Kuvia kauniista porvari-naispoliitikoista + kepupoliitikoista

vierailija
Muistutuksena:

"Keskeinen seikka perussuomalaisten ulos heittämiselle olivat puolueen edustamat arvot.
– Hallitusohjelmaan on täysin mahdoton kirjata kaikkea, mitä eteen tulee. Arvopohjan pitää olla yhteinen. Kaikissa tilanteissa meidän pitää pystyä tekemään päätöksiä, että toimintakyky säilyy. Ero on kasvanut suuremmaksi kuin ennen.
Sipilää ja Petteri Orpoa hiersi myös se, että Halla-aho hoitaisi hallitusyhteistyötä ja puoleensa johtamista mahdollisesti Brysselistä käsin, jossa hän on europarlamentaarikkona. Myös Halla-ahon ehdottamat ministerivalinnat olisivat olleet vaikeita niellä.
– Oli odotettavissa tilanne, jossa kaikilla nimillä ei olisi ollut luottamusta, joka olisi pitänyt olla, Sipilä sanoi.
Orpo korosti omassa puheenvuorossaan ihmisoikeuksien merkitystä.
– Luovuttamattomat ihmisoikeudet ovat länsimaisen oikeusvaltion perusta. Se puolue, jota Timo Soini rakensi 20 vuotta muuttui kahdessa vuorokaudessa, Orpo sanoi."


 
Aivan, kuten sanoin, pääministerin paikka oli tärkeintä hänelle, tuolle pyrkyriksi kutsutulle.
Jos mä oikein muistan, niin se persujen ympärillä oleva kuohunta oli kovaa. Nyt se on muilta sellasta tasaista naputusta Riikkaa &co kohtaan, mutta 2015-2017 Soini sai sellasen pskamyrskyn omiltaan, että oksat pois. Hallitusvastuu käännettiin muiden mielistelyksi jne.
Puolue oli oikeesti hajoamispisteessä, ja olisiko ollut silloin tiukkaan hallitusvastuuseen kykeneväkään? Nyt on persujen rivit suoremmat, vaikka kulukuuri syö kannatusta.
 
Mutta se täytyy sanoa, että Soinista tykkään enemmän kuin RiikkaJussista. Soinissa on lämpöä ja sitä tervettä mamutuskriittisyyttä.

Toki 2015 mamutus oli uusi juttu, sen vaikutuksia ei vielä Ruotsissakaan nähty. Oli erittäin iso julkinen paine hyväksyä ne ihmismassat. Nyt sitä uskalletaan enemmän vastustaa, kun tiedetään mihin se johtaa.

No niin ja kauniisiin naisiin sit...
 
vierailija
Mutta se täytyy sanoa, että Soinista tykkään enemmän kuin RiikkaJussista. Soinissa on lämpöä ja sitä tervettä mamutuskriittisyyttä.

Toki 2015 mamutus oli uusi juttu, sen vaikutuksia ei vielä Ruotsissakaan nähty. Oli erittäin iso julkinen paine hyväksyä ne ihmismassat. Nyt sitä uskalletaan enemmän vastustaa, kun tiedetään mihin se johtaa.

No niin ja kauniisiin naisiin sit...
Soini on narzku.
Mamutus ei tosiaankaan ollut uusi juttu 2015.
 
Selasin ruotsalaisia naispoliitikkoja, ja tää on yllättävää: sekä oikeistopuolueiden että demarien naiset on Suomessa jotenki hehkeemmän näkösiä. Ruotsissa ne on tukka sekasin ja väsyneen näköisiä, 2-3 kaunotarta löytyi.

No, arkisuus edellä (y)
 
vierailija
Oot sä aika vasuri, jos äärivasuria eli Litä meinasit äänestää?

Ja oon käyttäny termejä "vasurit, feministit JA Sannan puolustelijat."
En edelleenkään ole "vasuri". Harkitsin tosiaan Lin äänestämistä eurovaaleissa, mutta päädyin samaan ehdokkaaseen kuin viimeksi. Molemmat valittiin. Mun puolisoni (joka on myös Kokoomusta äänestänyt joskus) äänesti Litä tällä kertaa, samoin kuin toinen äänioikeuden saaneista lapsistani. Li sai aikamoisen äänivyöryn, kuten tietänet, mutta tuskin kaikki äänestäjät olivat perinteisiä vasemmistolaisia ja itse asiassa monet ovat näin kertoneetkin.
 
