Kuvaamisesta..

Tietääkö joku onko sektioon mahdollista viedä kameraa ja kuvata sitä leikkausta? Harmittaa kun viime sektiota ei kuvattu, vaikka en kyllä tiedä onko se edes mahdollista.. Ajattelin että jos joutuu taas tässä raskaudessa sektioon.. Mutta toivottavasti ei joutus!
 
mun siskon mies kuvas ainakin heidän lapsen syntymän sektiolla. ei vaan välttämättä oo mitää kivaa kuvattavaa, jos on vähänkään herkän puoleinen. itse oon katsonut sen nauhan muutamaan otteeseen ja menossa itsekin sektioon lähipäivinä. ei silti jääny kammoa, niin siististi leikkasivat. ja joku hoitsu siinä kiljahtaa kesken leikkauksen, et "voi ei, mun sukat kastu", kun lapsiveet pulppus kuin suihkulähde :D
 
Kiitos. Hyvä tietää että on mahdollista jos siihen taas joutuu. Mieheni ei todellakaan pystyisi sitä kuvaamaan vaan istuisi taas vieressäni, ajattelin pyytää sitten siinä tapauksessa serkkuani kuvaamaan joka opiskelee ensihoitajaksi. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 11:18 mutzi81 kirjoitti:
Kiitos. Hyvä tietää että on mahdollista jos siihen taas joutuu. Mieheni ei todellakaan pystyisi sitä kuvaamaan vaan istuisi taas vieressäni, ajattelin pyytää sitten siinä tapauksessa serkkuani kuvaamaan joka opiskelee ensihoitajaksi. :)
ai saako sektiossa olla mukana useempikin henkilö? kun itse olen ajatellut että haluaisin oman äitini mukaan mieheni lisäksi, koska äidistä ois enemmän henkistä tukea, koska jännitän leikkausta todella paljon. mies istuu kuitenkin vaan tuppisuuna koko ajan, eikä siitä ole paljo hyötyä, mut tottakaihan se on mukaan otettava silti oman lapsensa syntymään:) en ole vaan kehdannut kysyä sairaalasta, että saako olla kaksi tukihenkilöä mukana.
 
Millä sairaalat perustelevat kuvaamisen kieltoa jos esim. laittaa kameran ikkunalaudalle tms. jalustalle? En yhtään ihmettele jos kielletään jonkun "kamera kädessä kuvaaminen" koska siihen liittyy pyörtymis yms. sähellys vaaraa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 09:38 mamma kirjoitti:
Millä sairaalat perustelevat kuvaamisen kieltoa jos esim. laittaa kameran ikkunalaudalle tms. jalustalle? En yhtään ihmettele jos kielletään jonkun "kamera kädessä kuvaaminen" koska siihen liittyy pyörtymis yms. sähellys vaaraa..
Leikkaussali on steriili, sun kamera todennäköisesti ei.
 
Mii04
Meidan isannalla oli seka videokamera etta stilli-. Itse operaatiota han ei kuvannut (eika varmasti olisi suostunutkaan, epailen) ;) mutta kun vauva nostettiin peitelakanan ylapuolelle alkoi innoissaan kuvaamaan... Joskin valissa nauhalla on vain lattiaa kun unohti innoissaan "hommansa"...

No, nauhalle tahi ei on kokemus ikimuistettava! Se jaa varmasti ikuisesti seka aidin etta isan (/mukana olevan laheisen) mieleen. Tsemppia kaikille! :flower:
 
sektio Jyväskylä
Hei! Ottakaa ihmeessä kamera mukaan!! Itse tapahtumaa ei varmastikaan voi kuvata(ja kannattaisiko ylipäänsä, leikkaus on kuitenkin leikkaus), mutta tietysti ensikuvat vauvasta ja koko perheestä ovat tärkeitä muistoja. Meille osastonhoitaja ilmoitti osastolta leikkaussaliin lähtiessä ehdottoman ein kameralle, mutta mies laittoi kameran kuitenkin taskuun ja kysyi asiaa uudestaan leikkaussalin henkilökunnalta, jolloin vastaus oli että ilman muuta kamera saa olla mukana. Ystävällinen hoitaja kysyi meiltä mieheni kanssa sekä ennen toimenpiteen alkamista että synnytyksen jälkeen, haluammeko että hän ottaa meistä yhteiskuvan. Päivänselvää siinä tilanteessa oli se, että leikkausliinan toiselta puolelta ei oteta kuvia, tosin tämä myös varmistettiin henkilökunnan taholta. Kyllä olisi harmittanut aivan kamalasti, jos kamera olisi jäänyt osastolle ensimmäisen määräyksen mukaan.

Iloista syksyä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 14:23 sektio Jyväskylä kirjoitti:
Hei! Ottakaa ihmeessä kamera mukaan!! Itse tapahtumaa ei varmastikaan voi kuvata(ja kannattaisiko ylipäänsä, leikkaus on kuitenkin leikkaus), mutta tietysti ensikuvat vauvasta ja koko perheestä ovat tärkeitä muistoja. Meille osastonhoitaja ilmoitti osastolta leikkaussaliin lähtiessä ehdottoman ein kameralle, mutta mies laittoi kameran kuitenkin taskuun ja kysyi asiaa uudestaan leikkaussalin henkilökunnalta, jolloin vastaus oli että ilman muuta kamera saa olla mukana. Ystävällinen hoitaja kysyi meiltä mieheni kanssa sekä ennen toimenpiteen alkamista että synnytyksen jälkeen, haluammeko että hän ottaa meistä yhteiskuvan. Päivänselvää siinä tilanteessa oli se, että leikkausliinan toiselta puolelta ei oteta kuvia, tosin tämä myös varmistettiin henkilökunnan taholta. Kyllä olisi harmittanut aivan kamalasti, jos kamera olisi jäänyt osastolle ensimmäisen määräyksen mukaan.

Iloista syksyä!

No hyvä tietää! Ollaan nimittäin jyväskyläläisiä. Tosin ensimmäinen joutui syntymään kuopiossa pienuutensa takia. Mutta jospa tämä seuraava saisi syntyä täällä ja toivottavasti ilman sektioo, mutta jos niin käy että sektioon joudutaan niin nyt ainakin tietää että kamera saa olla mukana! :)
 

Yhteistyössä