Kyllä se taitaa olla niin, että lähempänä 40 vuotta ei kannata enää ruveta lapsia tekemään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä nuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuopuksen sain 39 vuotiaana eika siina mitaan - hyvin jaksoin eika tehnyt tiukkaakaan. Se mita nyt PELOLLA ajattelen on se etta kun kuopus on 15v, mina olen sitten 54 ja sydan kyttyralla ajattelen etta kuinka ne teini vuodet jaksan. Mutta minkas tassa tekee - ei sita vauvoja saadessa osannut edes pahimmissa painajaisissaan kuvitella minkalaista on teini-ikaisen vanhempana oleminen. Turha sita on nyt puuroonsa itkea - mutta kuitenkin,,,,

itse tulin äidiksi 3. kerran 44-vuotiaana. teen työkseni vuorotyötä, joten valvomisia olisi ilman lastakin tiedossa vielä lähes 20 vuotta eli eläkeikään saakka.
hyvin on meillä mennyt, pian on lapsen 2-v. synttärit. <3

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Kuopuksen sain 39 vuotiaana eika siina mitaan - hyvin jaksoin eika tehnyt tiukkaakaan. Se mita nyt PELOLLA ajattelen on se etta kun kuopus on 15v, mina olen sitten 54 ja sydan kyttyralla ajattelen etta kuinka ne teini vuodet jaksan. Mutta minkas tassa tekee - ei sita vauvoja saadessa osannut edes pahimmissa painajaisissaan kuvitella minkalaista on teini-ikaisen vanhempana oleminen. Turha sita on nyt puuroonsa itkea - mutta kuitenkin,,,,

peesi. mulla on omakohtaista kokemusta näistä murkuistakin. sanonpa, että vauva-aika on lastenleikkiä verrattuna teinien kanssa elämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen harmaana:

peesi. mulla on omakohtaista kokemusta näistä murkuistakin. sanonpa, että vauva-aika on lastenleikkiä verrattuna teinien kanssa elämiseen.

Niin on!!! Mulla on tassa pojat 19v ja 17v ja on naurussa piteleminen. Sanonkin aina etta mina paivana tahansa otan tahan 20 3vuotiasta eika tee tiukkaakaan. Nyt ymmarran mita varten mun ikaisilla naisilla alkaa tukka harmaantua,,, :whistle:

Niin on!!! Mulla on tassa pojat 19v ja 17v ja on naurussa piteleminen. Sanonkin aina etta mina paivana tahansa otan tahan 20 3vuotiasta eika tee tiukkaakaan. Nyt ymmarran mita varten mun ikaisilla naisilla alkaa tukka harmaantua,,, :whistle:

heh! mun 19v. poju elelee jo omillaan, välit äitiin kummasti parantuneet. herra 16v. muutti kesän aikana isälleen, huokaus...

heh! mun 19v. poju elelee jo omillaan, välit äitiin kummasti parantuneet. herra 16v. muutti kesän aikana isälleen, huokaus...

Meilla 19v lahtee opiskelemaan ens tiistaina, mutta hanella on 18kk ikainen tytar -= valit meilla on aina ollut oikeen hyvat mutta ne toilaukset, se aivottomuus, kaikki todella huonot paatokset ja valinnat,, huoh,,, 17 tassa kay sitten lukion viimeista luokkaa ja toivon mukaan lahtee opiskelemaan myos - minulle jaa tanne sitten vaan 10v ja 8v seka tuo pojantytar,,,, on se ollut yhta karnevaalia tama elama viimeset 3-4 vuotta,,, jospa vahan olis taukoa ennen kuin toka satsi alottaa,,, :)

Meillä pikku-ukkeli puoli vuotias ja äippä 42...
Oikein hyvin ollaan jaksettu, voisin jopa sanoa että
paremmin kuin 10 vuotta sitten, tähän tietysti vaikuttaa
se, että lapsi toinen, eli kokemusta jo..
Ja lisääkin saa tulla jos luoja vaan niitä suo.
Täällä ainakin elellään sitä " elämän parasta aikaa " nyt ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vielä nuori:
Tuttavissani on eri-ikäisiä äitejä ja osa heistä näitä, jotka tehneet lähes 40v iässä vielä yhden lapsen. Ovat todella väsyneitä lapsen kanssa, eivät jaksa lähteä mihinkään käymään, eivät jaksa lapsen kavereita tai uhmailuja. Ovat itse sanoneet että oli toista nuorena(heillä siis tehtynä jo aikuiset lapset). Tästä viisastuneena en tee iltatähteä.

Eiköhän se ole ihan ihmisestä kiinni, toiset on jo "vanhoja ja väsyneitä" kolmekymppisenä ja toiset ihan "teinejä" nelikymppisenä!! Ei sun mun mielestä kyllä kannata "viisastua" jonkun toisen iltatähdistä... :)