Kyl tämä lasten sairastaminen on oikeasti KALLISTA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirppana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24432174:
Olen pahoillani että purin oloani mutta tosiaan vaikkei minulle ollut suunnattu niin minuun se sattui

Varmasti, toivon sinulle kovasti voimia! Toivon vain osaltani ettei Suomessa niin paljon valitettaisi kaikista etuuksista, minusta on hienoa etta paalle parilla kympilla paasee laakarin vastaanotolle.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24432052:
Ennuste on n. 90% vaikka syöpä levisi imusolmukkeisiin ja etäpesäke oli keuhkoissa. Nefroblastooma eli wilmsin tuumori stage 4, meidän hyvään ennusteeseen vaikutti kasvaimen histologia joka on suotuisa sytostaateille, muussa tapauksessa ennuste olisi ollut jopa 20% luokkaa joten olen hyvilläni . Tässä voi vielä tapahtua mitä tahansa, tyttöni voi menehtyä infektioon, voi syöpä uusiutua toiseen(ainoaan) munuaiseen tai voi jopa kehittyä sekundaarinen syöpä. Kantasolu siirto on vielä edessä jossain vaiheessa ja sitten olisi hoidot ohi

Tämmöisiä tarinoita lueskellessa tulee olo että olenpa minä valittanut turhasta kun omalle lapsella ollut VAIN korvakierrettä. Kyllä siinä on koko perhe lujilla kun jotain noin vakavaa tulee kuvioihin yllättäen. Mutta uskon että olette vahvoja ja elämä voittaa, hyvä että ennustekin on noin hyvä!

pojan maito maksoi n. 60 euroo purkki ja se piisas 3 päivää. Ett repikää siitä...
Ja kela korvauksen saaminen kesti, kun ei voitu tehdä altistusta, kun poika aina kipeenä korvatulehdus tms.

[QUOTE="tirppana";24431723]se maksukatto on yllättävän korkee..[/QUOTE]

Meidän ei tartte hakea llapselle kuin 2kk lääkkeet niin katto tulee vastaan.Elämä on....

[QUOTE="tirppana";24431548]mä täs laiton sen matkakorvaus lapun ketaalleen minkä sain sairaalasta ni sieltä tuli muutama euro jonku käynti todistuksen tai vastaavan antoivat[/QUOTE]

Yli 200km matkasta tulis äkkiseltään laskettuna n.30 euroa?

Alkuperäinen kirjoittaja "tirppana"
mä täs laiton sen matkakorvaus lapun ketaalleen minkä sain sairaalasta ni sieltä tuli muutama euro jonku käynti todistuksen tai vastaavan antoivat

Jos sun lapsi on sairastanut jatkuvasti korvatulehduksia, voit myös hakea sairaan lapsen hoitotukea Kelasta.

[QUOTE="hilima";24432462]Alkuperäinen kirjoittaja "tirppana"
mä täs laiton sen matkakorvaus lapun ketaalleen minkä sain sairaalasta ni sieltä tuli muutama euro jonku käynti todistuksen tai vastaavan antoivat

Jos sun lapsi on sairastanut jatkuvasti korvatulehduksia, voit myös hakea sairaan lapsen hoitotukea Kelasta.[/QUOTE]

Ei ole enää sillä nimellä vaan alle 16 vuotiaan vammaistuki, tätä haetaan takautuvasti kuudelta kuukaudelta ja tätä ollaan saatu korvatulehduksiin

lasten sairastaminen ei ole maksanut mulle mitään. joskus on nuhaa. /flunssaa. Ei se maksa mitään. En vie edes lääkärille, kun ei lääkäriaikoja saa flunssaiset. Ne on muille, vanhuksille joilla on jo kroonisia sairauksia. tai pitkäaikaissairaille.

lasten sairastaminen on maksanut mulle 0 euroa. mutta lasten vakuutukset ovat kalliita. sairaan kalliita. Meillä on molemmille otettu ennen kuin syntyivät.

hetkinen... oonko taas jotain käsittänyt väärin kun joku valitti, että lapsi joutuu olemaan paljon sairaalassa..Niin eikös se ole niin, että alle 18- vuotiaasta tarvii maksaa vaan 14 vrk/ per kalenterivuosi?

[QUOTE="vieras";24433062]hetkinen... oonko taas jotain käsittänyt väärin kun joku valitti, että lapsi joutuu olemaan paljon sairaalassa..Niin eikös se ole niin, että alle 18- vuotiaasta tarvii maksaa vaan 14 vrk/ per kalenterivuosi?[/QUOTE]

Et ole käsittänyt väärin, meillä on ilmaisia sairaalavuorokaudet mitä tyttö on osastolla mutta lääkärin ajat poliklinikalla maksavat edelleen ja päiväsairaalassa käynnit jolloin tyttö nukutetaan ja tehdään magneetti kuvaukset , röntgenit ynnä muut jolloin pääsee samana päivänä kotiin

Tämmöisiä tarinoita lueskellessa tulee olo että olenpa minä valittanut turhasta kun omalle lapsella ollut VAIN korvakierrettä. Kyllä siinä on koko perhe lujilla kun jotain noin vakavaa tulee kuvioihin yllättäen. Mutta uskon että olette vahvoja ja elämä voittaa, hyvä että ennustekin on noin hyvä!

