Uusin Kaksplus "huono äiti"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ärsyynnyin Mitäs Nyt -palstan "Aina on aikaa kyykätä" -juttupalasen "Oma aika silloin tällöin ei tee äidistä huonoa - liikunnasta tuleva hyvä mieli korvaa tunnin poissaolon lapsellekin tuhatkertaisesti". Mitä jeesustelua! Liiallinen lapsikeskeisyys on haitallista paitsi lapselle myös koko perhedynamiikalle - minun mielestäni. Myös isällä/toisella äidillä - niissä perheissä, joissa on kaksi vanhempaa - on oikeus olla lapsensa/lastensa kanssa kaksistaan. Puhumattakaan siitä, että äidillä ei saisi olla perheen ulkopuolista elämää kuin tunti silloin tällöin. Onko kyseessä tosiaan moderni perhelehti? Entäpä töissä käyvät ja opiskelevat äidit, ovathan hekin poissa lastensa luota enemmän kuin tunnin silloin tällöin. Vai koskeeko tämä vain sitä kuuluisaa omaa aikaa? Teksti sai oman ajan kuulostamaan todella, todella syntiseltä.

Mä sulle syntisen ajatuksen näytän..
1_4_116.gif

En tiedä. Näin työssäkäyvänä kokisin vähän ankeaksi, jos muutaman kerran viikossa harrastaisi jotain. Arkeen jää maksimissaan tunti luppoaikaa lasten kanssa ja ainakin minusta tuntuu sille, että viikolla näen heitä todella vähän tai kerkeän keskittyä heihin. Viikonloppu on sitten sitä meidän aikaa. En mä oikein enää tiedä, että mistä hitosta mä sen tunnin nipistän.

Kahden lapsen kotiäitinä taas koen, että päivittäin on päästävä vähintään tunniksi kävelylle/kirjastoon/kahvilaan tai jumpalle. Mies ja lapset nauttivat saadessan olla kolmestaan. Minulle on itsestään selvyys, että äidillä on omiakin tarpeita.

Yhteistyössä