En edelleenkään ole "vasuri". Harkitsin tosiaan Lin äänestämistä eurovaaleissa, mutta päädyin samaan ehdokkaaseen kuin viimeksi. Molemmat valittiin. Mun puolisoni (joka on myös Kokoomusta äänestänyt joskus) äänesti Litä tällä kertaa, samoin kuin toinen äänioikeuden saaneista lapsistani. Li sai aikamoisen äänivyöryn, kuten tietänet, mutta tuskin kaikki äänestäjät olivat perinteisiä vasemmistolaisia ja itse asiassa monet ovat näin kertoneetkin.
Miten voi seilata poliittisesti ääripäiden eli Kokoomuksen ja Vas.liiton välillä?
Eilen olin kova porvari, sitten hups tänään heräsin tiukkana vasurina?

Älä vaan sano syiksi "Li on kaunis ja sanavalmis."
 
vierailija
Miten voi seilata poliittisesti ääripäiden eli Kokoomuksen ja Vas.liiton välillä?
Eilen olin kova porvari, sitten hups tänään heräsin tiukkana vasurina?

Älä vaan sano syiksi "Li on kaunis ja sanavalmis."
Siitä on kauan kun äänestä Kokoomusta viimeksi, mutta on ollut pettynyt Kokoomukseen viime aikoina, myös yrittäjän näkökulmasta.

Ei tarvitse olla "tiukka vasuri", vaikka kerran Litä äänestäisikin. Eikä mun tarvitse syitä sulle sen enempää avata.

Mutta kysy asiaa vaikka tältä persulta:

"Kemiläisen Mika Tissarin ääni meni viikonlopun europarlamenttivaaleissa vasemmistoliiton Li Anderssonille. Vielä vuoden 2023 eduskuntavaaleissa Tissari puolisoineen äänesti perussuomalaisia.

Monet perussuomalaisten äänestäjät kertovat nyt pettyneensä puolueen hallituksessa tekemään politiikkaan."



 
vierailija
Sanoo echo, joka haukkui alepan aivottomaksi femakoksi, ennen kuin alepa oli ehtinyt sanoo mitään muuta kellekään.
Tämä on minulle palstan paras kohteliaisuus. Tästä ketjusta tuli mieleeni ysärillä katsomani elokuva Thelma ja Louise. Sain elokuvasta vaikutteita, ja olen ollut elämässäni joskus elokuvanparivaljakkoa vieläkin sähkäkämpi. Säälin naisia, joiden elämä on tylsää ja kaavoihin kangistunutta toisten ihmisten miellyttämistä.
(lainaus netistä)
Huolimatta joistakin kiistoista julkaisun aikaan, syyttäen elokuvaa negatiivisen mielikuvan esittämisestä, elokuvasta tuli kriittinen ja kaupallinen menestys, se sai kuusi Oscar -ehdokkuutta ja voitti parhaan alkuperäisen käsikirjoituksen . Scott oli ehdolla parhaaksi ohjaajaksi ja sekä Sarandon että Davis parhaan naispääosan ehdokkaaksi . Tähän mennessä tämä on viimeisin elokuva, jossa on kaksi näyttelijää ehdolla samaan luokkaan joko parhaan miespääosan tai parhaan näyttelijän palkinnon saajaksi. Se vaikutti muihin elokuviin ja taiteellisiin teoksiin ja siitä tuli feministisen elokuvan maamerkki .
Vuonna 2016 Yhdysvaltain kongressikirjasto valitsi elokuvan säilytettäväksi kansallisessa elokuvarekisterissä pitäen sitä "kulttuurisesti, historiallisesti tai esteettisesti merkittävänä".
 
vierailija
En muuten ole yhtään yllättynyt, että ihan fiksu kokoomuslainen Kai Mykkänen lähtee kaupunginjohtajakisaan. Ei varmastikaan halua enää olla hallituksessa. Muistaakseni Vihreistä Atte Harjanne kehui, kun Mykkänen valittiin ympäristö- ja ilmastoministeriksi, Harjanne sanoi olevansa luottavainen, että Mykkänen todella tekee ympäristömyönteisiä päätöksiä. Hiljattain Mykkänen totesi jotakuinkin niin, ettei ole voinut toteuttaa hallituksessa kaikkea sitä, mitä olisi halunnut eli luultavasti ilmastomyönteisempiä päätöksiä.