Minun mielestä oli sairaus mikä tahansa ni saa siitä olla pahoillaan!! Oli se sit "vain" korvakierre!! Jokainen vanhempi toivoo ettei lapsen tartteis sairastaa ja uskon ettei syöpäläinen ota pahakseen vaik mekin pahoittelemme tilannetta! Ainahan löytyy perhe jolla on tilanne vielä pahempi tai menee vielä huonommin! Mutta aina kun lapsi sairastaa on se rasite perheelle ja etenkin lapselle itselleen

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24432583:
Ei ole enää sillä nimellä vaan alle 16 vuotiaan vammaistuki, tätä haetaan takautuvasti kuudelta kuukaudelta ja tätä ollaan saatu korvatulehduksiin

Mä sain juuri lääkäriltä todistuksen et saamme hakea tätä tukea.. ja se on muistaakseni vajaa 100€se tuki et kyl se ihan hyvin kattais näitä kuukausittaisia kustannuksia. Korvalasten kohdalla kriterit vain ovat melko tiukat.

Syöpäläinen: Sä oot ihana ihminen!!! Et tuomitse meitä joila on jotain ei niin vakavaa vaan sanot sen siaan että ymmärrät!! JAksamisia sinulle ja toipumisia teidän pikkuiselle!!!

[QUOTE="tirppana";24433262]Syöpäläinen: Sä oot ihana ihminen!!! Et tuomitse meitä joila on jotain ei niin vakavaa vaan sanot sen siaan että ymmärrät!! JAksamisia sinulle ja toipumisia teidän pikkuiselle!!![/QUOTE]

Kiitos :) mä olen kokenut korvatulehdus kierteet, avioerot ja on mun kahdella lapsella adhd:t joten ymmärrystä riittää.
Alle 16 vuotiaan vammaistukeen korvatulehdus kierteeseen jotta saa sen tuen vaatisi joka kuukausi sen puolen vuoden ajan tulehduksen

[QUOTE="tirppana";24431385]kiitos.. meil on syöty niin maitohappobakteerit, kuin d-vitamiinit ja oltu täysin rinnalla ja silti meil on alkanu korvakierre 7vk iässä ja jatkuu yhä ku vauva on 7½kk[/QUOTE]

Kannattaisi tutkituttaa koti! Taitaa olla homeessa.

[QUOTE="Heli";24433536]Kannattaisi tutkituttaa koti! Taitaa olla homeessa.[/QUOTE]

EI ole!! Meil kyse on rakenne viasta.. ja vahvasta suku alttiudesta!! Lääkäreiden (lasten lääkäri + korvalääkäri) myös allergia on hyvin epätodennäköionen, mut jos muita infektioita tulee mietitään hidasta vasta-aineiden kehittymistä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24433449:
Kiitos :) mä olen kokenut korvatulehdus kierteet, avioerot ja on mun kahdella lapsella adhd:t joten ymmärrystä riittää.
Alle 16 vuotiaan vammaistukeen korvatulehdus kierteeseen jotta saa sen tuen vaatisi joka kuukausi sen puolen vuoden ajan tulehduksen

Meil voi jäädä siitä kiinni et heinäkuussa korvat oli terveet vaik kävimmekin korva pkl arviossa uudelleen putkituksen takia (ei voitu silloinkaan putkittaa uudestaan). Tästä käynnistä 2vk oli taas tulehdus. iippuu ihan siitä miten kela asian tulkitsee.. papereissa vain maininta käynnistä korva pkl ei tietoa löydöksestä

[QUOTE="tirppana";24434224]Meil voi jäädä siitä kiinni et heinäkuussa korvat oli terveet vaik kävimmekin korva pkl arviossa uudelleen putkituksen takia (ei voitu silloinkaan putkittaa uudestaan). Tästä käynnistä 2vk oli taas tulehdus. iippuu ihan siitä miten kela asian tulkitsee.. papereissa vain maininta käynnistä korva pkl ei tietoa löydöksestä[/QUOTE]

Eli meil oli 5kk peräkkäistä kukautta tulehdus, sit jäi kuukaus väliin ja on taas..

[QUOTE="Mirre";24433550]Kyllä pkl maksu on. Mutta ei terveyskeskus maksua, eikä päivystystä. Siks on turhaa ottaa joku vakuutus. Kyllä mulle on kunnallinen kelvannut, kun korvia on pitänyt näyttää yms..[/QUOTE]

Totta joo, niinpä onkin...tulee vain niin harvoin käytyä muualla kuin terkalla.

Meillä on ollut niin, että se eka poliklinikka maksu on ollut täydet ja kun samasta asiasta on mennyt uudestaan (tai samaan hoitoon kuuluu useampi käynti) hinta on jo jäänyt alle 10 euroon per lisä kerta.

Yhteistyössä