'kuvitellut' raskausoireet, tuliko + ?

vaniljahippu > David 10 antaa monilla vain hailakkaa haamua hormonimäärän lisääntymisestä huolimatta. Oletko kokeillut dipata samaan näytteeseen toisen merkkistä? Vähemmän herkkä saattaa antaa vahvan viivan, joten suosittelen kokeilemaan. Plussaonnea!
 
Macy aloin miettimään mahdollisuutta kemiallisesta, jos viiva ei lähdekään vahvistumaan : /
Yritän nyt muutaman päivän olla testaamatta ja kokeilla sit vaikka ihan apteekin omalla. CB:n digi näytti kans että ei raskaana kun aikasempaa tein, mut tikuissa oli haamut (hyvinkin selvät viivat)..

Luinki noista herkistä testistä ettei näytä kaikilla tummaa viivaa ollenkaan.. tosin kun ne mun viivat ollu niin haaleita, ettei testiajalla oo nähny ku vääntelemällä ja kääntelemällä ja on saanu arpoa viivanpaikan ja haamujen haamun välistä, testiajan jälkeen tummunu haamuks.

testeihin on menny niin paljon rahaa tässä kussa et ihan nolottaa :LOL:
Ottaakohan ne terveyskeskuksessa suoraan verikokeeseen, riittääköhän oma sama siihen että kun pissasta nyt ei oo näkyny mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen clomikierto ja pääsi sitten nuppi ihan ylikierroksille taasen. Mensut on normi aikataulustaan myöhässä pari päivää mutta toki nuo pillerit sen voi vaikuttaa.

Tein herättyäni ovistestin ihan vaan, jotta jaksaisin venyttää r-testiä viikonloppuun ja antoi yllättävän vahvan viivan normiin nähden (olen vuoden käyttäny noita ovistestejä joten ovat hyvinkin tutut viivojen suhteen) Tavallisesti ei näytä edes haamua kierron loppuvaiheessa mutta nyt selkee viiva... ehkä puolet tai neljäsosa kontrollin värimäärästä.

Menkkakipuja ollut jo kolmatta päivää ja se ei oo mulle normaalia. Minkäänmoista vuotoa ei ole tullut ja normisti tiputtelee monta päivää ennen menkkoja. Valkovuotoakaan ei ole ollenkaan? Todella outoa... Ja eipä ole tissitkään vielä kutistuneet pois joten pidetään lippu korkealla ja toivotaan parasta. Himpura kun sisimmässäni tiedän että nää on clomien aikaansaamaa sekoitusta vaan.....
 
83yrittäjä Joko oot saanu lisää selvyyttä? :)

Mulla kp38/28, ei merkkiäkään tädistä, eikä myöskään matkustajasta. :(

-Menkkamaiset mahakivut jatkuu, ja saan ravata vessassa tarkistamassa onko menkat alkanu, välillä nivus- ja alavatsan seutua viiltää tosi kovin.
-Muutamana iltana tullu kahvi närästysröyhynä ylös
-Väsyttää kamalasti
- Koko ajan tekee mieli syödä ja syödä ja syödä ja syödä
- Levottomat yöunet ja unettomat aamuyöt jatkuu vaan :(

Kyllähän näitä oireita olis vaikka miks, mutta en halua enää edes miettiä niitä, kun testit näyttää vuorotellen negatiivisia ja viivanpaikkoja :(

Pelottaa, et takana onkin vaan ailahtelevat kilpirauhasarvot... :(
 
Liityin joukkoon, vaikka raskautta ei suunnitellakkaan, mutta olen paha vainoharhailemaan ja keksimään oireita :D Syön pillereitä, mutta myös sellasia lääkkeitä, jotka saattavat vaikuttaa e-pillerien tehoon. Pillereitten kanssa menkat alkavat AINA ke-to yönä, lähes kellontarkasti ja nyt ne ovat myöhässä melkein vuorokauden (eikä ole mitään valkovuotoa tai tiputteluvuotoa ja maha ei ole menkkatavalla kipeä vaikka yleensä on jo ennen menkkoja). Testejä tein eilen 3 :)D) ja jokainen negatiivista ja tänään herätessä tein neljännen (panostin vielä ja ostin Clear blue gigitalin:S) ja sekin näytti negatiivista.