Kokee voivansa tehdä enemmän Espoon kaupunginjohtajana. Arvostan. Toivottavasti valitaan.
 
En muuten ole yhtään yllättynyt, että ihan fiksu kokoomuslainen Kai Mykkänen lähtee kaupunginjohtajakisaan. Ei varmastikaan halua enää olla hallituksessa. Muistaakseni Vihreistä Atte Harjanne kehui, kun Mykkänen valittiin ympäristö- ja ilmastoministeriksi, Harjanne sanoi olevansa luottavainen, että Mykkänen todella tekee ympäristömyönteisiä päätöksiä. Hiljattain Mykkänen totesi jotakuinkin niin, ettei ole voinut toteuttaa hallituksessa kaikkea sitä, mitä olisi halunnut eli luultavasti ilmastomyönteisempiä päätöksiä.

Kokee voivansa tehdä enemmän Espoon kaupunginjohtajana. Arvostan. Toivottavasti valitaan.
kaupunginjohtajalla on parempi liksa
 
vierailija
En muuten ole yhtään yllättynyt, että ihan fiksu kokoomuslainen Kai Mykkänen lähtee kaupunginjohtajakisaan. Ei varmastikaan halua enää olla hallituksessa. Muistaakseni Vihreistä Atte Harjanne kehui, kun Mykkänen valittiin ympäristö- ja ilmastoministeriksi, Harjanne sanoi olevansa luottavainen, että Mykkänen todella tekee ympäristömyönteisiä päätöksiä. Hiljattain Mykkänen totesi jotakuinkin niin, ettei ole voinut toteuttaa hallituksessa kaikkea sitä, mitä olisi halunnut eli luultavasti ilmastomyönteisempiä päätöksiä.

Kokee voivansa tehdä enemmän Espoon kaupunginjohtajana. Arvostan. Toivottavasti valitaan.
Espoo on ehkä saamassa puolivenäläisen johtajan ja Helsinki venäläisen.

Ei kuulosta hyvältä.
 
vierailija
En muuten ole yhtään yllättynyt, että ihan fiksu kokoomuslainen Kai Mykkänen lähtee kaupunginjohtajakisaan. Ei varmastikaan halua enää olla hallituksessa. Muistaakseni Vihreistä Atte Harjanne kehui, kun Mykkänen valittiin ympäristö- ja ilmastoministeriksi, Harjanne sanoi olevansa luottavainen, että Mykkänen todella tekee ympäristömyönteisiä päätöksiä. Hiljattain Mykkänen totesi jotakuinkin niin, ettei ole voinut toteuttaa hallituksessa kaikkea sitä, mitä olisi halunnut eli luultavasti ilmastomyönteisempiä päätöksiä.

Kokee voivansa tehdä enemmän Espoon kaupunginjohtajana. Arvostan. Toivottavasti valitaan.
Minulle on jäänyt Mykkäsestä vain hyvä käsitys. Muistan myös hänen isän, ja usein sotken heidän etunimet keskenään mielessäni. Toissa keväänä katsoin uutisklipin, jossa nuorempi Mykkänen oli jokeriratikan neitsytmatkalla.
Olen itsekin jo matkustanut sillä linjalla. Ihailin tällä viikolla Kaisaniemen alikulkutunnelia ja sen isoa pyörävarastoa. Oodin kautta on helppo kävellä tunnelissa junasemalle. Helsinki kehittyy vauhdilla. Väestöpohja on täysin erilainen kuin muussa Suomessa. Siksi tämä palsta on riitainen. polarisoitunut ja täynnä vastakkainasettelua. Senkka nenästä-linja nostaa ainakin minulla verenpainetta. Espoo pitänee kiinni hyvästä pormestariehdokkaastaan.
Jännää kuka on tuleva pääkaupunkimme liideri. Toivottavasti Jan ei tee come backiä.
 

Yhteistyössä