kyllä se syntyy kun on siihen valmis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja käynnistäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

käynnistäjä

Vieras
Onko muita joita ärsyttää tämä hokema?

Itseä pistää nyppimään kun ihmiset on heti kommentoimassa edellä mainitulla tavalla jos yrittää tehdä pieniä kotikonsteja synnytyksen käynnistymiseksi "jo" 39+ alkaen...

Et jos meet kokeilemaan kolmea ässää, käyt vyöhyketerapiassa "käynnistyshoidossa" juot vattulehtiteetä tms ennenku 42 viikkoa on täynnä niin kommentoidaan vaan et kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen, ei kukaan oo mahaan jääny...

Juu tiedetään tiedetään, ei ne vauvat sinne jää... Mut mitä haittaa siitä muka on jos haluaa edes yrittää vauhdittaa synnytystä pehmeillä konsteilla... Varsinkin jos mahdollinen lääkkeellinen käynnistys (jos menee yliaikaiseksi) ei ois hyvä juttu aikaisemman sektion vuoksi...

Pakkoko sitä on näsäviisastella, en kuitenkaan ole juomassa pullollista risiiniöljyä tai puhkaisemassa kalvoja itse virkkuukoukulla...

Mä ainakin koin noi kotikonstit jotenkin terapeuttiseksi. Sitä oli sen kokoinen k*rpä otsassa kun mentiin reippaasti yli lasketun, että noiden hassujen kotikonstien avulla odotus jotenkin pikkasen keveni. Ärsytti kyllä kun kaikki hoki tota mainitsemaasi ja pidinkin sitten kotikonstini ihan omana tietonani kun en jaksanut kuulla sitä ainaista "kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen"

Jep. Ja sitten ne kyselyt joka pirun päivä "Joko se on syntynyt??" No ei helvetti ole |O Mutta on todella tuskastuttavaa siinä omassa tukalassa olotilassa, kun supistuksiakin on tullut kipeesti 2 vko ihan tiheestikin, alkaa kuuntelemaan näitä vaikka ihmiset luulevat rauhottelevansa.

Sitä paitsi. Kotikonstit ei ainakaan tässä taloudessa ole auttanee. Terveisin kiukkunen viimisellään raskaana oleva akka :saint:

Musta oli kiva kokeilla noita konsteja vaikkeivat ne omalla kohdallani auttaneetkaan. Mitä väärää siinä on jos haluaisi jo vauvan maailmaan? Itselläni oli niin tuskallinen loppuraskaus että vauvan syntymän jälkeen oli paljon mukavampi olla. Nukkuakaan en loppuvaiheissa pystynyt kuin max. 2h kerrallaan joten vauvan antama 3h nukkuminen tuntui luxukselta :whistle:

No mä oon ite (rv39+1 ) just sitä mieltä et tulee kun on tullakseen, joo ei tää olotila häävi ole ja olisin ihan kypsä koko touhuun, mut mä en myöskää usko noihin ässiin sit yhtää...Mut jokainen tekee niinku tykkää.. :)

on kyllä niiiiin ärsyttävä kommentti! eiköhän jokainen tiedä, että se tulee kun tulee ei sitä tarvi ihmisten hokee! saa kai sitä mieltään keventää noilla tempuilla.. ja joillakin ne voi jopa toimia. mulla esim. kävely tuntu lisäävän supisteluja.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Jep. Ja sitten ne kyselyt joka pirun päivä "Joko se on syntynyt??" No ei helvetti ole |O Mutta on todella tuskastuttavaa siinä omassa tukalassa olotilassa, kun supistuksiakin on tullut kipeesti 2 vko ihan tiheestikin, alkaa kuuntelemaan näitä vaikka ihmiset luulevat rauhottelevansa.

Sitä paitsi. Kotikonstit ei ainakaan tässä taloudessa ole auttanee. Terveisin kiukkunen viimisellään raskaana oleva akka :saint:

kuulostaa niiiiiiiiiin tutulta :P (rv41+2)

En mäkään ole niin vakuuttunut siitä että "ässistä", vadelmanlehtiteestä tai vyöhyketerapiasta on apua, mutta silti kokeilen niitä kun ei niistä haittaakaan ole...

Ennemmin kokeilen niitä ja yllätyn positiivisesti jos lähtiski niitten avittamana käyntiin, ku että odottelen mahdollista lääkkeellistä käynnistystä jonka riskinä on vanhan sektioarven repeäminen tai uusi sektio...

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:

kuulostaa niiiiiiiiiin tutulta :P (rv41+2)

Raskaus on kuulemma naisen hehkeintä aikaa
:saint:

Me ystävät yritetään vaan olla kohteliaita ja jotenkin rohkasta oleen hyvällä mielellä odottajaa, joka selvästi on kyrpä ottassa!!!!! MItä sitä sitten pitäis sanoo? ET soitellaan kun oot synnyttäny, ni et aina hermoo ja valita pulleeta ja tuskasta olotilaa! Taitaa varmaan sun hormoonit heitellä...

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
...mä en enää tiiä mitä pitäis tehä et tää lähtis tulee, lenkkeilen, siivoan, saunon...Ei se vaan toimi niin, kaveri ei halua tulla ulos... :D

ei toimi ei. nimim. lapsi syntyi käynnistyksellä 42+3 hätäsektion jälkeen. minä kyllä kaikki temput testasin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamoon!!:
Me ystävät yritetään vaan olla kohteliaita ja jotenkin rohkasta oleen hyvällä mielellä odottajaa, joka selvästi on kyrpä ottassa!!!!! MItä sitä sitten pitäis sanoo? ET soitellaan kun oot synnyttäny, ni et aina hermoo ja valita pulleeta ja tuskasta olotilaa! Taitaa varmaan sun hormoonit heitellä...

Voi kuule, mielummin vaikka noin joskus :laugh: Itsekin tänään siskolle huusin puhelimessa, että älä helvetti enää kysele kun olo on turpee, supistaa ja ahistaa ja tenava ei vaan taho tulla ulos, vaikka äippä on täällä 15m halko keskellä otsaa :whistle:

Mä olen kanssa lenkkeillyt ja pessyt saunaa ja mattoja ja vaikka mitä ja mahassa vaan kaveri pysyy. Tämä on vain luonnon kamala tapa valmistaa nainen synnytykseen, että sitä osaa olla onnellinen kun kovat tuskat alkaa :kieh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kamoon!!:

Mutta entä jos ei ole edes kyrpä ottassa, mutta haluaa silti mahd. pian vauvan ulos. Täysaikainen kuitenkin on, ja eipä noista kotikonsteista haittaakaan ole. Tulee vaan fiilis et muut syyllistää ku "haluaa eroon mahasta" jos yrittää kotikonsteja käynnistykseen..
Parempi äiti vissiin se joka odottaa että 42 viikkoa on täynnä ja joutuu sitten lääkkeelliseen käynnistykseen, vauva on iso ja istukkakin kalkkeutunut...

Juu tuo on ärsyttävää! Ja samalla mulle hoettiin, että onko jo merkkejä että olis tapahtumassa jotain? Vielä olet yhtenä kappeleena! Minä jo luulin että oot lähteny synnyttämään!

Yhteistyössä