Kylässä nähtyä: JÄRKKYÄ asiaa tarjoiluista!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Olimme tänään lasten kanssa kylässä tuttavaperheen luona, jossa on samanikäiset lapset kuin minulla. Lapsemme ovat 6- ja 8-vuotiaita. Tarjolla ei ollut varsinaista ruokaa, mutta suolaista syötävää kylläkin mikä oli hyvä juttu. MUTTA: kaikki suolaisetkin tarjottavat olivat kokonaan KASVIKSESTA tehtyjä! Tarjolla oli esim. tomaatti-feta-punasipulipiirakaa (varmaan suunnattu aikuisille) ja sitten sellaista pitsaa jossa oli pelkkiä kasviksia kuten ananasta, tomaattia, rukolaa, herkkusieniä.. Ja sitten oli caesarsalaatti ja kreikkalainen salaatti. Lisäksi oli kroisantteja ja makeana tarjottavana keksejä ja sellaisia. Miten ihmeessä perheen lapset pärjäävät tuollaisilla eväillä? Siis kyllä minä olen sitä mieltä ettei ruoka ole ruokaa ellei siinä ole edes vähän lihaa. Olisiko nyt ollut niin vaikeaa tehdä vaikka jauhelihapitsa tai lisätä piirakkaan pekonia tai jotain? Huomautin jutusta ystävälleni, joka saattoi ottaa vähän nokkiinsa. Minusta tuossa kyse on vieraiden huomioimisesta ja aliarvioimisesta mikäli pelkkää salaattia tungetaan naaman eteen. Kiinnostaisi tietää millaista moskaa sitten ruoalla tarjotaan perheessä, voisi perhetyöntekijöitä ja sossujakin kiinnostaa.. ;)
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kyllä minä olen sitä mieltä ettei ruoka ole ruokaa ellei siinä ole edes vähän lihaa.

No ehkä sinne oli eksynyt joku etana, tai ties vaikka kokki olis nirhannut vahingossa sormestaan siivun :heart:
 
vieras
Oikein mainio provon yritys. Ens kerralla vähän lyhennät tekstiä ja lisäät kappalejaot. Sossut otat puheeksi vasta jatkoviesteissä, samalla kerrot lisää tietoja ko. perheestä.

Tsemppiä :D
 
vieras
Toivottavasti et ole oikeasti tosissasi. Nuohan on loistavat ja terveelliset tarjottavat vieraille. Eikä lihaa tarvitse olla aterioillakaan, samat proteiinit saa muustakin ruuasta.
 
ap
Niin siis ensinnäkin olen kyllä sitä mieltä, että lapset tarvitsevat lihaa. Toisekseen, jos lihaa ei tarjota, pitäisi tarjolla olla jotain mistä saisi proteiinia. Tämä perhe ei taida olla kiinnostunut terveellisestä ruoasta, vaan tuollaista hiilidraattimössöä vain tungetaan naamariin.. Siksi mainitsin perhetyöntekijöistä - lapsethan nälkiintyvät tuollaisella ruokavaliolla!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin siis kun mistään kasvissyöjistä ei kai ole kyse. Mutta meitin vaan kun ei ollut soijaa tai pähkinöitä tai muutakaan, vaan pelkkää epäterveellistä mössöä.
pekoniko siitä olis sit tehny terveellisemmän :LOL:
Tai vaikka nakit :D
No miksei? terveellisempää kuin joku feta tai vuohenjuusto!
 

Yhteistyössä