Kyl tämä lasten sairastaminen on oikeasti KALLISTA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirppana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tirppana"

Vieras
Nytki kolmas käynti pkl:lla 2kk sisään ja seruaava kuukauden päästä ja joka kerta menee se 27.40€ pkl maksu. Nyttenki tuli lääkkeet jotka maksaa melkein 20€ putelo 5pv kuuri ja lääke kestää avattuna 14vrk.

Tietty lapsen terveydestä maksaa ja rahan repii vaik mistä, mut silti mua ihmetyttää tuo et lapsilla ja aikuisilla on sama pkl-maksu..

Alkuperäinen kirjoittaja ei teillä kallista;24431308:
Usko pois, halvalla te näköjään pääsette!!

no ainahan voi sanoa et jollain menee vielä huonommin, mut kyl ku ite on kotihoidontuella ni nuo summat on siihen isoja ja meil vuosittaiset kulut tällä menolla menee sinne n. 100€/kk + matkat 100km päähän erikoissairaanhoitoon.

Niin ja maksaa se vakutuski

laskeskelen täs omat yöpymiset synnärillä + kolmen lapsen lääkärikäynnit ni kyl se lähemmäs sitä maksukattoa menee

Mut lääkkeitä ei kuitenkaan olla vielä niin paljoa ostettu et menis maksukaton yli

[QUOTE="tirppana";24431324]no ainahan voi sanoa et jollain menee vielä huonommin, mut kyl ku ite on kotihoidontuella ni nuo summat on siihen isoja ja meil vuosittaiset kulut tällä menolla menee sinne n. 100€/kk + matkat 100km päähän erikoissairaanhoitoon.

Niin ja maksaa se vakutuski[/QUOTE]

Matkat korvaa kela.

Alkuperäinen kirjoittaja ögö;24431332:
oon tyhmä mutta mikä on pkl?

poliklinikka.. me kävimme tänään taas korvapolilla.. tälle vuodelle on käyty ainaki
- lasten pkl
- silmä pkl
- neurologisella pkl
- korva pkl x 3
- synnärillä 1vk
- ensiavussa

ja kaikista on menny se 30€ maksu

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
öö.. kela maksaa matkat oma vastuu 150 euroo ja lääkäri käynti katto on vuodessa jotain 600 euroa ja lääkkeistä ei tietoa.. mut juu meillä poika sairaalassa paljon niin onneks on vakuutus joka maksaa kaiken=)

Alkuperäinen kirjoittaja ögö;24431332:
oon tyhmä mutta mikä on pkl?

Pkl=poliklinikka

Meillä syödään mieluumin maitohappobakteereja kuin maksetaan lääkärissä käynnistä ja lääkkeistä ja hyvin on tepsiny.

Pikaista paranemista ap:n lapsille!

[QUOTE="miu";24431354]Matkat korvaa kela.[/QUOTE]

sieltä saa just sen verran et saa parkkimaksun maksetuksi.. meil 100km matkaa per sivu ja 30km lähimpään lääkäriin (mis oomme tänävuonna käyneet jo yli 20krt)

[QUOTE="vieras";24431357]öö.. kela maksaa matkat oma vastuu 150 euroo ja lääkäri käynti katto on vuodessa jotain 600 euroa ja lääkkeistä ei tietoa.. mut juu meillä poika sairaalassa paljon niin onneks on vakuutus joka maksaa kaiken=)[/QUOTE]

meil ei ole vakuutusta, eikä sitä enään saataiskaan :/

[QUOTE="vieras";24431357]öö.. kela maksaa matkat oma vastuu 150 euroo ja lääkäri käynti katto on vuodessa jotain 600 euroa ja lääkkeistä ei tietoa.. mut juu meillä poika sairaalassa paljon niin onneks on vakuutus joka maksaa kaiken=)[/QUOTE]

minkälaisen todistuksen sinne tarvii, riittääkö sairaalasta pyydetyt käyntipäivät? paljonko on kilometrikohtainen korvaus.. ja saako edestakaiselta matkalta..

onko yhtään hajua, mitä ne teidän pkl-käynnit esim yo-sairaalassa maksaa oikeasti kunnalle ts. veronmaksajille? Ne on satoja tai jopa tuhansia euroja riippuen siitä mitä tehdään. Tajuattehan te, että pkl-käyntiin, jossa käydään esim. labrassa tai kuvantamisissa, ne tutkimukset sisältyy siihen siihen pkl-maksuun.

Ja jos ei ole varaa maksaa lapsensa hoidosta, niin ei ehkä kannata tehdä lapsia!

Enkä mä ymmärrä miksi ihmeessä ne olisi just lapset, joiden hoidosta ei saisi rahastaa, kuten joku sanoi. Yhtä hyvin voitais tehdä päätös, että syöpäsairaiden ei tarvitse maksaa.

• Tykkää
Reactions: as if ja Oisku
[QUOTE="tirppana";24431371]sieltä saa just sen verran et saa parkkimaksun maksetuksi.. meil 100km matkaa per sivu ja 30km lähimpään lääkäriin (mis oomme tänävuonna käyneet jo yli 20krt)[/QUOTE]

No menkää hyvän tähden taksilla niin ei tule parkkimaksua. Miten oot kotihoidontuella jos lapsesi on vasta reilu 7kk?

[QUOTE="äiti";24431411]onko yhtään hajua, mitä ne teidän pkl-käynnit esim yo-sairaalassa maksaa oikeasti kunnalle ts. veronmaksajille? Ne on satoja tai jopa tuhansia euroja riippuen siitä mitä tehdään.
[/QUOTE]

Maksan työssäni päivittäin nk. täyskustannusmaksuja julkisen terveydenhuollon puolelle. Kallista on.

No syöpälääkkeisiin tai syövän takia syötävät lääkkeet maksaa ihan kivasti. Poli maksuja tulee muutama kpl per kuukausi. Olen laskenut että pahimmillaan tyttären hoitoon on mennyt 400€ kuukaudessa.

No menkää hyvän tähden taksilla niin ei tule parkkimaksua. Miten oot kotihoidontuella jos lapsesi on vasta reilu 7kk?

kuukaudenpäästä olen ja näitä käyntejä tulee olemaan myös jatkossa, eikä äippärahani ole paljoa häävimpi..

anteeksi ku valitan, mut kyl se 30€ vain kirpaisee ku siel käydään monta kertaa ja väliin ne käynnit on sitä et sanot päivää ja näkemiin samassa lauseessa,

siksi me veroja maksetaan et mun mielestä lapset pitäs hoitaa ilmatteeksi! Miksi sit tk käynnit on ilmaisia?

Alkuperäinen kirjoittaja Syöpäläinen;24431445:
No syöpälääkkeisiin tai syövän takia syötävät lääkkeet maksaa ihan kivasti. Poli maksuja tulee muutama kpl per kuukausi. Olen laskenut että pahimmillaan tyttären hoitoon on mennyt 400€ kuukaudessa.

ja se on oikeasti ISO summa!!

Mut ei me saada sanoa sitä ääneen, meil on pienempi summa kuin teillä mut kuitenki aina se on jostain muusta pois!

[QUOTE="tirppana";24431371]sieltä saa just sen verran et saa parkkimaksun maksetuksi.. meil 100km matkaa per sivu ja 30km lähimpään lääkäriin (mis oomme tänävuonna käyneet jo yli 20krt)[/QUOTE]

Höpö höpö, tai sitten aika kallis parkki. Matkakorvaus on 0,2 euroa km ja teillä siis yli 200 km reissu miinus 18 e omavastuu.

Yhteistyössä