Kyllä se taitaa olla niin, että lähempänä 40 vuotta ei kannata enää ruveta lapsia tekemään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vielä nuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vielä nuori

Vieras
Tuttavissani on eri-ikäisiä äitejä ja osa heistä näitä, jotka tehneet lähes 40v iässä vielä yhden lapsen. Ovat todella väsyneitä lapsen kanssa, eivät jaksa lähteä mihinkään käymään, eivät jaksa lapsen kavereita tai uhmailuja. Ovat itse sanoneet että oli toista nuorena(heillä siis tehtynä jo aikuiset lapset). Tästä viisastuneena en tee iltatähteä.

Nih.
Ja kun tekee lapset silloin kun on itsekin vielä lapsi (esim. 16-18 vuotiaana), ei jaksa olla lapsen/lasten kanssa kotona, vaan kiikuttaa niitä jatkuvalla syötöllä hoitoon ja lähtee itse bailaamaan. Näin on!

On varmaan sitten onni etten tiedä miltä olisi tuntunut olla äiti nuorempana ;D
Esikoinen syntyi vähän ennen 38-vuotispäivääni, ja toinen vähän ennen 40....

Eikä ole pahemmin valittamista; ei lapsissa, ei miehessä eikä elämässä yleensä...

No sun ei sit tosiaan kannata sitä iltatähteä tehdä, jos nyt jo tuntuu tuollaiselta! Itse oon tehnyt kolme lasta päälle kolmekymppisenä, neljä lasta siis yhteensä. Ja nuorin syntyi, kun olin 38v. Hyvin tässä oon jaksanut. Mut toiset varmaan jaksaa paremmin kuin toiset... :whistle: B)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Onks tää aihe nyt tällä hetkellä provoilun in aihe vai muutenko vaan samasta aiheesta on jatkuvasti avauksia..

Jollakulla taitaa olla "vähän" traumoja :D

No shit..
Mut yleisesti aina on joku aihe minkä joku hoksaa hyväksi provoksi tajuamatta ettei se niin loistokas välttis ole enää sen sadannen samanlaisen avauksen jälkeen..

Onks tää aihe nyt tällä hetkellä provoilun in aihe vai muutenko vaan samasta aiheesta on jatkuvasti avauksia..

No shit..
Mut yleisesti aina on joku aihe minkä joku hoksaa hyväksi provoksi tajuamatta ettei se niin loistokas välttis ole enää sen sadannen samanlaisen avauksen jälkeen..

Niinpä. Jossain ketjussa vaikutti vaan jo niiiiiiin katkeralta et mietin hiljaa mielessäni et ei toi juttu taida enää olla edes pelkkää provoa.
Mut joo.. mikään aihe ei kyllä toimi kovin montaa peräkkäin saati sitten kun se tulee sen sadannen kerran. *huoh*

No shit..

Niinpä. Jossain ketjussa vaikutti vaan jo niiiiiiin katkeralta et mietin hiljaa mielessäni et ei toi juttu taida enää olla edes pelkkää provoa.
Mut joo.. mikään aihe ei kyllä toimi kovin montaa peräkkäin saati sitten kun se tulee sen sadannen kerran. *huoh*

Jep, mä vaan jaksan ihmetellä miten ihmiset, samat ihmiset varsinkin enää edes jaksaa provosoitua samasta asiasta.
Kaippa se on toisilla sisäinen provotutka :p

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Jaa. Mä olen ajatellut takarajaksi lastensaamiselle 45v.

Mä laitan paremmaksi :p
Ajattelin että en aseta rajaa olenkaan. :D

En mäkään.
Eiköhän sen itse tiedä ilman päivien laskemista koska ei niitä lapsia enää halua.

Näimpä! =) nimim.ensimmäinen 20v:nä ja viides 39v:nä...enää ei kiitos,alan odotteleen lastenlapsia :whistle:
Mutta samallalailla mää jaksan kuopuksen kanssa kuin esikoisenkin..tosin en ole enää niin turhantarkka!!...elämä opettaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:

En mäkään.
Eiköhän sen itse tiedä ilman päivien laskemista koska ei niitä lapsia enää halua.

Näimpä! =) nimim.ensimmäinen 20v:nä ja viides 39v:nä...enää ei kiitos,alan odotteleen lastenlapsia :whistle:
Mutta samallalailla mää jaksan kuopuksen kanssa kuin esikoisenkin..tosin en ole enää niin turhantarkka!!...elämä opettaa! :D

Mä päätin joskus silloin kun tiesin kaiken et teen lapseni alle 25 vuotiaana :)
No kaksi ensimmäistä sain alle 20v ja kolmas syntyi 25v ja todellakin vielä haluaisin yhden tai kaksi lasta, ehkä enemmän tai sitten vähemmän.
Aika sen näyttänee, ei noita vaan voi noin vaan valmiiksi suunnitella, paitsi silloin kun kokee tietävänsä kaikesta kaiken :)

En mäkään.

Mä päätin joskus silloin kun tiesin kaiken et teen lapseni alle 25 vuotiaana :)
No kaksi ensimmäistä sain alle 20v ja kolmas syntyi 25v ja todellakin vielä haluaisin yhden tai kaksi lasta, ehkä enemmän tai sitten vähemmän.
Aika sen näyttänee, ei noita vaan voi noin vaan valmiiksi suunnitella, paitsi silloin kun kokee tietävänsä kaikesta kaiken :)

Voih...nuorena sitä tiesi kaikesta kaiken noin teoriassa...ja sitten elämä toi tullessaan jos jonkinsortin kiemuroita...
:D ..voi kun elämä olisikin elokuvaa,jossa sais itse olla käsikirjottaja... =)

Älä yleistä, mun kummitäti pyöräytti iltatähden 46 vuotiaana ja hyvin jaksoi. Tosin tukiverkko oli kyllä vahva. Mutta juu onhan se fysiologinen fakta että nuorena jaksaa paremmin, ehkä sen henkinen puoli sitten saattaa notkua :/

Lapset sain 36 v, 39 v ja 41 v, paljon liikumme ja käymme kaveriperheissä ja useimmin lapset kulkevat mukana kaupassa ja muualla. Suht hyvin jaksan. Nuorin pian 9 kk, ei lapsia aina tule kun vain haluaa. Vauva nukkuu läpi yön ja on hyväntuulinen ns. helppo vauva, kuten edellisetkin. Jaksuja vain nuorille ja vanhemmille äideille! =)

Voih...nuorena sitä tiesi kaikesta kaiken noin teoriassa...ja sitten elämä toi tullessaan jos jonkinsortin kiemuroita...
:D ..voi kun elämä olisikin elokuvaa,jossa sais itse olla käsikirjottaja... =)

Voi, mä olin niin valmis äitikin silloin...
Niin, ennen kun sain lapsia :
Olin valmis uhmiksen äiti....
tiesin kaiken mitä tehdä, mut sitten esikoinen tuli uhmaikään
Jne :)
Sitä vaan on jotenkin niin valmis ja täydellinen, kunnes kenraaliharjoitukset on ohi ja näytös alkaa... :xmas: