Kyllä käy kateeksi välillä yh-kaveriani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah

Vieras
Työttömänä, tyttärensä kanssa kotona. Saa pitää 2-3 pävää viikosta lastaan hoidossa ja ilmaiseksi, koska yksinhuoltaja..
Mulla 2 vaativaa uhmaikäistä. Mies tekee pitkää päivää. Ei puhettakaan että saisin itse joskus vapaa-aikaa! Siis todella harvoin! Tietty jos haluaisin voisin lähteä iltaisin kun lapset saanut untenmaille, mutta pitää itselläkin joskus nukkua. Kaverini mainostaa kuinka pääsee shoppailemaan/saa pitää kunnon siivouspäivän/kyläilypäivän jne rauhassa, mulla ei siis koskaan sellaiseen mahiksia. Kyllä osaa ketuttaa joskus...

Kyllähän säkin voit hakea niille lapsilles hoitopaikkaa. Eikä se kaveris sen takia lapsiaan ilmasiks saa siellä hoidossa pitää että on yksinhuoltaja, vaan siksi koska hänellä ilmeisesti tulot niin pienet.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
Työttömänä, tyttärensä kanssa kotona. Saa pitää 2-3 pävää viikosta lastaan hoidossa ja ilmaiseksi, koska yksinhuoltaja..
Mulla 2 vaativaa uhmaikäistä. Mies tekee pitkää päivää. Ei puhettakaan että saisin itse joskus vapaa-aikaa! Siis todella harvoin! Tietty jos haluaisin voisin lähteä iltaisin kun lapset saanut untenmaille, mutta pitää itselläkin joskus nukkua. Kaverini mainostaa kuinka pääsee shoppailemaan/saa pitää kunnon siivouspäivän/kyläilypäivän jne rauhassa, mulla ei siis koskaan sellaiseen mahiksia. Kyllä osaa ketuttaa joskus...

Ei se päivähoito ole ilmaista kun on yh vaan koska on pienet tulot. Laita sinäkin hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja plaah:

Ei se päivähoito ole ilmaista kun on yh vaan koska on pienet tulot. Laita sinäkin hoitoon.

Jos mies tienaa, hoito maksaa ! Kun meillä oli yksi lapsi jopa mun tuloni riittivät yksin korkeimpaan hoitomaksuun..

Yhteiskunnan mielestä olemme "hyvätuloisia", mutta tiedätte varmaan äidit miten tiukilla lapsiperheissä eletään, myös me muka-hyvätuloiset. Ei meillä olisi varaa maksella lapsille mitään hoitopaikkoja!
Tuskin se auvoista onkaan, en ole sitä väittänytkään, mutta ei tämä naimisissa-yh:nakaan ole aina helppoa! Olla aamusta iltaan lasten kanssa yksin, ja sitten yh-kaveri tulee hehkuttamaan kuinka on taas vapaalla! Koittakaa edes kuvitella se tilanne, miten voi ketuttaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yhteiskunnan mielestä olemme "hyvätuloisia", mutta tiedätte varmaan äidit miten tiukilla lapsiperheissä eletään, myös me muka-hyvätuloiset. Ei meillä olisi varaa maksella lapsille mitään hoitopaikkoja!
Tuskin se auvoista onkaan, en ole sitä väittänytkään, mutta ei tämä naimisissa-yh:nakaan ole aina helppoa! Olla aamusta iltaan lasten kanssa yksin, ja sitten yh-kaveri tulee hehkuttamaan kuinka on taas vapaalla! Koittakaa edes kuvitella se tilanne, miten voi ketuttaa :D

Mä elän samanlaista tilannetta, joten sympatiat on sun puolella.

Musta kuulostaa, että sun kannattais hakea joku osapäivätyö. Saisit omaa tekemistä pari-kolme päivää viikossa mutta ehtisit myös olla lasten kanssa. Lisäksi saisit vähän omaa rahaa niin pääsisit joskus myös vaikka shoppailemaan paremmalla omalla tunnolla :)

Puisto, seurakunnan päiväkerho? Edullista, ja saat itsellesi kaivattuja hengähdystaukoja :)

No on sulla kuule kadehtimisen aiheet. Ehkä pitäisi vähän muuttaa ajatusmaailman fokusta toiseen suuntaan, niin tulisi pikkuisen realismia peliin. Ihan ystävällisesti tämän sanon. =)

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
No on sulla kuule kadehtimisen aiheet. Ehkä pitäisi vähän muuttaa ajatusmaailman fokusta toiseen suuntaan, niin tulisi pikkuisen realismia peliin. Ihan ystävällisesti tämän sanon. =)

Tässä nyt oli kyse vain vapaa-ajan puutteesta naimisissa oleva vastaan yh :D
Enkä vaihtaisi omaa asemaani yh:ksi, en todellakaan, kuten sanoin tuskin se mitään auvoista on. Mutta ei tämä oma tilanteenikaan aina, ja tuskin olen yksin! Lue tuo edellinen kirjoitukseni!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Mä elän samanlaista tilannetta, joten sympatiat on sun puolella.

