Kyl tämä lasten sairastaminen on oikeasti KALLISTA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirppana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431573:
Mä en lähde erittelemään syitä miksi en ottanut enkä selittelemään. Kun muistin asian oli jo liian myöhäistä ottaa se vakuutus.

Kaikki eivät myöskään saa vakuutusta syntymättömälle lapselle, syynä voi olla esim. ongelmat raskausaikana tai vaikka äidin ylipaino.

Mulla on ollut lapsilla vakuutukset, mutta katsoin, että emme niistä hyötyneet, samalla rahalla olisi käynyt monesti lääkärissä, joten kahdella nuoremmalla ei ole enää vakuutusta. Vanhimmalla on, kun vakuutus on samalla myös säästövakuutus. Kahden nuorimman vakuutuksiin meni yli 400 euroa vuodessa.

Itse asiassa lääkäri tekee monesti "isomman" homman kipeän lapsen kuin normaalin aikuisen kanssa joten jos pkl laskuttaisi niinkuin esim yksityinen eli käyntiajan mukaan niin lapsilla tulisi varmasti isommat maksut kuin aikuisella. Mä en jotenkin osaa ajatella noita pkl-maksuja isoina kun käytän aina vain yksityisellä ja siellähän noi maksut on usein kolmenumeroisia, tosin onneksi saa sit vakuutuksesta takas :)
Terveyttä kannattaa todellakin ylläpitää koska sairastaminen on kallista niin lapselle, aikuiselle kuin yhteiskunnallekin!

[QUOTE="tirppana";24431324]no ainahan voi sanoa et jollain menee vielä huonommin, mut kyl ku ite on kotihoidontuella ni nuo summat on siihen isoja ja meil vuosittaiset kulut tällä menolla menee sinne n. 100€/kk + matkat 100km päähän erikoissairaanhoitoon.

Niin ja maksaa se vakutuski[/QUOTE]

Polimaksuille sun muille on olemassamaksukatto. Siihen kuuluu yksi aikuinen+perheen alaikäiset lapset. Maksukaton ylityttyä saat kortin jota näyttämällä ei mene enää maksua polikäynneistä, ja sairaalassa olostakin tulee pienempi lasku. Maksukatto on 633e, kun se alkaa olla täynnä ota itse yhteys sairaalan laskutukseen. Kelalta voi hakea korvausta kulkemiseen.

[QUOTE="poikia3";24431741]Mä hain vasta lapselleni lääkkeen, joka maksoi mulle 100 euroa, ilman kelakorvausta liki 200 euroa, joten enpä pidä ap:n lääkärikäyntiä lääkkeineen kalliina. Käytin lapsen myös yksityisellä lääkärillä, koska olisi pitänyt odottaa kuukausikaupalla, että pääsee terveyskeskukseen. Se lääkärikäyntilabroineen ja kelakorvauksen kanssa, kustansi miltei toisen satkun.[/QUOTE]

Ap:n kirjoitukseen en ärsyyntynyt mutta sinun kyllä, oliko tarve todistaa jotain?
Vai pitääkö olla parempi? Montako kertaa joudut ostaa sen satasen pullon lääkettä, joka kuukausiko?

[QUOTE="poikia3";24431741]Mä hain vasta lapselleni lääkkeen, joka maksoi mulle 100 euroa, ilman kelakorvausta liki 200 euroa, joten enpä pidä ap:n lääkärikäyntiä lääkkeineen kalliina. Käytin lapsen myös yksityisellä lääkärillä, koska olisi pitänyt odottaa kuukausikaupalla, että pääsee terveyskeskukseen. Se lääkärikäyntilabroineen ja kelakorvauksen kanssa, kustansi miltei toisen satkun.[/QUOTE]

jos käy yksityisellä ni se on silloin "omasta pussista"! Hain myös viimeviikolla 2 lääkettä joiden yhteis summa oli kans tuo liki 20€ eli ei tarvi kovin montaa sen suuruista käyntiä apteekissa ku tuo sinun 100€ on täynnä.. eikä nyt keskustella siitä et minullapas on VIELÄ isompi summa ku sinulla!

Eli viikon sisään olemme käyneet tk:ssa lääkärillä x3, hakeneet lääkkeitä melkein 40€ edestä, käyneet pkl:lla 100 km päässä ja seuraavan kerran tk:n 30km päähän menemme Pe.

Et kait mä saan sanoa et mua harmittaa, ennen kaikkea lapsen puolesta. Luulet sä etten mä toivois ettei tämä kierre enään jatkuis!! Lääkäriltä tänään kysyin, ni se meinas että koska lapsi on vielä niin pieni ni hirveästi ei ole vaihtoehtoja.. jos jatkuu näin pahana ni sit miettivät lastenlääkärin kans jotain vasta-aine juttuja

Mutta haloo, ei niita lapsia tarvitse enempaa hankkia kuin on varaa kustantaa.

