Kyl tämä lasten sairastaminen on oikeasti KALLISTA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirppana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti";24431411]

Ja jos ei ole varaa maksaa lapsensa hoidosta, niin ei ehkä kannata tehdä lapsia!

.[/QUOTE]

Tämäpä taas oli fiksu kommentti. Senhän voikin itse päättää sairastuuko lapsi ja minkä asteisesti.

haloo......kunnallinen terveyshuolto on ilmaista. Menet pkl minkä vaivan kanssa maksat sen onko se
nykyään 30 euroo ja lääkkeet. Jos olet vielä sossun asiakas ne maksaa senkin.
Meillä on kyllä vakuutus pojalle. Mennään kyllä aina yksityiselle, koska se kattaa lääkkeet sun muut.
Se onkin ainoa vakuutus, joka on maksanut itsensä takaisin. Saatiin siitä esim. putket korviin ja
ne pari kertaa vuodessa yleensä talvellä, jos on ollut jotain yskää tai kovaa kuumetta niin korvaukset on saatu. Onneksi tuli otettua ja siitä en luovu, jos tulisi työttömyyttä tms.
En lähde jonottamaan viikonloppuisin päivystykseen, kun ei ole pakko.

[QUOTE="tirppana";24431481]ja se on oikeasti ISO summa!!

Mut ei me saada sanoa sitä ääneen, meil on pienempi summa kuin teillä mut kuitenki aina se on jostain muusta pois![/QUOTE]

Kyllä sen ääneen sanoa saa. Ja ymmärrän kyllä miksi sinua harmittaa.

poliklinikkamaksut ja sairaalamaksut menevät samaan maksukattoon jonka jälkeen ne ovat loppuvuoden täysin maksuttomia. myös sairaalapäivät jotka aikuisille ovat maksullisia vielä maksukaton täyttymisen jälkeenkin, eikä lapsesta muutenkaan makseta kuin seitsemästä sairaalapäivästä vuodessa. Suurin osa lääkkeistä kuuluu kelakorvauksen piiriin ja kerryttävät myös maksukattoa jonka jälkeen ovat käytännössä ilmaisia muutaman auron kertamaksua lukuunottamatta. Kela korvaa matkat jne.

[QUOTE="viiru";24431498]haloo......kunnallinen terveyshuolto on ilmaista. Menet pkl minkä vaivan kanssa maksat sen onko se
nykyään 30 euroo ja lääkkeet. Jos olet vielä sossun asiakas ne maksaa senkin.
Meillä on kyllä vakuutus pojalle. Mennään kyllä aina yksityiselle, koska se kattaa lääkkeet sun muut.
Se onkin ainoa vakuutus, joka on maksanut itsensä takaisin. Saatiin siitä esim. putket korviin ja
ne pari kertaa vuodessa yleensä talvellä, jos on ollut jotain yskää tai kovaa kuumetta niin korvaukset on saatu. Onneksi tuli otettua ja siitä en luovu, jos tulisi työttömyyttä tms.
En lähde jonottamaan viikonloppuisin päivystykseen, kun ei ole pakko.[/QUOTE]

Joillakin ei ole sitä mahdollisuutta! Me menetettiin mahdollisuus saada vakuutus koska tyttö sairasti 10pv ikäisenä ekan korvatulehduksen. Ja me menimme viikonloppuna päivystykseen jonottamaan ja sitä kautta saimme apua eli pääsimme lastenklinikalle ja saimme tietää vakavasta sairaudesta

Meidän lapsosella jäi huomaamatta vauvana lonkkavika.
Se jos mikä on tullut kalliiksi niin meille kuin yhteiskunnalle. Siinä asiassa tuntuisi olevan lääkäreillä petraamisen paikka. Vaan eihän ne ite joudu mitään maksamaan siitä =(

Vauvana se olisi luultavammin korjaantunut lastahoidolla. Polikäyntejä ehkä 5-8?
Isomman kanssa pelkästään polikäyntejä valehtelematta 15+ siihen viikko sairaalassa. Hullun kalliit lonkkatuet ym. joita täytyi vielä erikseen isontaa ja hankkia erilaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431524:
Joillakin ei ole sitä mahdollisuutta! Me menetettiin mahdollisuus saada vakuutus koska tyttö sairasti 10pv ikäisenä ekan korvatulehduksen. Ja me menimme viikonloppuna päivystykseen jonottamaan ja sitä kautta saimme apua eli pääsimme lastenklinikalle ja saimme tietää vakavasta sairaudesta