Joku edes osaa kuvitella tuon tilanteen :D

Voi apua, mistä näitä naisia löytyy.... :D Kannattaisiko katsoa peiliin ja miettiä vähän isompia "ongelmia"... Ja jos tilannetta lähtisi purkamaan niin ensimmäisenä voisi kysäistä lasten isältä voisiko hieman helppiä pikkurouvan ahdinkoa että pääsisi shoppaamaan ;) Uskomatonta miten lapsellisia nykyään jotkut ihmiset ovat, kaikki on hyvin kun löytyy aviomies, kaksi lasta ja vielä hyvät tulot mutta silti, ei olla tyytyväisiä vaan kitistään ja kadehditaan naurettavasti yh-kaveria.. Sun kaltaisille tekisi hyvää hetkeksi menettää kaikki toi mikä normaalille ihmiselle on onni, sitten ehkä ymmärtäisit miten pienistä asioista valitat!

Sehän on vaan hyvä, että yh saa vapaata lapsesta. Kun äiti voi hyvin, niin lapsetkin voivat hyvin. Yhlla on varmasti rankkaa olla vastuussa kaikesta yksin. Sekä henkinen että taloudellinen puoli. Kyllä ne sunkin lapset jo kymmenen vuden päästä itse pärjää, niin ei tarvi kadehtia yksinhuoltajia.

Alkuperäinen kirjoittaja ooh:
Sehän on vaan hyvä, että yh saa vapaata lapsesta. Kun äiti voi hyvin, niin lapsetkin voivat hyvin. Yhlla on varmasti rankkaa olla vastuussa kaikesta yksin. Sekä henkinen että taloudellinen puoli. Kyllä ne sunkin lapset jo kymmenen vuden päästä itse pärjää, niin ei tarvi kadehtia yksinhuoltajia.

ja perheellinen ei kaipaa koskaan lapsetonta hetkeä? Esim. jos mies on paljon pois työn puolesta??

No mä olen yh ja päivähoito on mulla maksuton, mutta ei siksi että olen yh vaan siksi et opiskelen ja olen vähätuloinen. Mutta ei mulla ainakaan ole usein lapsivapaata aikaa enkä saa hoitoon viedä mitään shoppailua tai muuta sellaista varten.
Mulla oma aika on iltaisin, lapsen mentyä nukkumaan. Silloin hoidan kuntoilun, koulutehtävät ja suihkussa käynnin. Ja sitten pitääkin jo mennä nukkumaan.
Aika samanlaista on varmaan hyvin suurella osalla äideistä, että omaa aikaa ei useinkaan ole..

ja perheellinen ei kaipaa koskaan lapsetonta hetkeä? Esim. jos mies on paljon pois työn puolesta??

No onhan mulla se mies joka aamusta iltaan töissä, ja saan joskus sitä lauantaiseksiä.. Joten, emme saa ilmeisesti kaivata vapaa-aikaa.

Varmasti kaipaa. Mutta jokaisen pitää itse osata arvioida oma jaksamisensa. Jos tuntuu ettei jaksa kun mies on aina töissä, niin päivähoitopaikkaan on oikeus. Ei kannata vikistä ettei jaksa, jos ei hyödynnä tarjolla olevia palveluita! Jos mies on aina töissä, niin rahaakin pitäisi olla siihen päivähoitopaikkaan.

No onhan mulla se mies joka aamusta iltaan töissä, ja saan joskus sitä lauantaiseksiä.. Joten, emme saa ilmeisesti kaivata vapaa-aikaa.

palkkaa hoitaja,jos ei ole ketään kenelle jättää lapset hoitoon hetkeksi..pääset sinäkin sitten shoppaamaan :hug:

Itse yh olen, enkä ymmärrä niitä yh äitejä, joilla tuntuu olevan aikaa vaikka muille jakaa. Ei mulla vaan ole. Kaksi alle kouluikäistä tässä pyörii ja vapaata mulla on viikossa illat, kun lapset nukkuvat. Lääkärissäkin on joskus lapset mukana, kun en saa hoitajaa, enkä edes muista koska olisin viimeksi käynyt kaupungilla tai kylässä ilman lapsia.
Ei tämä nyt niin herkkua ole.

Yhteistyössä