Kyllä on fiksuja osa koiranomistajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkuinen lenkkeilijät tossut PASKASSA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiukkuinen lenkkeilijät tossut PASKASSA

Vieras
Kävin lenkkeilemässä läheisellä pururadalla. Nykyisen järjestyislain tms mukaan koiraa saa ulkoiluttaa pururadallakin, mutta pjaskat pitää kerätä. Olipa kiva väistellä kasoja siellä. Ihmettelin, et mitäs noi kärpäset tossa pörrää ja totesin, et koiranpaskaahan tuossa taas on. :x Kun vihdoin on luvallista lenkkeillä koiran kanssa pururadalla, niin miksi jotkut on niin idiootteja, et antaa koiriensa paskoa sinne??? Ei ole kovin kiva väistellä niitä kasoja, eikä niitä edes välttämättä vauhdissa huomaa. Itselläni on myös koiria ja silloin kun niiden kanssa siellä käyn lenkillä, en takuulla anna tehdä tarpeita radalle, vaan metsän puolelle. Ne on opetettu jo pentuna menemään pusikkoon ja syrjään ja ihan helppo oli opettaa. Nykyään se on niille itsestään selvää.

Tuollainen välinpitämättömyys vain lisää koiravihaa entisestään ja kaikki koiranomistajat saa huonon maineen, kun joku antaa rakkinsa paskoa keskelle toisten juoksurataa :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja en kerää:
NIIIN KAUAN KU HEVOSEN JA MUUN ÖTÖKÄN PASKAA EI KERÄTÄ.OSTA LASIT NI E ASTU PASKAAN.

Eli mun pitää juosta niin, et tuijotan koko ajan kenkiini? Ja ihan vaan sen takia, ettet sä vaivaudu keräämään paskoja, just. Älä mene koiran kanssa pururadalle, missä toiset juoksee, jos sulle on ylivoimaista siivota elukkasi jäljet.

Mie ajelen talvet koirien kanssa hiihto- ja moottorikelkkareiteillä ja pidän kyllä tiukasti huolen, että sinne ei kuseksita eikä paskota. Jos hätä yllättää kesken vetolenkin, niin reilummin metsän puolelle reitiltä syrjään. Minuu meinaan itseänikin ärsyttää jalkakäytävillä paskakasat ym. ym. joten pidän kyllä huolen, et meidän jälkeen ei niitä jää.

Siis sinne radalleko ne koirat oli paskoneet :o ? No kieltämättä melkoisen ääliömäisiä omistajia. Meillä koiralle ei oikeesti tulis varmaan edes mieleen vääntää sontaa muualle kuin syrjemmälle, eli tässä tapauksessa just sinne metsän puolelle.

Eipä oo vastaavaa tullut mulle vastaan, enkä oikeesti edes arvannut että sellaisia ääliö-omistajia meidän joukossa on :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
NIIIN KAUAN KU HEVOSEN JA MUUN ÖTÖKÄN PASKAA EI KERÄTÄ.OSTA LASIT NI E ASTU PASKAAN.

Eli mun pitää juosta niin, et tuijotan koko ajan kenkiini? Ja ihan vaan sen takia, ettet sä vaivaudu keräämään paskoja, just. Älä mene koiran kanssa pururadalle, missä toiset juoksee, jos sulle on ylivoimaista siivota elukkasi jäljet.

hilaa ite persiiis muualle.sitä kukaa haluu nähä :D

Meilläkin koira YLEENSÄ tekee sinne sivummalle metsän puolelle niin että ei olla niitä sieltä kerätty. Alko jo pentuna tekemään niin ja on tietysti iso helpotus meille.. MUTTA joskus niitä vahinkoja sattuu, ei voi mitään. Paras oli tässä viime viikolla kun käytiin pidemmällä lenkillä koiran kanssa ja mulla oli kyllä kaks pikkupussia mukana jätöksiä varten, mutta koira paskanti ainakin neljästi! Ja teki vielä kadulle kerran (siis ihan keskelle katua!) enkä niitä sitte enää saanu noukittua pois. Yks auto vielä pysähty ku näki että en kerääkään pois niitä.. Oli tosi noloa mutta minkäs teit ku koti oli kilometrien päässä ja pussit loppu!

Alkuperäinen kirjoittaja joo ja:

Tiedän, että se perse on liian paksu, eikä sitä halua kukaan nähdä, mut yritän tässä saada muutosta aikaiseksi lenkkeilemällä. Mut vähän on tylsää alkaa lenkin jälkeen pestä kenkiä paskasta ja ihan vaan sen takia, et toisille koiranomistajille on ylivoimaista opettaa koira paskomaan metsän puolelle ja vahingon sattuessa siivota tuotokset pois. Jos ei pussia ole, niin ne voi vaikka potkia sivuun. Jos ei kerran ole mitään väliä likastuuko kengät vai ei. Vai onko näin vain silloin kun kyseessä on jonkun muun lenkkeilijän tossut, eikä sen koirantaluttajan omat? :kieh:

Mä (kuten myös mies ja poika) ainakin talutan meidän koiraa oikealla puolella JUST sen takia että koira menee automaattisesti tien reunassa. Siitä koira itse menee vieläkin syrjemmälle kun hätä iskee. Meillä ei vaan yksinkertaisesti olis edes mahdollista että koira paskois keskelle tietä kun se ei koskaan siellä kulje.

Siks musta on vaan ihan uskomattoman hölmöä että kaikissa koulutuksissakin edellytetään että koira on aina vasemmalla puolella...