No mutta se vakuutuushan kannattaa EHDOTTOMASTI ottaa jo ennen vauvan syntymää. Ja silloin se kattaa ihan kaiken.
Joskin meillä on lapset sairastellut niin vähän, että ihan turhaa ollaan makseltu kolmen lapsen vakuutusmaksuja. Mutta tyytyväinen olen kuitenkin, että terveet lapset

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja enemmän;24431484:
Höpö höpö, tai sitten aika kallis parkki. Matkakorvaus on 0,2 euroa km ja teillä siis yli 200 km reissu miinus 18 e omavastuu.

mä täs laiton sen matkakorvaus lapun ketaalleen minkä sain sairaalasta ni sieltä tuli muutama euro jonku käynti todistuksen tai vastaavan antoivat

[QUOTE="mmm";24431547]No mutta se vakuutuushan kannattaa EHDOTTOMASTI ottaa jo ennen vauvan syntymää. Ja silloin se kattaa ihan kaiken.
Joskin meillä on lapset sairastellut niin vähän, että ihan turhaa ollaan makseltu kolmen lapsen vakuutusmaksuja. Mutta tyytyväinen olen kuitenkin, että terveet lapset[/QUOTE]

Mä en lähde erittelemään syitä miksi en ottanut enkä selittelemään. Kun muistin asian oli jo liian myöhäistä ottaa se vakuutus.

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431524:

näinpä.. ja ei tarvi olla sossun asiakas jos rahat on tiukassa!! me menimme 7vk iässä lasten lääkärin tykö sydämen sivuäänen takia ja silloin huomattiin korvan tärykalvon puhjenneen

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431499:
Kyllä sen ääneen sanoa saa. Ja ymmärrän kyllä miksi sinua harmittaa.

KIITOS! Mut ei täällä.. aina löytyy joku jolla on vielä huonommin jne se on helppo huudella jos on takataksussa pussi mistä käyttää sitä rahaa, mut ku joutuu oikeasti miettimään et mistä sen rahan taas ottaa! No ei meilläkään nyt niin nöpö tiukkaa ois etteikö 100€ löytys kuussa tai isompaaki jos ois tarvis, mut kyl sen rahan vois käyttää vaik talvivaatteisiin tai muuhun hyvinvointiin

me ei otettu vakutusta koska ajattelimme että emme tarvi sitä sen takia et pääsisimme sairaalaan, koska tääl meillä tk toimii loistavasti ja lyhyellä jonotuksella olemme päässeet erikoissairaan hoitoonkin.

Siis mä oon nyt ihan pihalla tästä poliklinikkajutusta. Ei löydy asiasta minkään sortin kokemusta. Eli miksi siellä poliklinikalla sitten käydään? Miksei mennä terveyskeskukseen?

[QUOTE="tirppana";24431599]KIITOS! Mut ei täällä.. aina löytyy joku jolla on vielä huonommin jne se on helppo huudella jos on takataksussa pussi mistä käyttää sitä rahaa, mut ku joutuu oikeasti miettimään et mistä sen rahan taas ottaa! No ei meilläkään nyt niin nöpö tiukkaa ois etteikö 100€ löytys kuussa tai isompaaki jos ois tarvis, mut kyl sen rahan vois käyttää vaik talvivaatteisiin tai muuhun hyvinvointiin[/QUOTE]

Niin, ei tosiaan täällä. Kyllä se kirpaisee minäkin joutunut monesti miettimään talousasiat uudestaan jos tulee jotain yllättävää kuten nyt, sairaalassa jälleen infektion takia ja uudet antibiootit joudun hankkimaan. Sain sen kuvan sinusta että et sinä huono äiti ole ja lapsellesi teet sen parhaan mitä vaatiikin ja totta kai saa harmistua. Kyllä mullakin pari ärräpäätä tuli eilen kun huomasin tytön sairastuneen mutta asialle ei voi mitään ja näillä eväillä mennään

[QUOTE="eee";24431640]Siis mä oon nyt ihan pihalla tästä poliklinikkajutusta. Ei löydy asiasta minkään sortin kokemusta. Eli miksi siellä poliklinikalla sitten käydään? Miksei mennä terveyskeskukseen?[/QUOTE]

Käyn esikoiseni kanssa nk. astmapolilla, jossa hänen astmaansa seurataan. Tk ei käy, koska kyseessä ei ole akuutti asia ja toisekseen tk-lääkäri ei tiedä asiasta tarpeeksi, mutta astmaan erikoistuneet poliklinikan lääkärit ovat maamme huippuja asiassaan. Ehkä olet itse käynyt synnytyspolilla?

