Kyllä abortti on parempi ratkaisu kuin adoptio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eipä mun adoptioon antama lapseni ole onnellinen, tiedän siittä kun avoin adoptio ja olen keskustellut adoptiovanhempien kanssa. Lisäksi heillä ei ole kiintymystä syntynyt puolin eikä toisin. Onko tämä oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä;23668609:
No eipä mun adoptioon antama lapseni ole onnellinen, tiedän siittä kun avoin adoptio ja olen keskustellut adoptiovanhempien kanssa. Lisäksi heillä ei ole kiintymystä syntynyt puolin eikä toisin. Onko tämä oikein?

Maailmassa on paljon asioita jotka eivät ole oikein.
Useimpia pystyy parantamaan ja auttamaan.
Kuolleiden auttaminen vaikeampaa, sanoisinpa jotta mahdotonta, vaikka toki voi ajatella että heillä ei enää kärsimystä. Äärimmilleen vietynä moinen ajattelutapa voi vaikkapa kannustaa kadulle levittämään iloa ja valoa haulikon avulla.

Itse ajattelen hiukan toisin.

On todella surullista että omakohtainen kokemuksesi on noin negatiivinen, mutta se ei kuitenkaan ole mikään yleismaailmallinen totuus että abortti on aina parempi vaihtoehto. Adoptiokin voi onnistua, se on paljon kiinni vanhemmista, avoimen adoption ollessa kyseessä niin biologisista kuin adoptio-.

Okei, itse olen niin itsekäs että jos jostain kumman syystä päätyisin siihen etten lasta voi pitää, olisi se hyvin todennäköisesti jotain sellaista etten myöskään pystyisi/haluaisi raskaana olla, enkä voi kuvitella tilannetta jossa itselle adoptio olisi mikään vaihtoehto jota voisin edes puolitosissani miettiä, mutta toisille taas abortti ei tule kyseeseenkään ja lapsi menee "automaattisesti" adoptioon ellei sitä äiti itse voi pitää. Onhan se hyvä että on vaihtoehtoja.

Itse suren sitä että lapsi on ollut koko ikänsä onneton, tietysti on jo kohta aikuinen mutta kuitenkin. Kaikenlaista ongelmaa on ollut eikä adoptiovanhemmat ole toimineet minusta oikein.

En mä olis voinu kantaa lasta yhdeksää kuukautta ja luopua siitä sitten. Tulin raskaaksi tilanteessa jossa olin vakavasti masentunut. En todellakaan olisi jaksanut kantaa huolta lapsesta raskausaikaa. Olisin tuhonnut lapsen omalla käytöksellä koska en jaksanut pitää huolta edes itsestäni. Onko lapsi ansainnut sellaista?

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä;23669185:
Facebookin kautta aika tiiviisti. Lapsella poste restante osoite vaikka asunut vuosia heidän luonaan ja virallinenadoptio tehty. Kerjäävät isompiin hankintoihin minulta rahaa, haukkuvat minua yms.

Onko tilanne (esim taloudellinen) adoptioperheessä muuttunut vuosien varrella?Minkä ikäinen lapsi kyseessä?Miten haukkuvat sinua?

Joillekin se adoptio voi käydäkin. Mulle se olisi ollut sosiaalinen itsemurha ja olisin ollut juoruiliun kohde loppuelämäni. Puhumattakaan siitä, että olisin käyttänyt omaa aikaani ja jaksamistani raskauteen, josta lapsi ei jää mulle. Tuolloin siis ikää 25v, opiskelut ja kaikki kesken eikä kiinnostusta lapseen.

Ei olisi mulla ollut pokkaa tai itsetuntoa touhuilla yliopistolla ja kotipaikkakunnalla vatsa pystyssä ja sit kun ei lasta näykään missään.. Mä olen jostain syystä pitänyt adoptioon antajia jotenkin vähän hihhuleina tai muuten vaan mielenlaadultaan erikoisempina. Kyllä se abortti vaan normaalille naiselle taitaa olla se ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä;23668609:

Onko avoin adoptio suomessa mahdollinen? Sukulaiselleko olet lapsen antanut vai?

Kyllä avoin adoptio on mahdollinen ja en ole sukulaiselle antanut. Taloudellinen tilanne adoptioperheessä ollut aina hyvä. Haukkuvat kun en anna rahaa. Ja lapsi on nyt jo 14v kohta 15v.

Yhteistyössä