan kummi.
Rahasta tuskin toi pallon osto olis kiinni kun osti likalle joululahjaksi 600 euron kosketinsoittimet.
Kaikki karkit mitä tuo jakaisin poikien kesken mutta kun se sellaisia mitä toi 9v. ei voi syödä kun sillä on pähkinäallergia. Jos molemmat pojat on kotona niin laitan karkit kaappiin ja saa ne vasta karkkipäivänä kun toisellekin on.
Leluilla leikkivät yhdessä vaikka käly yrittääkin aina korostaa että lelu on vain pienemmälle.

Ja 9v. esim. synttäreillä ymmärtää ihan hyvin ettei hän saa kun ei ole hänen synttärit.

Joku kirjoitti tuntemansa kehitysvammaisen huumorintajusta, ja sitä tosiaan riittää. Huumori tolla pojalla on myös aika monimutkaista ja hoksaavaa. Joskus mä en ymmärrä kuinka huumorintaju voi olla niin kehittynyttä kun muu henkinen kehitys on jäljessä. Toisinaan mietin mahtaako poika olla oikeasti paljon älykkäämpi kuin testit antaa ymmärtää, todennäköisesti vetää noi testitkin vitsillä eikä ne testaajat tajua sitä. Oon yrittänyt sille aina testeihin mennessä sanoa että ne pitää tehdä tosissaa, pilke silmäkulmas poika nyökyttelee "joo, joo".

Kyllähän tuo suosimiselta kuulostaa:/

Mutta onneksi te vanhemmat hallitsette kuviot ja neuvoisin todellakin viemään sen pallon "piiloon" odottamaan, että saatte isoveljellekin pallon hommattua:)

Meillä taitaa olla melko "lapsellinen" 11-v. tyttö, koska ei voi kuvitella vapun viettoansa ilman palloa;)

Mä kyllä varmaan kysyisin ihan suoraan, onko kyse piittaamattomuudesta, ymmärtämättömyydestä, suosimisesta vai mistä. Mulle saman perheen lapset on samanarvoisia ihan riippumatta siitä, ovatko samoista vanhemmista tai samalla kehitysasteella, ei tulisi mieleenikään huomioida vain osaa lapsista.

Niin, kai se on kohta sanottava. Ne vaan on kuitenkin noille lapsille tärkeitä ja todennäköisesti suuttuvat verisesti.

Ja mulle olis ihan sama vaikka eivät ostaisi kelleen mitään mutta tää tilanne... Ei ne siis osta tolle 14 vuotiaallekaan kuin joulu- ja synttärilahjat mutta se onkin aivan eri asia ja ihan ok. Mun äiti ei osta niitäkään (kenellekään) ja sekin on ihan ok.

Vertailun vuoksi voisinkin täs kertoa kuinka mun äiti toimii. Se antaa noille teini-ikäisille lapsenlapsille joskus rahaa muuten vain kun ne sielä käy.
Pienemmille ostelee joskus muuten vain lelua/karkkia tms. mutta aina sisaruksille yhtä aikaa. Äitin ostamiset on hyvinkin pieniä mutta niistä tulee kaikille lapsille hyvä mieli koska muistaminen on tasapuolista. Muutenkin kylässä käydessä huomioi lapset tasapuolisesti iästä riippumatta. Niinpä kun olen kehitysvammaisen kanssa lähdössä äitini luo niin hän välttämättä haluaisi aina pikkuveljen mukaan.

Anopin ja kälyn luo mennessä ei haluaisi pikkuveljeä mukaan ja luulen sen johtuvan siitä että sielä pikkuveli saa kaiken huomion. Eipä toi kehitysvammainen sielä vissiin nykyään juuri huomiota saa silti vaikka veli ei oliskaan mukana.

Ja ovat siis huomioineet ton kehitysvammaisen aiemmin ihan ok mutta nuoremman ollessa n. 1v. käytös muuttui. Ja tolle nuoremmalle pojalle ostelevat mun mielestä aivan liikaa kaikkea. Nyt eivät juurikaan enää tuo niitä' meille, oon kai suhtautunut sen verran nihkeästi niihin tuomisiin. Mutta heillä on sielä nyt sitten melkoinen varasto leluja joilla vain pienempi saa siis leikkiä.

Tälläinen ostelu on heiltä aivan uutta. Toi 14v. oli pienenä usein anoppilassa yökylässä (anoppi ja käly asuvat yhdessä) eikä sille silti ostettu sinne mitään leluja. En sellaista odottanutkaan mutta esimerkkinä vain ton ostelun outoudesta nyt.
Pojista kumpikaan ei ole koskaan paria tuntia pidempään ollu sielä hoidossa.

Yhteistyössä