Kyllä Oksettaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja V*tuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ainakaan ei vanhemmat voi jäädä kotiin, jos isoveli on yrjötaudissa, joten parempi sen lapsen on hoidossa olla kuin töiss. Usein myös tytöistä toinen jos on kipeänä, on toinen hoidossa, koska kipeä tulee mukaani töihin.

Ja jos mies joskus voikin jäädä kotiin, pitää lapsen ihan oikeasti olla kipeä. Ei mies voi jatkuvasti olla kotona sen takia, että jos vaikka on tulossa kipeäksi.

Te ootte kyllä korvaamattomia ihmisiä sitten töissä... : /

[QUOTE="pöö";25350090]Ootkohan väärällä alalla tuuraamassa?[/QUOTE]

Mä soitan vanhemmat hakemaan heti, jos näen puolikuntosia lapsia tuotavan hoitoon. Joku järki tossa hommassa on oltava!! Mutta kun se itsekäs aikuinen vaan luulee sen lapsen jaksavan vaikka mitä!

etkö sä hoida pienempää lastasi jos isomman hoidat.
kyllä itse ainakin osaan hoitaa niin pienemmän kuin isommankin lapseni ilman että täytyy päiväkotia pyytää apuun. ja todellakin se on sosiaalitoimisto johon otat silloin yhteyden kun et kykene hoitamaan pientä lastasi sieltä saat apua.
ja se on varma että jos vanhemmilla ei ole päihdeongelmaa tms vastaavaa niin yhdenkään lapsen etenkään pienemmän ei ole koskaan parempi olla siellä hoidossa ei kipeenä eikä terveenä.

??? Otatko itse palkatonta vapaata, jotta voit jäädä lapsesi kanssa kotiin? Teetkö näin myös 15 vuotiaasi kohdalla?

[QUOTE="jeah";25350793]Te ootte kyllä korvaamattomia ihmisiä sitten töissä... : /[/QUOTE]

Miehellä kestää 2.5 tuntia tulla kotiin ja itse yrittäjänä eikä mulla ole vielä toistaiseksi varaa jäädä kotiin.

oh been there done that!! 15 vuotta alalla on kyllä opettanut kaikenlaista ja on kyllä tullu nähtyä vaikka millasia vanhempia. Yks isä kävi muhun melkein kiinni kun soitin sitä hakemaan poikaansa kotiin kun oli maannut 4 tuntia sohvalla ja valittanut päätään ja kuume nousi 4kymppiin. Ensin se isä karju mulle puhelimessa et anna sille särkylääke! sanoin, et me ei saada antaa kun lapsen nimellä oleviä reseptilääkkeitä täällä, et sairaan lapsen paikka on kotona. isä tuli hakemaan sitten raivosta kihisten ja huusi mulle et mä oon idiootti joka antaa lasten pompottaa itseäni kun ne tekeytyy sairaaks ja mä heti soitan vanhemmille. ja heidän lapsella ei 40 astetta vielä ole kuumetta.
kyllä meinas itku tulla kun isä oli lapsellekin vihainen siitä et toinen on tullut kipeäksi.

ja tässä vasta jäävuoren huippu, itsekkyydellä ei ole rajoja.

itse olen vaikka palkattomalla jos mun lapsen kunto sitä vaatii, itsehän olen lapseni hankkinut.

Mulla on ollut 2 lasta hoidossa päiväkodissa aika isolla ikäerolla, joten päiväkotielämää on tullut seurattua. Uskoisin, että aika harvinaisia nämä tarkoituksella sairaiden lapsien tarhaanviemiset on.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;25350869:
Mistä sä ton 15v vetäsit? Alle 10v saat lainmukaan jäädä hoitamaan kotiin. Tosin itse olen reilussa työpaikassa, missä yli 10v olen jäänyt hoitamaan. En 15v

Kyse oli yli 10v lapsesta ja meillä sattuu esikoinen olemaan tuon 15v. Jos meillä pojat eli yli 10 vuotiaat on yrjötaudissa, niin he joutuvat yksin jäämään kotiin, joten vien pikkusiskot hoitoon.

[QUOTE="vieras";25350892]Mulla on ollut 2 lasta hoidossa päiväkodissa aika isolla ikäerolla, joten päiväkotielämää on tullut seurattua. Uskoisin, että aika harvinaisia nämä tarkoituksella sairaiden lapsien tarhaanviemiset on.[/QUOTE]

Mutta nuhaisia ja räkäisiä lapsia sielä on niinkuin omanikin, koska ei me vanehemmat voida joka pikkunuhan takia kotiin jäämään. Joskus rajanveto sairauden ja nuhaisen välillä on vaikeaa, jos ei kuumetta tai muuta selvää merkkiä ole. Pelkän nuha takia kun ei voi töistä kotiin jäädä.

: / Tärkeysjärjestys hukassa, jos ei sairasta lastaan voi jäädä hoitamaan

Jos tilanne on se, että laskujen maksu venyy ja eu:n ruokapusseja on haettava, jotta puuroa saadaan päivälliseksi, niin se vain on pakko töihin mennä, jotta saa edes työstä koituvat laskut maksettua. Eli tärkeintä on saada lapsille lämmin koti ja ruokaa pöytään. Sen jälkeen on vara mitettiä, onko lapsen parempi pötköttää kotona vai äidin töissä.