Oireita (tai "oireita") on ollut semmoisia, että ummetusta taitaa olla, mahassa tuntuu kummalta (ei varsinaisesti satu, välillä vähän huilii mutta kovin lievästi ja semmoista painontunnetta), olen lihonnut 7kg jossain 1,5 kuukaudessa kun tekee ihan törkeästi mieli syödä koko ajan (lihominen voi johtua myös eräästä lääkkeestä ja toisaalta menkat voi olla pois siksi että olen lihonnut (tosin se ei ole ennenkään vaikuttanut)) ja kummallisimpina oireina (ja todennäköisesti kuvitelluimpina :D ) aivastelu ja tukkoinen nenä (aivastan normaalisti pari kertaa viikossa ja nyt aivastuttaa pari kertaa päivässä, mulla on aina nuha mutta harvoin näin tukossa nenä, niin ja lämpö on 0,5-1 astetta korkeammalla kuin normaalisti, mutta mulla ei oo flussa).

Olen ollut kerran aikaisemmin raskaana (tein abortin huonon elämäntilanteen takia) ja silloin tiesin olevani raskaana jo ennen menkkojen alkamattomuutta (ja testi näytti heti sinä päivänä plussan ). Silloin oireina oli suht kovat vihlasut alavatsan oikealla puolella (alkoi muuten nyt vähän vihlomaan :D), nännit olivat tosi arat ja oli kova ummetus.

En tiedä nyt ovatko nämä oikeita oireita mitä mulla nyt on, mutta saas nähdä. Raskaus ei tosiaan olisi suunniteltu, mutta kyllä mä sitä toivoisin ja mies sanoi eilen, että haluaisi varmaan, että pitäisin lapsen, mutta minä saan päättää :)

Kai tässä pitää odottaa viikonlopun yli jos ne menkat ei ala (lue: oon ostanut 5 raskaustestiä maananataihin mennessä :D). Laitan tänne tilannepäivitystä, sitten kun tiedän tarkemmin :)
 
Nonni... ne menkat alko :< Ja mä tiiän et oikein yrittämismieles mun mies haluu varmaan lapsii vast joskus kymmenen vuoden pääst ku se ois sillon 32 mut mä oonki sillon jo 37 ja kiva sit siin vaihees alkaa yrittää :<
 
Heissun taas!

Kp25 mennään, ollut semmonen kierto vaihteeksi että en oo huomannut mitään ihmeellistä. Tai sitten olen niin joulutohinoissa että en oo ehtiny huomata. Tissit arat, vähän nippailee alamasu ja hirmunen makeannälkä, mutta ei sen kummempaa. Lääkäri kyllä sano että itsenäisyyspäivän tietämillä olisi aika testailla mutta mitä sitä nyt tikuttamaan kun ei oo oireitakaan? :confused:toivoo vaan että ei viikonlopulle osuis menkat jos ovat tullakseen, ollaan lähössä ukon kanssa risteilylle.
 
MInä kuulun myös tänne pinoon,kiva ketju =) =) Mulla kp 21/ 29-32 en ke tai viim la pitäis alkaa mensut..oon sata varma et vko lopun tienoilla oli ovis,koska alaselkä jumi paljon..sit näit mun ns "oireita"
-tuntuu et alamasu ois turvonneempi
-paleltaa välillä ja sit kuuma
-älytön jano vähä väliä (tai muka jano,pitää vaan saada juoda jtn vaik ei janottaskaan) hulluko.. :D :p
-aamusin ei millää taho jaksaa nousta
hmm ja mitäs muuta..
 
Nyt täytyi rekisteröityä, kun löytyi oikea keskustelu mulle =)

Itellä KP31 tänään ja kolmatta päivää etova olo. Viime kierrossa sama homma, viikon päästä oviksesta etovaa oloa taisi olla reilu viikko, kunnes alkoi menkat kauheilla kivuilla keskellä yötä. Aiemmin ei oo tällasta ollu.. Saa nähä käykö nyt samaten.
 