Joo sä oot aivan oikeassa!!!!!! Minä kun mietin kolmatta lasta niin päätinpä silloin kun ex miehen kanssa päätöksen teimme että yritämme, niin päätin että tämä lapsi tulee sairastamaan syöpää! Päätin että hän voi kuolla syöpään!

Voi elämän kevät !!! Täällä mä makaan mun kuoleman vakavasti sairaan tyttöni sairaalasängyn vieressä patjalla ja rukoilen että hän selviytyy. Kukaan ei halua että oma lapsi on sairas!!

tai sit vois olla joku systeemi et jos on kontrolli jonku asian takia ni ne ois halvempia.. ku ne kontollit väliin on tai tuntuu siltä et on vian kontrolleja kontrollin takia.. vastaan otolla ei ole menny viittä minuttiakaan (ja tietty oot ensin odottanu lääkärille päästyä toista tuntia).

[QUOTE="tirppana";24431822]jos käy yksityisellä ni se on silloin "omasta pussista"! Hain myös viimeviikolla 2 lääkettä joiden yhteis summa oli kans tuo liki 20€ eli ei tarvi kovin montaa sen suuruista käyntiä apteekissa ku tuo sinun 100€ on täynnä.. eikä nyt keskustella siitä et minullapas on VIELÄ isompi summa ku sinulla!

Eli viikon sisään olemme käyneet tk:ssa lääkärillä x3, hakeneet lääkkeitä melkein 40€ edestä, käyneet pkl:lla 100 km päässä ja seuraavan kerran tk:n 30km päähän menemme Pe.

Et kait mä saan sanoa et mua harmittaa, ennen kaikkea lapsen puolesta. Luulet sä etten mä toivois ettei tämä kierre enään jatkuis!! Lääkäriltä tänään kysyin, ni se meinas että koska lapsi on vielä niin pieni ni hirveästi ei ole vaihtoehtoja.. jos jatkuu näin pahana ni sit miettivät lastenlääkärin kans jotain vasta-aine juttuja[/QUOTE]

Varmasti harmittaa, se on inhottavaa kun on joku sairastelukierre. Onneks meillä vakuutus ja ollaan saatu noi yksityislääkärien ja lääkemaksut sieltä omavastuun jälkeen takas. Mulla oli aikoinaan semmoinen ongelma kun odotin esikoistani että jouduin käymään Jorvin äitiyspoliklinikalla viikon välein ja sit kun meni lasketun ajan yli, jouduin käymään pari-kolme kertaa viikossa. Ja joka kerrasta pkl-maksu. Se on niin kurjaa kyllä mutta toivotaan että teilläkin nyt tuo kierre katkeaisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431854:
Joo sä oot aivan oikeassa!!!!!! Minä kun mietin kolmatta lasta niin päätinpä silloin kun ex miehen kanssa päätöksen teimme että yritämme, niin päätin että tämä lapsi tulee sairastamaan syöpää! Päätin että hän voi kuolla syöpään!

Voi elämän kevät !!! Täällä mä makaan mun kuoleman vakavasti sairaan tyttöni sairaalasängyn vieressä patjalla ja rukoilen että hän selviytyy. Kukaan ei halua että oma lapsi on sairas!!

Mä oon SUN KANS NIIN SAMAA MIELTÄ!! Tuollaisia komenteja ei voi antaa kukaan muu kuin sellainen kuka ei ole joutuni itse vastatusten sen asian kanssa ettei rahalla saa onnea eikä terveyttä!

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431854:

Voi että :hug: Voimia sinne koko perheelle! Jotkut ei oikein mieti noiden kommenttiensa kanssa vaan pitää päästä näpäyttelee. Kukaan ei halua lapselleen sairauskierrettä ja jos se kunnolla sattuu päälle, rankaisee se jokaisen rahapussia. Mutta rahallahan ei väliä kunhan saisi lapset kuntoon.

Varmasti harmittaa, se on inhottavaa kun on joku sairastelukierre. Onneks meillä vakuutus ja ollaan saatu noi yksityislääkärien ja lääkemaksut sieltä omavastuun jälkeen takas. Mulla oli aikoinaan semmoinen ongelma kun odotin esikoistani että jouduin käymään Jorvin äitiyspoliklinikalla viikon välein ja sit kun meni lasketun ajan yli, jouduin käymään pari-kolme kertaa viikossa. Ja joka kerrasta pkl-maksu. Se on niin kurjaa kyllä mutta toivotaan että teilläkin nyt tuo kierre katkeaisi!

KIITOS! Onneksi tämä lapsi on aurinkoinen eikä silleen sairas, miltä vois kuulostaa.. siksi kait tämän jaksaaki!!

[QUOTE="tirppana";24431905]Mä oon SUN KANS NIIN SAMAA MIELTÄ!! Tuollaisia komenteja ei voi antaa kukaan muu kuin sellainen kuka ei ole joutuni itse vastatusten sen asian kanssa ettei rahalla saa onnea eikä terveyttä![/QUOTE]

Ja onneksi meillä Suomessa on loistava terveydenhuolto! Vaikka valitetaan aina pitkiä päivystysjonoja yms. niin tulisi silti muistaa että Suomessa sentään pääsee lääkäriin ilman valtavia setelituppoja!

