Kyllä niin riipaisee tieto siitä, ettei kaikilla lapsilla ole hyvää joulua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitix6"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitix6"

Vieras
Itsellä kaikki niin hyvin ja ihana joulu tulossa. Meillä on kuusi lasta ja he saavat onnellisen ja perhekeskeisen ja yltäkylläisenkin joulun. Erityisesti näin joulunaikaan ajatuksissani ovat erityisesti ne lapset ja perheet, joilla asiat ovat toisin.. muutamaa perhettä olen voinut kongreettisesti auttaa, nimenomaa lasten onni ja ilo on mulle ollu tärkeintä.

Niin että hyvää ja onnellista joulua kaikille perheille ja erityisesti lapsille! Kumpa joulu olisi edes turvallinen kaikille lapsille ettei tarvitsisi pelätä esim humalassa olevia aikuisia.

Niin.

Surullisinta juurikin se että niitä vaikeimmassa tilanteessa olevia lapsia joiden joulua uhkaa (ainakaan pelkästään) lahjattomuus ja perheen köyhyys vaan juurikin vanhempien päihteidenkäyttö ja/tai väkivaltaisuus on kaikista vaikein auttaa. :( Jos tuollaista joulua joutuu pelkäämään ei muualta saatu lahjapaketti tai jouluruoka juuri auta.

Eilen kauppakeskuksessa teki suorastaan pahaa katsella kuinka teini yritti parhaansa mukaan pärjätä alkoholistiäitinsä kanssa. :( Huomasi että tyttö oli joutunut mielistelemällä pärjäämään arvaamattoman vanhempansa kanssa.
Tyttö ei edes enää kai hävennyt koska kaikki huomio meni ruman, haisevan, välinpitämättömän, itsekkään, surkean, vittua hokevan, äitinsä kasassa pitämiseen.

Voi arvata millainen lapsuus tuolla tytöllä on ollut ja tuskin on saanut mitään tukea keneltäkään. Että hyvää joulua vaan kaikille!

Kiinnostaapa. Muistan jo lapsuudestani kun äitini haki naapurista plikan meille aattoa, kun siellä oli surkeana ovella itkemässä (naapurin rouva siis jossain, juovuksissa). Oma äitinikin oli yh ja ei ollut niin yltäkylläistä kuin joillain, mutta oli meillä jouluruuat, paketti jokaiselle ja vielä suklaatakin!

Itse olen antanut tänävuonna apuni kirkon ulkomaanavulle, mutta kyllä meidän joulupöytään mahtuu väkeä jos on tarvis.