Onneksi meillä isä usein pääsee kotiin sairaan lapsen luo, mutta se ei onnistu, jos aamulla kuume nousee.

[QUOTE="vieras";25350892]Mulla on ollut 2 lasta hoidossa päiväkodissa aika isolla ikäerolla, joten päiväkotielämää on tullut seurattua. Uskoisin, että aika harvinaisia nämä tarkoituksella sairaiden lapsien tarhaanviemiset on.[/QUOTE]

No vanhempana sä et kyllä valitettavasti totuutta tiedä. Itse taas päiväkodissa työskentelevänä sanon ettei ole harvinaista, vaan lisääntymään päin

Mutta nuhaisia ja räkäisiä lapsia sielä on niinkuin omanikin, koska ei me vanehemmat voida joka pikkunuhan takia kotiin jäämään. Joskus rajanveto sairauden ja nuhaisen välillä on vaikeaa, jos ei kuumetta tai muuta selvää merkkiä ole. Pelkän nuha takia kun ei voi töistä kotiin jäädä.
No niinpä, itsekin kävin koko syyslukukauden koulua nuhassa ja yskässä. Ei häävisti menisi jos pitää neljän seinän sisään lyöttäytyä heti kun vähän oireilee. Silmätulehduskin ollut tässä kaksi kuukautta on/off ja samalla on pojallakin välillä rähminyt, ei onneksi kuitenkaan äitinyt pikku rähmintää pahemmaksi. Eipä kai sitäkään olisi saanut viedä hoitoon nyt pariin kuukauteen.

Varmasti löytyy aina joku hullu joka niitä mahatautisia kuljettaa pitkin kyliä, mutta aloituksesta sai taas sellaisen kuvan, että joka toinen hoitolapsi viedään jotenkin huvikseen sairaana päiväkotiin.

• Tykkää
Reactions: emppu75
joo, niin olin minäkin sijaisena viikkoa ennen ja jälkeen joulun.
tuon lisäksi ihmetytti ne vanhemmat jotka toi jopa alle vuoden ikäisiä ennen joulua päiväkotiin pitkäksi päiväksi (10-11h) koska pitäähän vanhempien valmistella joulua ja shoppailla...

ja joulun jälkeen taas olla joulusta niin väsyneitä,että tuodaan virikepaikalle alle kolmevuotiaita...

[QUOTE="niinpäniin";25350955]joo, niin olin minäkin sijaisena viikkoa ennen ja jälkeen joulun.
tuon lisäksi ihmetytti ne vanhemmat jotka toi jopa alle vuoden ikäisiä ennen joulua päiväkotiin pitkäksi päiväksi (10-11h) koska pitäähän vanhempien valmistella joulua ja shoppailla...

ja joulun jälkeen taas olla joulusta niin väsyneitä,että tuodaan virikepaikalle alle kolmevuotiaita...[/QUOTE]

Uusavuttomuus vanhemmilla huipussaan, ja itsekkyys

Meilläkin poika on nyt tässä viimeisen kuukauden ajan ollut ihan koko ajan jollain lailla kipeä. En mä voi olla koulusta pois kokonaista kuukautta! Kuumeisena en tietenkään ole vienyt päiväkotiin, mutta yskää ja pientä nuhaa oli jatkuvasti. Onneksi tässä on joululoma välissä, jos ehtisi vielä parantua ennen ensi viikkoa, on nimittäin nyt taas kuumeessa. Meidän poika kuitenkin saa pitää lomaa ihan yhtälailla kuin vanhemmatkin.

Meilläkin poika on nyt tässä viimeisen kuukauden ajan ollut ihan koko ajan jollain lailla kipeä. En mä voi olla koulusta pois kokonaista kuukautta! Kuumeisena en tietenkään ole vienyt päiväkotiin, mutta yskää ja pientä nuhaa oli jatkuvasti. Onneksi tässä on joululoma välissä, jos ehtisi vielä parantua ennen ensi viikkoa, on nimittäin nyt taas kuumeessa. Meidän poika kuitenkin saa pitää lomaa ihan yhtälailla kuin vanhemmatkin.

Opiskelevana joskus aikanaan myös vein aina terveen lapsen hoitoon. Se että jäin koulusta toisen lapsen sairauden takia, ei tarkoittanut sitä, että voin ne hommat jättää tekemättä vaan ne oli sitten tehtävä kotona. Yhden sairaan lapsen kanssa ne vielä jotenkin onnistui, mutta ei tervettä pikkuista oli kokoajan vahdittava.

ja sitten nämä tyypit joiden mielestä lapsi ei ole kipeä, mutta aamulla toivotaan tuodessa kuitenkin että ei ulkoilisi... sit kun sanot, et se on hoitoon tuomisen kriteeri, että lapsi pystyy päivittäisiin toimintoihin, niin suututaan. ou jeah.

nuha, räkä ja yskä ei mitenkään haittaa JOS LAPSEN YLEISKUNTO ON SELLAINEN, ETTÄ PÄRJÄÄ HOIDOSSA. Järki käteen vanhemmat!

Yhteistyössä