Alkuperäinen kirjoittaja koiran omistaja:
Meilläkin koira YLEENSÄ tekee sinne sivummalle metsän puolelle niin että ei olla niitä sieltä kerätty. Alko jo pentuna tekemään niin ja on tietysti iso helpotus meille.. MUTTA joskus niitä vahinkoja sattuu, ei voi mitään. Paras oli tässä viime viikolla kun käytiin pidemmällä lenkillä koiran kanssa ja mulla oli kyllä kaks pikkupussia mukana jätöksiä varten, mutta koira paskanti ainakin neljästi! Ja teki vielä kadulle kerran (siis ihan keskelle katua!) enkä niitä sitte enää saanu noukittua pois. Yks auto vielä pysähty ku näki että en kerääkään pois niitä.. Oli tosi noloa mutta minkäs teit ku koti oli kilometrien päässä ja pussit loppu!

Jos koirallasi on jotain vatsavaivoja, niin ota tarpeeksi pusseja mukaan. Normaali koira ei neljää kertaa pasko saman lenkin aikana. Ei se ihan niin mene, että siihen paskoi, eikä omistaja voi mitään. Sulla on se naru kädessä ja voit sillä ohjata koiran oikeaan paikkaan, kun näet, et se aikoo paskoa keskelle tietä.

Tiedän, että se perse on liian paksu, eikä sitä halua kukaan nähdä, mut yritän tässä saada muutosta aikaiseksi lenkkeilemällä. Mut vähän on tylsää alkaa lenkin jälkeen pestä kenkiä paskasta ja ihan vaan sen takia, et toisille koiranomistajille on ylivoimaista opettaa koira paskomaan metsän puolelle ja vahingon sattuessa siivota tuotokset pois. Jos ei pussia ole, niin ne voi vaikka potkia sivuun. Jos ei kerran ole mitään väliä likastuuko kengät vai ei. Vai onko näin vain silloin kun kyseessä on jonkun muun lenkkeilijän tossut, eikä sen koirantaluttajan omat? :kieh:

kuka kerää spurgujen paskat hä???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja koiran omistaja:

Jos koirallasi on jotain vatsavaivoja, niin ota tarpeeksi pusseja mukaan. Normaali koira ei neljää kertaa pasko saman lenkin aikana. Ei se ihan niin mene, että siihen paskoi, eikä omistaja voi mitään. Sulla on se naru kädessä ja voit sillä ohjata koiran oikeaan paikkaan, kun näet, et se aikoo paskoa keskelle tietä.

Paitsi että ei ees tarvi olla vatsavaivoja. Meillä ei ainakaan tarvi muuta ku antaa kaupan höttöruokia koiralle, niin johan paska luistaa. Niissä kuivamuonissakin kun on niin paljon sitä täyttä höttöä...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä (kuten myös mies ja poika) ainakin talutan meidän koiraa oikealla puolella JUST sen takia että koira menee automaattisesti tien reunassa. Siitä koira itse menee vieläkin syrjemmälle kun hätä iskee. Meillä ei vaan yksinkertaisesti olis edes mahdollista että koira paskois keskelle tietä kun se ei koskaan siellä kulje.

Siks musta on vaan ihan uskomattoman hölmöä että kaikissa koulutuksissakin edellytetään että koira on aina vasemmalla puolella...

Lenkkeily ja seuraaminen vasemmalla puolella on ihan eri juttuja. Seuraaminen on mm tottelevaisuuskoeliike ja sen aikana ei ole luvallista paskoa mihinkään. Jos koira niin tekee kesken kokeen, niin sitä ei kovin hyvällä katsota. Jos et ole menossa kilpailemaan, vaan tarkoitus on opettaa koira kulkemaan vetämättä lenkilä, on aivan sama millä puolella se kävelee. Koulutuskentillä opetellaan koeliikkeitä, eikä niillä ole mitään merkitystä arkielämässä sellaisenaan. Toki on hyvä, että koira kulkee nätisti, tulee luokse käskystä ja pysähtyy käskystä yms yms, mutta jos ei kilpaile, niin ko liikkeet voi soveltaa omien tarpeiden mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mistä tiedät et koiran:

kuka kerää spurgujen paskat hä???

No nämä ainakin oli pienen koiran tuotoksia koosta päätellen. Ja ei, pienen koiran omistajakaan ei saa jättää niitä paskoja keräämättä sillä perusteella, et paska on pientä. Ja harvoinpa täällä maalla niitä spurguja tuolla pururadalla näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Hyvähän se on, et opetetaan kulkemaan vasemmallakin puolella. Esim. jos myö kuljetaan ison tien reunaa, niin vasenta puolta sitä kuljetaan, jolloin koira kulkee miun ja penkan välissä, eli miun vasemmalla puolella. Meillä on kyllä koirille opetettu oikea reuna- ja vasen reuna-käskyt, jotta osaavat hiihtoladuillakin vetää siinä reunassa mihin ne käsken.

Täällä on tosi harvoin koiranpaskoja keskellä tietä. Joskus niitä näkee ja mua itseäni ihmetyttää koirat, jotka ylipäätään keskelle tietä paskoo. Mun piski tekee läjänsä aina jonnekin pöpelikköön ja kyse ei ole siitä, että olisin jotenkin erityisen hyvä koiran kouluttaja. Pikemminkin päinvastoin, eka koirani ja monta virhettä sen koulutuksessa aivan varmasti tehnyt.

Yhteistyössä