Kyllä nyt tuntuu hirveeltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Millasia nykyajan lapset on, nehän laukoo ihan mitä hirveinpiä asioita.
Poika oli leikkimässä tuossa pihassa ja tuli joitain 10v. tuohon kanssa. No poika on vähän erikoinen luonteeltaan, hermostuu helposti ja ottaa kaiken aika vakavasti.

Tämä toinen isompi poika sano meidän pojalle että miks huudat koko ajan, no minä siihen että tahtoo olla vähän helposti hermostuvaa sorttia.
Tää isompi siihen että tyhmähän se on, ei puhu mitään ja huutaa, tollottaa kun vähä älynen.
Hämmästyin hirveesti ja voi että kun otti suorastaan sydämestä.
Käskin pojat pois ja vielä huutivat mennessään että vammanen.

Pojalla on puheessa viivästymää ja aika herkkä, ujo jne.
Eikä aina ymmärrä kaikkee mitä nyt sanotaan jos vähänkin vaikeesti selittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
:( Toivottavasti ne vieraat pojat selitti sitten tuon asian niin vaikeasti, että poikas ei olis ymmärtänyt että sitä haukutaan.

Kyllä poika ymmärti, itkua väänti ja sisällä sano että miks en osaa mitään.
Voi hirvitys miten pahalta kaikki tuntuu.

Nyt jo pojalla parempi mieli mutta mulla on paha olla, miksei lapset saa olla niin kuin on.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Millasia nykyajan lapset on, nehän laukoo ihan mitä hirveinpiä asioita.
Poika oli leikkimässä tuossa pihassa ja tuli joitain 10v. tuohon kanssa. No poika on vähän erikoinen luonteeltaan, hermostuu helposti ja ottaa kaiken aika vakavasti.

Tämä toinen isompi poika sano meidän pojalle että miks huudat koko ajan, no minä siihen että tahtoo olla vähän helposti hermostuvaa sorttia.
Tää isompi siihen että tyhmähän se on, ei puhu mitään ja huutaa, tollottaa kun vähä älynen.
Hämmästyin hirveesti ja voi että kun otti suorastaan sydämestä.
Käskin pojat pois ja vielä huutivat mennessään että vammanen.

Pojalla on puheessa viivästymää ja aika herkkä, ujo jne.
Eikä aina ymmärrä kaikkee mitä nyt sanotaan jos vähänkin vaikeesti selittää.

No höh! ikävää, tää tuntuu niin tutulta ku oma pikkuveli samanlainen. nyt 17v. mutta aika vakava ja helposti hermostuva tyyppi. ei koskaan oikeestaan kavereita ku muut jo lapsena huomas et toi ei puhu eikä ymmärrä samalla tavalla kuin muutkaan. kyllä sen tänä päivänä huomaa pikku-veljestä että ei oikein luota muihin ihmisiin, valehtelee helposti ja on tosi epä-sosiaalinen. kaverit on tosi tärkeitä ja se henkinen tuki kotona.

voi ei :'( inhottavaa tollanen. meilläki veli itki vähän aika sitte ku hänelle koulussa sanotaan että on tyhmä :( mutta ei lapsilta voi (vaikka pitäs) vaatia että niillä olis minkään laista myötätuntoa, saatikka´omatuntoa tajuta kun ne loukkaa toisia.

Tällä menolla tuo poika ei kyllä itseluottamusta saa, ja tuntuu että aina vaan enemmän sulkeutuu.
Kotona niin kuin normaalisti että mesoo ja meuhkaa, koko aika äänessä =)
Vähänkin vieraampia niin ei puhu mitään, tarkkailee ympäristöö ja kuuntelee.

Itse olin samanlainen pienenä, todella ujo.
Puhuin kuitenkin normaalisti että sikäli vähän eri kuin pojalla.

Yhteistyössä