Kuvapino kirjahyllyistä

  • Viestiketjun aloittaja Kirjanen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23915311]ei sovi sisustukseen? just.

kaikkea sitä kuuleekin.[/QUOTE]

Joo ja kuule meillä ei ole myöskään mitään irtokrääsää tasojen päällä, eikä oikeastaan missään muuallakaan. Hyvin minimalistinen tyyli jossa värit sointuvat toisiinsa. En tiedä teidän kirjoista, mutta meidän kirjat ovat kansista rumia, enkä halua katsella niitä koko aikaa kun ei ole pakko :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23915321:
Joo ja kuule meillä ei ole myöskään mitään irtokrääsää tasojen päällä, eikä oikeastaan missään muuallakaan. Hyvin minimalistinen tyyli jossa värit sointuvat toisiinsa. En tiedä teidän kirjoista, mutta meidän kirjat ovat kansista rumia, enkä halua katsella niitä koko aikaa kun ei ole pakko :)
kuulostaa kauhealta ja niin persoonattomalta. mutta kukin todella tyylillään tässä maailmassa..
 
Eräs vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23915299:
Mä kyllä luen lapsilleni, oikeastaan joka päivä, mutta kun ikkunasta melkein näkyy pk-seudun about toiseksi suurin kirjasto joka säilyttää kirjat puolestani, niin tuntuisi hölmöltä hankkia niitä kotiin :D

On meillä nyt joitain kirjoja, lähinnä jotain kurssikirjoja, sanakirjoja tai keittokirjoja, joitain kuvakirjoja ym. mutta ne ovat kyllä visusti piilossa, koska kirjavat kirjankannet eivät oikein hivele silmääni eikä sovi meidän sisustukseen :D Tulee jotenkin levoton olo niitä katsoessa (sori mummeliisa).

Siis minäkin olen joskus huomannut miettiväni, että kirjavat kirjankannet ei ehkä ole sisustusmielessä paras ratkaisu... Mutta rakkauteni kirjoja kohtaan on suurempaa, kuin rakkauteni sisustuksen täydellistä yhteensopivuutta.. Ne luo kodikkaan tunnelman ja tuntuu, että koti näyttää siltä että siellä oikeasti asuukin joku. Mutta jokaisella on oma maku. :)
 
[QUOTE="vieras";23915329]kuulostaa kauhealta ja niin persoonattomalta. mutta kukin todella tyylillään tässä maailmassa..[/QUOTE]

Kyllä se meidän persoonallisuus välittyy, vaikkei meillä kirjat esillä olekaan.
 
"hiphei"
[QUOTE="vieras";23915329]kuulostaa kauhealta ja niin persoonattomalta. mutta kukin todella tyylillään tässä maailmassa..[/QUOTE]
Heh, olen Björnin kanssa täysin samaa mieltä. Inhoan kaikkea - omasta mielestä mautonta - pikkukrääsää hyllyissä, tasoilla, pöydillä sekä mauttomia kirjahyllyjä, joita koristavat artopaasilinnat, urheilupokaalit, oluttuopit, viirit ja vaakunat.

Ja kyllä, luen. Rohkeasti veikattuna enemmän kuin palstan keskiarvo.
 
Meillä on tällänen tosin tuossa kuvassa näkyvät stereot on myyty pois koska musta ne ei vaan istunut tohon hyllystöön sitte mitenkään..ja moni muukin kuvassa näkyvä juttu on saanu lähteä,nykyään tuo avohyllykkö on täynnä lasten kirjoja :D

 
"vieras"
[QUOTE="hiphei";23915343]Heh, olen Björnin kanssa täysin samaa mieltä. Inhoan kaikkea - omasta mielestä mautonta - pikkukrääsää hyllyissä, tasoilla, pöydillä sekä mauttomia kirjahyllyjä, joita koristavat artopaasilinnat, urheilupokaalit, oluttuopit, viirit ja vaakunat.

Ja kyllä, luen. Rohkeasti veikattuna enemmän kuin palstan keskiarvo.[/QUOTE]

en minäkään pidä kirjahyllyistä, joita koristaa kaikki muu paitsi kirjat. mutta kuten tuossa joku kommentoi, kirjat tuovat kodikkuutta myös minun mielestäni. krääsä on sitten juttu erikseen.

usein nämä krääsähyllylliset ovat juuri niitä, jotka eivät juurikaan lue.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23915392]Heti ensimmäisenä silmäni osuivat Kingin kirjaan, kuten aina :) Kerään itse hänen kirjojaan ja niitä onkin vuosien varrella kertynyt aikamoinen määrä. Kirjat on ihania, olispa enemmän tilaa niille.. mun kirjahyllyssä siis monta monta kirjaa ja valokuvia myös.[/QUOTE]