Jospa sitä itsekin höyryis vähän..... tässä olis "oirelistaa":

- väsy joka pahenee iltapäivällä, tekis mieli vaan ottaa torkut...
- vilu iltaisin, olen aivan umpijäässä
- ihme kiukkuaminen ilman syytä joka menee sekunneissa ohi
- kamala jatkuva jano
- huimaus
- repäisykivut noustessa tai aivastessa/yskiessä ja juiliminen joka soutaa ja huopaa....
- tää "vanne" alamahan ympärillä
- turvotus.... joo, mies nauroi mulle jo.....
- tissit kipeet kainaloiden luota ja kutiavat vähän väliä
- päänsärky, ei auta parasetamoli.... ollut jo useamman päivän, ei mikään megakova
- olotilan muutokset, huono olo- aallot iskevät aina välillä
- muutama haju etoo todella
- hengästyn koko ajan
vaikka en tekis paljon mitään....

No niin, nyt saatte siis tekin kaikki nauraa mulle joka päätti ettei mieti edes mitään mahdollisia oireita :D:LOL: kp 26/32 nyt menossa ja oviksesta ei hajuakaan......
 
Miuski00 Lämpimät onnittelut siulle täältä laitan!!!:wave::flower:
Pienelle pesänrakentajalle vaaviliimaa paljosta paljon!!:heart:

Ps. Ihuna tuo pyykkejä ripustava, hengästynyt hymiöinen - nappiin osui kirjoituksesi kera!
..noin miullahin oli juuri ennen plussaa ja ihmettelin kovin, että: mikä, mikä kumma..:confused:..

..ja Ei me kysellä MIKSI testailit JO NYT?..koskapa..tehdään itsekkin niin!!..:D
 
Viimeksi muokattu:
En ehkä ole 'vakikirjoittajia' mutta olen kyllä käynyt täällä kirjoittelemassa kerran kuukaudessa jännäilypäivinä. Viime kuussa päätin, että tämä kuukausien hössötys saa loppua ja kokeillaan vielä yksi kuukausi, sitten vauvahaaveet pistetään hyllylle vähäksi aikaa. Päätökseen vaikutti myos pari muuta asiaa. Ja tässä kuussa en sitten enää erityisemmin tarkkaillut limoja (taisin kyllä vähän vahingossa bongata oviksen kun oli sen verran selvä), ja peittoja tuli heiluteltua vain kerran, mutta en edes muista enää minä päivänä!

Kuvittelin menkkojen alkavan viikonloppuna ja oireet olivat ihan menkkoja enteileviä - turvonneet rinnat, yleisesti vähän turvonnut olo ja vatsa kovan oloinen. Menkat eivät alkaneet mutta oireet jatkuivat, ja eilisaamusta mulla on ollut ihan selvää 'menkkakipua'. Eilen aloin epäilemään tilannetta mutta kotoa ei löytynyt kun ovistesti, joten päätin kokeilla sillä ja tuloksena selkeä plussa. Tänään kävin ostamassa raskaustestin ja sillä sain selkeän haamun tai sanoisinko jopa plussan, kp 31/28-31 ja yk5. Testiviiva on siis kontrolliviivaa pikkasen haaleampi mutta silti selvästi nähtävissä.

Olo on vieläkin vähän sellaisessa kuplassa, en ole ihan tajunnut, että olen raskaana. Luulin aina, että olisin ihan onnesta sekaisin kun tämä päivä koittaa, mutta nyt olen kyllä ihan vaan sekaisin, melkein itkettää. Onni tulee varmaan myohemmin? Kauheaa sanoa noin kun tiedän miten moni täällä toivoo plussatulosta..

Soleigh - Miten sulle kävi? Olen aina seurannut sun kirjoituksia kun olemme olleet aika lähekkäin kierroissa?
 
Cafe: Oli mammaksin liuskatesti. Nyt laatikossa on clearbluen digitesti jonka tekemistä tässä arvon, että uskallanko varmistaa vielä sillä vai en vaikka oli aamuinen niin selvä tulos että... mutta kun ei voi uskoa kerrasta :LOL:

ja Kiitos mur-mur, vauvaliimaa tarvitaan kyllä ja mielummin enenmmän kuin vähän, että tämä "ötökkä" pysyy yksiötään asuttamassa :) :heart:

ja ONNEA Plex!
 
