kyllä joku isä opetti ravintolassa lapselleen hyviä tapoja

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
oli isä ja äiti ja noin kahdeksan vuotias poika ja sit isovanhemmat syömässä, samassa ravintolassa viereisessä pöydässä kuin me. äiti auttoi lapselle ruuat lautaselle ja kaikki oli kokoontuneet pöytään, niin isä isoon ääneen tokaisi lapselle, että nyt ala vetää naamaasi sitä ruokaa. olin kyllä ihmeissäni, kun poika oli käyttäytynyt koko ajan ihan fiksusti siinä, että senkään takia ei olis tarvinnut noin epäkohteliaasti lapselle sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitten salakuuntelet muiden puheita, jotenkin törkeää kun yrität saada itsesis muiden yläpuolelle.
en yritä, mutta kun täällä aina meuhkataan siitä, että lapset ei osaa käyttäytyä nätisti ravintolassa, vaan pilaavat muiden asiakkaiden ruokarauhan. niin vois aikuiset sitten käyttäytyä kanssa kunnolla ja opettaa lapselle ruokatapoja, olkoon vaikka sitten sitä huumoria, mut sitä voineen viljellä kotona. ja sorry kun ei ollu silikonitulppia mukana, kun perhe ruokaili meidän pöydän vieressä.

mun mielestä on kyllä raivostuttavaa ja tosi typerää tuntemattomille ihmisille alkaa avautumaan juuri tämän tapaisissa tilanteissa.Itse en kyllä ikinä viittisi egoani pönkittää sillä tavalla. Eri asia, jos on oikeasti puuttumisen aihetta, että tilanne vaatisi jo lastensuojelua tms. silloin pitääkin jonkun puuttua asiaan

Yhteistyössä