Hotmilk: juuri tuota primolut Nor 10mg keltarauhashormoonia olen käyttänyt ovulaation jälkeen 10 päivää. Eli tikutin oviksen ja sen jälkeen aloitin kuurin. Jos primolutin aloittaa liian aikaisin, eli jos ovis ei ole tapahtunut, niin se todennäköisesti estää ovulaation.
Minun kohdalla se on siis määrätty säännöllistämään kiertoa sillä tavalla, että tuhrut jäisi pois, muutenhan kiertoni on kyllä ollut säännöllinen. Tuhruja vain on riittänyt ennen menkkoja ja menkkojen jälkeen.
Primoluthan on periaatteessa samaa keltarauhashormoonia kun terolut, mutta ilmeisesti jollakin tapaa tujumpaa? Tähän voisi joku asiasta enemmän tietävä kommentoida!
MUOKS* selvennykseksi vielä, että itse ymmärsin gynen jutuista näin: Eli minulla on jonkin sortin keltarauhashormoonivaje ja kun on vajetta niin kohdunlimakalvo ei pääse kehittymään raskaudelle otolliseen paksuuteen ja tästä johtuu sitten tuhrut ja ns. kemialliset raskaudet. Primolutilla siis on tuettu tuota keltarauhashormoonia ja näin ollen limakalvo kehittyy paremmin tai jotain : / Ja raskaudelle on paremmat mahdollisuudet. No, viikon sisällähän se taas selviää onko tämä raskaus kestävämää sorttia kun kaksi edellistä...