Jep, King on kingi. Meillä on toiseksi eniten hänen kirjojaan, häviää parilla Orson Scott Cardille.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs vieras;23915250:
En minäkään. Ei liity oikeastaan aiheeseen, mutta en voi myöskään ymmärtää niitä ihmisiä, jotka ei lue lapsilleen. Siis en halua arvostella ketään, koen vain tuon itselleni vieraana.
Mulle on luettu paljon lapsena ja itse luin paljon pienemmille sisaruksilleni. Omalle vauvalleni aloin lukea hänen ollessa kahden viikon ikäinen. Nyt tuolle puolivuotiaalle on meillä jo iso kasa kaikenlaisia kirjoja. Minustakin on hassua ajatella että joku ei lue lapselleen, mutta toisaalta mä en itse esimerkiksi laula vauvalle oikeastaan yhtään, enkä tanssahtele vauvan kanssa musiikin tahdissa, mitä moni musiikista nauttiva äiti voisi pitää outona.
 

Tässä miun pääasiallinen kirjahylly, jossa siis miun lempikirjat... Löytyy pari muuta pientä hyllykköä joissa sitten muita ei niin "tärkeitä" kirjoja... Laittasin niistä toisistakin hyllyistä kuvaa mutta ne ei ole nyt tällä hetkellä yhtään kuvauksellisia :D
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
taaperox5 hyllykkö oli just semmoinen painajainen jota en huolisi, noi seiniä kiertävät, kirjoja täynnä olevat hyllyt taas on niin ihania. Mulla on vaan muutama sata kirjaa kun olen muuttanut niin usein niin ei ole järkevää kerätä niitä.
 
terk
Ei meilläkään ole kirjahyllyä. Muutama hyvä kirja on kaapissa. Sisustus todella kärsii (siis minun mielestä, ei kaikki ole samanlaisia) jos on avomallinen kirjahylly. Inhottavan levottoman oloista! Juuri vein kaikkea turhaa irtokrääsää kirpparille ja nautin kun on seesteisemmän näköistä. Silti sisustus on persoonallinen ja saa kehuja kotoisuudestaan.

Ja luen paljon, mutta ne kirjat lainataan. Luen yhden kirjan yleensä vain kerran ja sitten se vaan turhaan pölyttyisi.
 
No en varmasti ota tosta kakkaläjästä kuvaa... Hirvee hökötys, mutta pakko olla että tuolla meidän töllöllä on paikka. Nykyhempulahyllyt ei jaksa tollasta isoa kuvaputkitelkkua kantaa..

Eikä tossa kirjojakaan ole kuin kolme.. lähinnä miehen cd-levyja ja sitten pleikkarin pelit ja lasten piirrettyleffat... Säilytän kirjoja kellarissa. Säilyttäisin paljon kaikkea muutakin roinaa siellä mutta mies ei anna..
 
000
Meillä ei ole ihan kirhahyllyä, mutta tollasia hyllyköitä on ja minun lapsella on tosi paljon kirjoja, luetaankin niitä joka päivä muutamaan otteeseen. Minä ostan kirppareilta paljon kirjoja niin itelleni kuin lapselle. Ite en kyllä enää kerkiä lukemaan muuta kuin silloin tällöin. Kirjasto on meillekkin tuttu paikka.
 
Unilma
[QUOTE="vieras";23915157]en ole ikinä tajunnut ihmisiä joilla ei ole kirjoja. voisko joku tähänkin ketjuun vastanneista valottaa että miksi?[/QUOTE]

Mä taas en ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka haalii helvetisti kirjoja kotiinsa. Miksi ostaa omaksi, kun on toimiva ja kattava sekä edullinen kirjastojärjestelmä olemassa?
 
"vera"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23915321:
Joo ja kuule meillä ei ole myöskään mitään irtokrääsää tasojen päällä, eikä oikeastaan missään muuallakaan. Hyvin minimalistinen tyyli jossa värit sointuvat toisiinsa. En tiedä teidän kirjoista, mutta meidän kirjat ovat kansista rumia, enkä halua katsella niitä koko aikaa kun ei ole pakko :)
Aika monista kirjoista otankin tästä syystä kansipaperit pois. Silloin sentään saa värimaailman yhtenäisemmäksi. Meillä kyllä on siis paljon kirjoja.
 
Mä taas en ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka haalii helvetisti kirjoja kotiinsa. Miksi ostaa omaksi, kun on toimiva ja kattava sekä edullinen kirjastojärjestelmä olemassa?
Minä olen just sellainen kirjojen haalija, minusta vaan on ihana omistaa kirja, josta pidän. Muutoin minulla on hyvin vähän henkilökohtaisia tavaroita, mahtuisivat varmasti yhteen keskikokoiseen pahvilaatikkoon. (vaatteille toinen laatikko). Kirjat ovat jossain määrin paheeni. Enkä sitäpaitsi yleensä koskaan löydä kirjastosta niitä kirjoja, joita haluan lukea tai en malta odottaa, että tulisi vuoroni lainata ne.
 

Yhteistyössä