Kyllä mies voi olla tyhmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
aamulla huomasin, että vauvan ruoka on loppu. Sain kuitenkin pienen aamupuuron tehtyä, ja siihen loput soseet. Koko helvetin päivän mä oon miehelle puhunut, että pitäis hakee vauvan ruokaa kaupasta.
Itse en lähtenyt, koska vauva on nälissään, ja syö koko ajan tissiä sen takia, enkä halua jättää kotiin huutamaan.

No nyt sit vika on täysin mun, kun en ole sanonut, että kauppaan pitää mennä heti, vaan monta kertaa sanonut, että pitäis käydä.
Voi äälil tota.

Nyt mä onneks sitten sain ruokaa vauvalle, mutta vauva oarka huuti koko reissun :/

Alkuperäinen kirjoittaja m:
aamulla huomasin, että vauvan ruoka on loppu. Sain kuitenkin pienen aamupuuron tehtyä, ja siihen loput soseet. Koko helvetin päivän mä oon miehelle puhunut, että pitäis hakee vauvan ruokaa kaupasta.
Itse en lähtenyt, koska vauva on nälissään, ja syö koko ajan tissiä sen takia, enkä halua jättää kotiin huutamaan.

No nyt sit vika on täysin mun, kun en ole sanonut, että kauppaan pitää mennä heti, vaan monta kertaa sanonut, että pitäis käydä.
Voi äälil tota.

Nyt mä onneks sitten sain ruokaa vauvalle, mutta vauva oarka huuti koko reissun :/
Miehelle pitää sanoa selkeästi artikuloiden ja katsekontaktia ottaen, että Mene - Nyt - Kauppaan - Tässä - Asialappu.

kyllä tuo on kymmenen min, välein tissillä ollut, mä koitin sille tehdä itsekin soseita, mutta ei kelvannut.
Ja jos mies lupaa kohta käydä, niin tottahan mä oletin, että se myös käy.

Mutta joka helvetin kerta kun sanoin, että sitä ruokaa pitäis hakea, niin herra vastaa, joo, käyn kohta.

Sitä en kiellä, etteikö ollut multa moka päästää ruokia niin loppuun, mutta niin nyt kuitenkin kävi. Eikö mitään ongelmaa olis edes syntynyt jos tuo olis lupauksensa pitänyt.

Tuo johtuu siitä, ettei nainen voi kommunikoida miehen kanssa samaan tapaan kuin naisen kanssa. Seuraavat ilmaisut eivät aiheuta miehessä toimintaa:
- Kunpa joku veisi roskat
- Ruohon on taas kasvanut aika pitkäksi
- Jonkun pitäisi lekata ruoho
- Jääkaappi on tyhjä
- Jonkun pitäisi hakea vauvalle ruokaa

Miehelle täytyy sanoa suoraan mitä haluaa:
- Vie roskat
- Leikkaa ruoho nyt
- Voisitko ystävällisesti leikata ruohon heti?
- Käytkö nyt kapassa ja ostat, makkaraa, maitoa, jne...
- Käy heti kaupassa hakemassa vauvalle ruokaa

Meille on aivan turha vihjailla asioista kautta rantain.

onneks sulla on tissi. mulla loppus kerran korvikemaito yön aikana niin heti aamusta menin sit itkevän, kiljuvan, huutavan lapsen kanssa kauppaan ja itellään oli paskaset hiukset. sen jälkeen kyl muistin ostaa aina sitä maitoa varastoon.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
mikä miehen syynä ettei menny?

onko yleisesti laiska?

jaa senkun tietäis.
vaihtelee supermiehen ja saamattoman paskan välillä.
aamupuuron jälkeen sanoin, että mennään nyt yhdessä kauppaan, voin hoitaa muitakin ostoksia samalla, ennen kuin tulee ruoka aika, niin ei, hän käy hakemassa sosetta, ja mä saan huomennsa sitten käydä ilman lasta kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mies:
Tuo johtuu siitä, ettei nainen voi kommunikoida miehen kanssa samaan tapaan kuin naisen kanssa. Seuraavat ilmaisut eivät aiheuta miehessä toimintaa:
- Kunpa joku veisi roskat
- Ruohon on taas kasvanut aika pitkäksi
- Jonkun pitäisi lekata ruoho
- Jääkaappi on tyhjä
- Jonkun pitäisi hakea vauvalle ruokaa

Miehelle täytyy sanoa suoraan mitä haluaa:
- Vie roskat
- Leikkaa ruoho nyt
- Voisitko ystävällisesti leikata ruohon heti?
- Käytkö nyt kapassa ja ostat, makkaraa, maitoa, jne...
- Käy heti kaupassa hakemassa vauvalle ruokaa

Meille on aivan turha vihjailla asioista kautta rantain.

:laugh: :laugh: Tää on niin totta!!! jos sanon ukolle "Pitäs varmaan viedä noi roskat" odottaen että ukko sen tekee niin paskat. Sit kun hermostun sanoo "Ai munko ne piti viedä, etkö sä voi viedä samalla kun käyt tupakalla...." :o

tottakai se miehes oletti että olet itse menossa jos kokopäivän hoet että "pitäis mennä kauppaan".
olisit sanonu että mene kauppaan jos et itse sinne halunnu :wave:

Yhteistyössä