Kylässä nähtyä: JÄRKKYÄ asiaa tarjoiluista!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Minä vain
Ui mikä pöytä :p
Emäntä nähnyt vaivaa, olisin kiitellyt maasta taivaaseen.

AP varmaan tarjoaa nakkeja, lihapullia ja perunasalaattia valmislootasta. Löytyy muutama hiukkanen proteiinia E-koodien joukosta mutta on ainakin sitä LIHAA!
 
ööö
Olihan niissä ruuissa juustoa ( josta saa proteiinia).
Ja ehkä eivät niitä papuja laittaneet, kun ette te olisi niistä tykänneet...
Olivat ihan kelvollista suolapalaa lapsillekin, et vain ole totuttanut omiasi noihin sipuleihin yms. Mun lapset olisivat syöneet kyllä ja tykänneet. Ja kyllä meillä saa lihaa, 2 lasta vaan mielummin syö kasvisruokaa ja heidän proteineistaan huolehdin kyllä. Nyt on myös kasvikset parhaimmillaan että miksi olisi pitänyt jotain muuta olla tarjolla. Olivat varmaan ajatelleet tehneensä oikein herkkuja teille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja noos:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:
Alkuperäinen kirjoittaja noos:
Mun mielestä ainoa asia mikä tuossa on törkeää on jos tuon ikäisille lapsille syötetään vain kasvisruokaa eikä lainkaan lihaa. Kasvuun kun tarvitsisivat lihaa (erityisesti aivojen kannalta tärkeä).

Vieraille nyt ei niin vaarallista, jos vain kasvista tarjolla.
Ei lihaa tarvitse jos on osaa tehdä kasvisruokaa oikein.
Tämä on ihme harhaluulo. Kyllä kasvavat aivot tarvitsevat lihaa ja toisaalta myös aikuiset ellei ole aivan superhyper tarkkaan mietitty ruokavaliota ja tehdä aina juuri oikealla koostumuksella. Mutta lasta en altistaisi pelkälle kasvisruoalle, liian suuri riski kehitykselle.

OIen lukenut vuosien saatossa noita lääketieteen tutkimuksia aiheesta ja kyllä vain erityisesti lapsen aivot tarvitsevat lihaa.
Tämä vaan todistaa lisää aloituksen olevan porvoosta..
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oon kyllä tullut nyt siihen tulokseen, että koska eivät ole vegejä, niin kyse on pakko olla ihan rahasta. Sellaista on tuo akateemisuus.. ;)
Juuh, kunnon vihannekset ja feta ei onneksi maksakaan paljon enemmän kuin lauantaimakkara, keittokinkku ja nakit.
No kyllähän liha _AINA_ maksaa enemmän, koska se on lähtökohtaisesti parempaa ruokaakin.
Joo niin LIHA, ei kinkkusuikaleet ( joka lihan kaltaista valmistetta, lihaa joskus alle 70 % ), makkarat ( jauhoa, kamaraa = nahkaa ).
Oikea file ja paisti tietysti maksaa. Ja teillähän onkin tarjolla juurikin niitä, eikös vaan ;)
 
vieras
[ap No kutsuvat vaikka ravitsemusterapeutin vierailulle?]


Siis ihanko sä tosissasi puhut tällaisia yhden vierailun perusteella?

Tarjottavat olivat todella hyvältä kuulostavia ja sä haukut.

Provo tän on pakko olla...

 
vieras
Minusta tuossa kyse on vieraiden huomioimisesta ja aliarvioimisesta mikäli pelkkää salaattia tungetaan naaman eteen. Kiinnostaisi tietää millaista moskaa sitten ruoalla tarjotaan perheessä, voisi perhetyöntekijöitä ja sossujakin kiinnostaa.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen pian sosionomi (AMK) ja voisin kyllä kuvitella, että joku sossu puuttuisi tuollaiseen ongelmaan, mikäli se tulisi selvästi ilmi ongelmana.
No työ varmaan opettaa suakin ihan oikeaan elämään ja todellisuuteen. Maailmassa on miljoonia perheitä joissa syödään joko täysin vegaaniruokaa tai ehkä sisätään vähän maitotuotteita tai kalaa ruokavalioon. Ja ajattele niissä perheissä kasvaa ihan lapsiakin !! :eek: Ja näitä perheitä asuu ihan suomessakin. Eikä se ole mikään lastensuojelu jutun peruste että syödään kasviksia tai vaikka ei syötäisi lainkaan lihaa. Koskaan.

Oli ihan pakko vastata vaikka varmasto olikin provo...

 

Yhteistyössä