[QUOTE="eee";24431640]Siis mä oon nyt ihan pihalla tästä poliklinikkajutusta. Ei löydy asiasta minkään sortin kokemusta. Eli miksi siellä poliklinikalla sitten käydään? Miksei mennä terveyskeskukseen?[/QUOTE]

Poli on erikoissairaanhoitoa kuten esim tyttöni syöpä hoidetaan poliklinikalla täällä sairaalassa sekä osastolla

pkl:lla on erikoislääkärit ja paremmat välineet mitä tk:ssa. Menemme tk:n normisti muttä käymme myös pkl:lla

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431644:
Niin, ei tosiaan täällä. Kyllä se kirpaisee minäkin joutunut monesti miettimään talousasiat uudestaan jos tulee jotain yllättävää kuten nyt, sairaalassa jälleen infektion takia ja uudet antibiootit joudun hankkimaan. Sain sen kuvan sinusta että et sinä huono äiti ole ja lapsellesi teet sen parhaan mitä vaatiikin ja totta kai saa harmistua. Kyllä mullakin pari ärräpäätä tuli eilen kun huomasin tytön sairastuneen mutta asialle ei voi mitään ja näillä eväillä mennään

KIITOS!! Mä oon nyt vain jotenki niin harmistunu tästä meidän jutusta ku 5kk iässä laitettiin putket korviin, toinen irtos tulehduksen myötä siitä 2vk päästä. n. kuukaus terveenä ja uus tulehdus ei ku kuuri ja tänään oli tarkoitus laittaa putki takas korvaan, mut korva täynnä märkkää ja entisen tuupin reikä avoinna joten putki ei tule pysymään korvassa, taas tipat kotviin (nuo jotka maksaa melkein 20€ eikä niistä saa kela korvausta) ja taas kuukauden päästä uus tsekkaus. Perjantaina menemme omaan tk:n imulle.

Lääkäri meinas et meil on niin rankka suku tausta vauvalla et on vain huonoa tuuria, ei usko allergioihin tms.

[QUOTE="vieras";24431517]poliklinikkamaksut ja sairaalamaksut menevät samaan maksukattoon jonka jälkeen ne ovat loppuvuoden täysin maksuttomia. myös sairaalapäivät jotka aikuisille ovat maksullisia vielä maksukaton täyttymisen jälkeenkin, eikä lapsesta muutenkaan makseta kuin seitsemästä sairaalapäivästä vuodessa. Suurin osa lääkkeistä kuuluu kelakorvauksen piiriin ja kerryttävät myös maksukattoa jonka jälkeen ovat käytännössä ilmaisia muutaman auron kertamaksua lukuunottamatta. Kela korvaa matkat jne.[/QUOTE]

se maksukatto on yllättävän korkee..

Mä hain vasta lapselleni lääkkeen, joka maksoi mulle 100 euroa, ilman kelakorvausta liki 200 euroa, joten enpä pidä ap:n lääkärikäyntiä lääkkeineen kalliina. Käytin lapsen myös yksityisellä lääkärillä, koska olisi pitänyt odottaa kuukausikaupalla, että pääsee terveyskeskukseen. Se lääkärikäyntilabroineen ja kelakorvauksen kanssa, kustansi miltei toisen satkun.

[QUOTE="tirppana";24431712]KIITOS!! Mä oon nyt vain jotenki niin harmistunu tästä meidän jutusta ku 5kk iässä laitettiin putket korviin, toinen irtos tulehduksen myötä siitä 2vk päästä. n. kuukaus terveenä ja uus tulehdus ei ku kuuri ja tänään oli tarkoitus laittaa putki takas korvaan, mut korva täynnä märkkää ja entisen tuupin reikä avoinna joten putki ei tule pysymään korvassa, taas tipat kotviin (nuo jotka maksaa melkein 20€ eikä niistä saa kela korvausta) ja taas kuukauden päästä uus tsekkaus. Perjantaina menemme omaan tk:n imulle.

Lääkäri meinas et meil on niin rankka suku tausta vauvalla et on vain huonoa tuuria, ei usko allergioihin tms.[/QUOTE]

Toi on niin tuttua, mulla 3 korvatulehdus lasta, esikoinen putkitettiin yhden kerran , keskimmäinen putkitettiin 3 kertaa sekä kitarisa poisto, kolmas putkitettu myös 3 kertaa

Yhteistyössä