kyllä riisipuuron keitto on helppoa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Ei tarvii kuin silloin tällöin käydä sekoittamassa. :D

Kun on hyvä haudutuskattila, kypsyy kuin itsetään.
Käy vain siloin tällöin sekoittamassa. Tosin haududtukattilassa aikaa menee enemmän, mutta ei se haittaa :D

Siis sellainen vesihaudekattila?

Haaveilen niin sellaisesta! Töissä muinoin tehtiin sillä puurot ja oli ihanaa kun riisi- ja mannapurotkin valmistuivat niin helposti vaikkei ollut aikaa seistä vieressä sekoittelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Haaveilen niin sellaisesta! Töissä muinoin tehtiin sillä puurot ja oli ihanaa kun riisi- ja mannapurotkin valmistuivat niin helposti vaikkei ollut aikaa seistä vieressä sekoittelemassa.

mä kans haaveilen tollasesta kattilasta. mun äidillä on sellanen iänikuinen,valkoinen kattila jossa on musta tulppa siinä laidassa ja sinne siis sisään valutetaan vettä. onko se vesihaudekattila? se on kätevä! mutta en oo löytäny mistään :/ onko sellasia enää olemassa?
en pysty mitään maitopuuroja tekemään kun ne palaa kyllä aina pohjaan :snotty:

Hackmannilla oli joskus sellanen kattila. Vaan eipä ole enää. Kyselin joskus niiden asiakaspalvelusta ja ovat lopettaneet tuotannon kun ei ole tarpeeksi kysyntää :|

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

Käy vain siloin tällöin sekoittamassa. Tosin haududtukattilassa aikaa menee enemmän, mutta ei se haittaa :D

Tarkotat sellasta johon tulee vettä siihen välitilaan?
Minä oon kans keittäny tälläsella mut en tiedä mikä mut ei tuu niin hyvää puuroo kuin tavallisesti keittämällä.
Mielummun oon sen toista tuntii hellan ääressä kuin söisin puuroo joka keitetty haudutuskattilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

Tarkotat sellasta johon tulee vettä siihen välitilaan?
Minä oon kans keittäny tälläsella mut en tiedä mikä mut ei tuu niin hyvää puuroo kuin tavallisesti keittämällä.
Mielummun oon sen toista tuntii hellan ääressä kuin söisin puuroo joka keitetty haudutuskattilassa.

ei kun mula on sellainen missä vesi tulee alempaan kattilaan ja päälle tulee sellainen korvaton "kattila, jossa sit keitetään se ruoka, tää on kätevä

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

mä kans haaveilen tollasesta kattilasta. mun äidillä on sellanen iänikuinen,valkoinen kattila jossa on musta tulppa siinä laidassa ja sinne siis sisään valutetaan vettä. onko se vesihaudekattila? se on kätevä! mutta en oo löytäny mistään :/ onko sellasia enää olemassa?
en pysty mitään maitopuuroja tekemään kun ne palaa kyllä aina pohjaan :snotty:

tavalliseen kattilaan vettä ja päälle pienempi kattila tai metallikippo. se ajaa saman asian

Yhteistyössä