En oo sitten mitenkään etsiskellyt näitä oireita, mutta aloin vain eilen ynnäileen yks plus yks. Eli mulla on yk 1 ja kp 21. Eilen alkoivat seuraavat oireet:
- alavatsan kipuilut ja eilen tuntui elohiiri vatsanpohjassa
- tissit tulo kipeiksi (mulla ei oo ikinä ollu mitään tissituntemuksia niin tämä oli ensimmäinen asia, jota aloin ihmetellä)
- ummetus
- päänsärky
- palelu
- nenän tukkoisuus (näistä "flunssaoireista" huolimatta olo ei ole sairas)
- järjetön väsymys (olen nukkunut niin pitkiä yöunia etten ikinä ennen)
- kauhea nälkä ja jano

Ens keskiviikkona ajattelin aloittaa testauksen herkällä testillä. Voi kun jännittää! jos nää ei oo raskausoireita niin sitten tosiaankin ihmettelen mitä ne on!
 
Lilli88, tuttuja oireita sulla ;)

Nyt oireita 5.12 lähtien, kp tänään 31/32-42 ja negaa näyttää liuskatestillä herkkyys 25mIU.

Kp 20-31 välillä alkaneita, "kylässä käyneitä" ja edelleen olevia oireita

- Nivusnippailut (+ repäisykipuja aivastessa yms ja välillä myös selänpuolella kipua)
- Ensin nännit kipeenä ja nyt pari päivää myös rinnat
- Valkoiset näpyt nännipihoissa (vissiin myös nänneissä, jos oikein katoin :D )
- Finnejä tuli parina päivänä kunnolla (isoja ja kipeitä!)
- Päänsärkykohtauksia
- Huonoa oloa (pari kertaa yökännyt)
- Lämmöt koholla (norm. 36,4 ja nyt ollut 36,8-37 ja juuri mittasin 36,9)
- Väsymys! En muista koska olisin nukkunut öitäni näin hyvin ja päivälläkin uni maittaa (jos malttaa nukkua)
- Turvotus (kädet, sormet, jalat ja maha turvonneena kokoajan)
- Vatsaa "kiristää" (vaikea kuvailla, mutta samanlaista, kuin edellisellä kerralla (km))
- Afta suussa (meni jo pois, enkä tiedä onko ns raskausoire)
- Hengästyn pienestä
- Ummetus

Näitä en laske oireiksi, koska ne ovat mulle muutenkin aika normaalia

- Pissalla ravaaminen (myös öisin!)
- Nenän tukkoisuus
- Nälkä :D

Negaa näyttää, ainakin vielä(tikuilla 25mIU). 10mIU herkillä liuskoilla testaan huomenna ja CB:n digillä tarkoitus testailla viimeistään kp 35. Edellisellä kerralla saatu haamu apteekin omalla kp 32/32-44.
 
Tänään kp 27/28-35

Erityisempiä tuntemuksia ei ole ollut, eikä aikaa seurailla omaa kehoa, kun meillä on meneillään remontti uudessa asunnossa.

Nyt parina päivänä väsyttänyt ihan hirveästi ja alkuviikosta tunsin todella kovan nopeasti ohimenevän vihlasun, jonka jälkeen välillä on vatsasta jomottanut ja alaselkä tuntuu "kireältä". Voihan mun vatsaoireet johtua revähdyksestä, kun oltiin juuri sillon remppaamassa kun eka vihlasu tuli.

Mietintää aiheuttaa myös taas suuhun tullut afta, joka tuli myös viime kierrossa samoihin aikoihin (norm. en kärsi niistä)

Viime kuussa mun kierto venyi mitä ihmeellisimmäks, ja ehdeinkin plussata pariin otteeseen kun menkat oli kaks viikkoa myöhässä. Kuitenki mulla alko runsas ja verinen (punasta, aivan ku haavasta vuotanutta) vuoto...
 

Yhteistyössä