kuvitelkaa tilanne, mitä miehesi siinä tekisi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justnythermotkireällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

justnythermotkireällä

Vieras
olet ollut leikkauksessa. pääset kuitenkin seuraavana päivänä jo kotiin. parin päivän päästä siitä miestäsi pyydetään toiselle paikkakunnalle kaverin luokse. miten miehesi toimisi? kyseessä hänen yksi parhaista kavereistaan..

lähtisikö miehesi, vai mitä hän sanoisi kaverilleen? ja jos vielä kuvitellaan että tilanteessa ei olisi lapsia eli niiden huolehtimista ei tarvitse tässä nyt ottaa huomioon..

haluaisin vain tietää onko minun mieheni ainoa idiootti tässä maailmassa..

Riippuu paljolti mikä leikkaus.
Jos ei mitään merkillistä eli jokin pieni operaatio joka ei merkillisiä toipumisia vaadi,niin menkööt jos tahtoisi.En kyllä usko että lähtisi.
Jos vaatii rauhallisuutta ja lepoa tuskin menisi.

Varmaan menisi jos ei siis ole kysymys siitä että olisin ihan vuodepotilaana.

muoks. ja siis lasten kanssa tilanne on eri, eli minun sairastaessani/toipuessani päävastuu lapsita olisi miehellä. Eli silloin joko ottaisi lapset mukaansa ja lähtisi (mikä voisi kyllä olla ihan rentouttavakin vaihtoehto) tai jäisi kotiin. En usko että edes suunnittelisi lähtevänsä yksin ja jos tämän tekisi niin silloin en tykkäisi.

Mutta siis jos ei tarvi huolehtia kuin itsestään niin aikas hyvin sitä pärjää toipilaanakin kotona. Kaapit vaan täyteen ruokaa ja hyviä filmeja varastoon! Kutsuu vaikka kavareita istumaan iltaa seuraksi jne.

Mä en estäisi miestä lähtemästä, enkä edes suuttuisi jos hän haluaisi lähteä.
Jos on itse päässyt jo kotiin sairaalasta, eikä tosiaan lapsiakaan ole hoidettavana niin anti mennä vaan!

En mä usko, et se menis, mikäli tarttisin apua. Jos pärjäisin ja vaan nukkuisin koko päivän, se vois lähteekin. mutta jos mä pyytäisin, ettei se lähde, niin se ei lähtis.

Jos olisin siinä kunnossa, että pärjään yksin, varmaankin lähtisi. Tietysti hän kysyisi ensin mielipidettäni asiaan, ja jos kokisin olevani niin huonona etten pärjää yksin kotona, jäisi hän varmasti seuraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyse siis tilanteesta jossa et vielä juurikaan pärjää yksin.. pesuissa yms normaalitilanteissa tarvii apua..

no siinä tilanteessa ei olis kiva, jos mies menis, jos olet kotiokin päässyt vain koska sinulla on joku joka voi jeesiä.

Ei se edes harkitsisi lähtevänsä, jos olisin vielä jotenkin avun tarpeessa. Tai huonolla mielellä ko. leikkauskeikasta, terveysongelmasta tms.
(Jos ne lapset ontetaan tähän kuvioon mukaan - jos itse pärjäisin itseni kanssa, saattaisi ottaa lapset mukaan ja mennä niiden kanssa. Mutta todennäköisemin kyllä silloinkin haluaisi jäädä kotiin tsekkailemaan, että mulla on kaikki ok)

Meillä mies lähtisi, lähtisi silloinkin vaikka lapset jäis kotiin mun hoidettavaks. Reilu kaks päivää malttoi muutenkin olla kotona ja tehdä kotihommia mun käden leikkaamisen jälkeen, ei ole varsinainen kotihengetär tuo mies :D ja aiempien keisarinleikkausten jälkeen olen heti kotiin päästyäni hoitanut itsekseni kodin ja lapset. Ja vaikka kuva miehestäni ehkä tän perusteella on hiukan tönkkö, mutta osaa se olla hieno mies. Joustoa on molempiin suuntiin, mä en vaan ole koskaan osannut sairastaa niin että olisin tekemättä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyse siis tilanteesta jossa et vielä juurikaan pärjää yksin.. pesuissa yms normaalitilanteissa tarvii apua..

No sitten ei kyllä edes harkitsisi, kuten jo sanoin!
Älä vaan väitä, että miehesi miettii tuolla tavalla jättävänsä sut yksin ja pulaan?
*hoomoilasena*

Mä jouduin päivystyksenä leikkaukseen joitain vuosia sitten. Leikkauksen jälkeen sain sisäisen verenvuodon ja joudun uudestaan pöydälle. Vietin sairaalassa neljä päivää tehotarkkailussa ja kun kotiin pääsin täydellisen vuodelepo- määräyksen kanssa, mun lasteni isä lähti yksin samana päivänä 150km päähän viikonlopuksi. Lapset oli silloin 3, 4 ja 5v. Ei käynyt edes ruokakaupassa ennen lähtöä. Mies olisi lähtenyt joka tapauksessa, vaikka ei olisi lapsia ollutkaan.

Monien muidenkin kohdalla olen törmännyt samaan ilmiöön. Ja varsinkin jos ei lapsia ole niin ajatus on et kyl yksin voi jättää..

Yhteistyössä