[QUOTE="tirppana";24431905]Mä oon SUN KANS NIIN SAMAA MIELTÄ!! Tuollaisia komenteja ei voi antaa kukaan muu kuin sellainen kuka ei ole joutuni itse vastatusten sen asian kanssa ettei rahalla saa onnea eikä terveyttä![/QUOTE]

:)
Mä taisin vähän purkaa oloani tuohon kommenttiin , mutta se on niin totta kuten sanoit. Mulla nousee karvat pystyyn tommosista idiooteista kommenteista. Mä antaisin oman elämäni jos vaan lapseni olisi terve

• Tykkää
Reactions: rops
Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431971:
Tämä on totta! Tk lääkäri tiesi meidän tapauksessa että kyse on jostain vakavasta eikä laittanut pullean mahan piikkiin

Hieno juttu että lääkäri oli ajan tasalla! Saako kysyä millaiset ennusteet sun lapsella on? Mulla on lähipiirissä ollut todella paljon syöpää. Suomessa on kyllä varsinkin nuo erikoislääkärit maailmanhuippuja. Setäni syöpä leikattiin Meilahdessa ja tämä kirurgi oli Pohjoismaiden ainut joka teki tuollaista harvinaisen syövän leikkausta.

Tuohon "elkää tehkö lapsia jos ei ole varaa"...

Mistä sitä voi tietää koska oma lapsi sairastuu? Jos ekat 4 vuotta menee parin lapsen kanssa hyvin, ja päätetään "tehdä" vielä kolmas. Ei ikinä voi tietää mitä sille esikoiselle voi vaikka tapahtua. Turha siinä on toisten alkaa narisee "mitäs teitte niin monta"... :O

Voi että :hug: Voimia sinne koko perheelle! Jotkut ei oikein mieti noiden kommenttiensa kanssa vaan pitää päästä näpäyttelee. Kukaan ei halua lapselleen sairauskierrettä ja jos se kunnolla sattuu päälle, rankaisee se jokaisen rahapussia. Mutta rahallahan ei väliä kunhan saisi lapset kuntoon.

Kiitos, kyllä mä uskon että elämä voittaa ja tyttäreni on tarpeeksi vahva selviytyäkseen.

Hieno juttu että lääkäri oli ajan tasalla! Saako kysyä millaiset ennusteet sun lapsella on? Mulla on lähipiirissä ollut todella paljon syöpää. Suomessa on kyllä varsinkin nuo erikoislääkärit maailmanhuippuja. Setäni syöpä leikattiin Meilahdessa ja tämä kirurgi oli Pohjoismaiden ainut joka teki tuollaista harvinaisen syövän leikkausta.

Ennuste on n. 90% vaikka syöpä levisi imusolmukkeisiin ja etäpesäke oli keuhkoissa. Nefroblastooma eli wilmsin tuumori stage 4, meidän hyvään ennusteeseen vaikutti kasvaimen histologia joka on suotuisa sytostaateille, muussa tapauksessa ennuste olisi ollut jopa 20% luokkaa joten olen hyvilläni . Tässä voi vielä tapahtua mitä tahansa, tyttöni voi menehtyä infektioon, voi syöpä uusiutua toiseen(ainoaan) munuaiseen tai voi jopa kehittyä sekundaarinen syöpä. Kantasolu siirto on vielä edessä jossain vaiheessa ja sitten olisi hoidot ohi

Tsemppiä ap:lle. Just eilen mietin tätä.. Meillä on vuodessa ollu korvien putkitus, n. 10 korvatulehdusta, silmäpolia pariin otteeseen, neurologista polia, kirurgista polia. Meillä otettiin (onneks) vakuutus ennen syntymää mutta mietin tosiaan eilen että kuinka paljon olisi mennyt rahaa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431951:
:)
Mä taisin vähän purkaa oloani tuohon kommenttiin , mutta se on niin totta kuten sanoit. Mulla nousee karvat pystyyn tommosista idiooteista kommenteista. Mä antaisin oman elämäni jos vaan lapseni olisi terve

Olen todella pahoillani perheesi puolesta! Kommentti ei ollut sinulle, vaan yleisesti kaikille jotka valittavat etta Suomessa terveydenhoito on kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja plääääääs;24432014:
Tuohon "elkää tehkö lapsia jos ei ole varaa"...

Mistä sitä voi tietää koska oma lapsi sairastuu? Jos ekat 4 vuotta menee parin lapsen kanssa hyvin, ja päätetään "tehdä" vielä kolmas. Ei ikinä voi tietää mitä sille esikoiselle voi vaikka tapahtua. Turha siinä on toisten alkaa narisee "mitäs teitte niin monta"... :O

Kylla jokainen voi miettia lapsilukua siten etta pahimmassakin tapauksessa loytyy varat hoitaa omat lapsensa. Suomessa kun on viela lahes ilmainen terveydenhoito.

Yhteistyössä