Kuvaile kuinka voimakasta väsymystä olet tuntenut raskaana ollessa ja millä viikoillla? Mikä on normaalia?

Olen äärettömän väsynyt. Ens ke tulee viikko 28 täyteen. Tänään nousin vasta yhdeltä päivällä ja raahauduin sohvalle makaamaan. Huimaa, päätä särkee ja heikottaa... Tämä neljäs raskaus eikä aiemmin ole ollut tälläistä. Viikoille 26 kärsin unettomuudesta mutta se väsymys oli erinlaista. Nyt voisin nukkua missä vaan ja milloin vaan....


Aiemmissa raskauksissa vatsa on ollut myös paljon pienempi. Olen synnyttämään mennessä painanut max sen 60kg ja nyt painan näillä viikoilla jo sen 60kg. Vatsa painaa ja tunnen itseni valaaksi.

Syön rautaa kun hemoglobiini oli 108 ja kävin tästä lääkärissä mutta meidän ihanan virolaisen keikkalääkärin mielestä en voi olla väsynyt kun olen aamulla jaksanut kampaa hiukset :/ Että näin...
 
Tästä nyt ei varmaan ole apua...mutta tässä alkuraskaudessa väsymys on ollut sitä että yöunet ovat about 12-tuntisia ja päivällä voisi kevyesti nukkua paritkin vähintään tunnin päikkärit. Ei siihen olotilaan oikeestaan ees sanat riitä...nyt on viimeisen viikon ajan alkanut helpottaa!
Kauhulla odotan, onko se sama väsymys iskemässä taas myöhemmin.
 
odottaja26+
mua kans on väsyttäny koko raskauden ajan nyt siis rv 26+2 ja varsinkin nyt lähiviikkoina oon aatellu josko ruokavaliolla ois osuutta asiaan. pelkään et verensokerit on korkeella ja se aiheuttaa väsymystä. tullu niin paljon popsittua ruokaa ja makeetakin aina viikonloppuisin. päätinkin nyt korjata asian ja laittaa makeet kokonaan pois ja rajottaa normi ruuanki syömistä. oon ihan normipainoinen eikä painoo oo tullu ku 5kg raskaus aikana mut silti on hyvä tsekata syömisiä :) kannattaa käydä tarkistuttamassa sokeritkin jos kauheesti väsyttää. mullakin on hb 110 mut sekään ei yksinään riitä väsymyksen syyks"
 
Alkuraskauksissa olen kärsinyt järkyttävästä väsymyksestä, mikä on tarkoittanut sitä että tosiaan päiväunien lisäksi on mennyt 12h tai ylikin yöunia, jos on ollut vaan tilaisuus nukkua. Käytännössä on väsyttänyt alkuraskauden ajan koko ajan. Loppuraskauksissa ei niinkään, pikemminkin alkaa ne yöheräilyt eikä oikein saa nukuttua. Nyt kolmannessa raskaudessa 20. raskausviikolla hb on myös pyörinyt 103-107 tienoilla (normaalisti 150-160 ja sairauden vuoksi nyt alhainen, en ole aiemmin tarvinnut lisärautaa) ja olen epäillyt, että se aiheuttaisi jonkun verran nyt fyysistä väsymystä. En itse syö (vielä?) lisärautaa vaan yritän ruokavaliolla saada sen olemaan laskematta ja nousemaan, saa nähdä miten käy..
 
Raskauksien alku- ja loppuvaiheessa olen ollut aivan naatti. Esikoista odottaessa varsinkin loppuajasta nukuin tosi paljon, ihan 12h yöunet+ useamman tunnin päiväunet.
 
vierailija
Mulla menossa rv 16+4 ja olen tähän asti ollut jatkuvasti uupunut. Hemoglobiini oli laskenut arvoon 110, joka vähän selittää muttei mielestäni näin totaalista uupumusta. Ennen raskautta olen aina ollut urheillullinen ja hyvässä kunnossa, mutten ole nyt odotusaikana jaksanut treenata juuri ollenkaan. Jo nopea kävely 500m päähän bussipysäkille sai hengästymään ja uupahtamaan :S

Tämä onkin minun toinen raskauteni, ensimmäinen oli aivan toisenlainen. Uupumusta ei juuri ollut ja jaksoin treenata viikolle 32 asti :eek:
 

Yhteistyössä