*KUVA* Mikä meijän vauvan jalassa on?!

  • Viestiketjun aloittaja Huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
neuvola on vasta 2viikonpäästä, siis lääkärineuvola. Ja kuten sanottua, tuo jälki ilmestyi yön aikana joten ei voi olla palovamma tms.. =(
Siis milloin se nyt on ilmestynyt? Silloin kaksi kuukautta sitten vai yöllä?? Kait sitä nyt voi maalaisjärkeäkin käyttää noissa asioissa.
 
tanja
Kyllä mäkin tuon jo näyttäisin lääkärille. Ihmeellinen viiru, kun ei ole siitä muuttunut ei punoita ei mitään. Punkki kuulostaa minunkin korviin järkevimmältä, vaikka ei ihan samannäköinen ollutkaan kun tuossa yhdessä linkissä. Yleensä kaikki muut muuttuu/etenee johonkin suuntaan..
 
voi jestas
Juu kyllä lääkäriin minäkin passittaisin sut, ,utta siitä oon varma ettei toi mikään syyhypunkin käytävä ole, sillä meillä tytöllä/tytön koulus oli muutama vuos sitten syyhypunkkiepidemia ja ne käytävät ei tollai punoita ja ovat todellakin todella lyhyitä. Muitakin oireita ois kuten hillitöntä kutinaa, ihottumaa ja lähinnä kämmenissä, mutta myös muuallakin levitessään.
 
lisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tuonnäköinen oli palovamma (tosin isommalla lapsella) Jälki kesti kauan, tuli uuninpellistä ja vasta seuraavana päivänä huomattiin se
Mulle myös tuli palovamma mieleen. Ollu itsellä samannäköinen joskus ja kesti tosiaan pitkään samannäköisenä.
 
Fiona71 harmaana
Eihän teillä ole vain mitään myrkyllisiä kasveja?
Tuli vaan mieleen, että meillä oli sellanen kasvi kuin särmätyräkki ja tyttö, oli tuolloin 2v oli mennyt nyppäämään siitä lehden ja poskeensa sillä hivellyt.
En tuota nähnyt, mutta aamulla oli likan poskessa iso rakkula, palovamma ja voitte arvata, että ihmeteltiin moista. Neuvolassa käytiin heti näyttämässä ja siellä epäiltiin palovammaa, mutta mä sanoin, että ei se yöllä ole itseään polttanut ja tullut rauhassa nukkumaan takaisin.
Selvisi, kun kukan iortolehti löytyi ja sitten kuulin kaverilta, että niiden lapsi oli kaatunut samanlaisen kasvin päälle ja saanut myös rakkuloita.
Tyttö on nyt 4v ja vieläkin poskessa näkyy välillä punainen läntti.
Vuoden näkyi tosi selvästi tuo jälki.
 
lääkärin muija
Mies sanoi, että aivan selkeä palovamma, joko tulikuumasta jonkun esineen tai patterin reunasta tullut tai sitten nirhaumapalovamma, jollainen voi tulla, kun esim. narulla vetäisee TODELLA lujasti iholla. Kuvasta ei selkeästi näy, että onko tällainen nirhaumavamman näköinen.
Lääkäriin ja sassiin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Punkki kun kaivautuu ihoon se tekee tuollasen käytävän siis naarmun ihoon!

Ihmettelen että et ole käynyt lapsen kanssa lääkärissä kun 2kk tuo jo ollut!
=O no en ole käyttänyt kun olen ajatellut että mut nauretaan pihalle kun menen naarmua näyttämään =(

Punkki.. voi prkl.. miten mä en ole ajatellut yhtään =(
ei punkki tee tommosta jälkeä....
syyhypunkki teee ja voi olal missä vaan! Tiedän hoitajana sen!

Eikö siitä tule muita oireita? poika ei näytä itse huomaavansa mitään outoa jalassaan..
Naaraspunkki kaivaa ihon pintakerrokseen 5-10mm mittaisia käytäviä, joiden päissä punkit asuvat ja munivat.

lainattu tohtori.fi sivulta
Hoitaja ei ole nyt tilanteen tasalla, syyhypunkin eka oire on kutina! Ja sen tekemä käytävä on röpeliäisen näköinen, ei tuollainen suora ja siisti.

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tuonnäköinen oli palovamma (tosin isommalla lapsella) Jälki kesti kauan, tuli uuninpellistä ja vasta seuraavana päivänä huomattiin se
Mulle myös tuli palovamma mieleen. Ollu itsellä samannäköinen joskus ja kesti tosiaan pitkään samannäköisenä.
minulla tuli myös heti palovamma mieleen...silitysraudasta ja uunista olen onnistunut tuollaisia jälkiä saamaan ja pahin jälki pysyi vuosia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Saara:
Punkki kun kaivautuu ihoon se tekee tuollasen käytävän siis naarmun ihoon!

Ihmettelen että et ole käynyt lapsen kanssa lääkärissä kun 2kk tuo jo ollut!
=O no en ole käyttänyt kun olen ajatellut että mut nauretaan pihalle kun menen naarmua näyttämään =(

Punkki.. voi prkl.. miten mä en ole ajatellut yhtään =(
ei punkki tee tommosta jälkeä....
syyhypunkki teee ja voi olal missä vaan! Tiedän hoitajana sen!

Eikö siitä tule muita oireita? poika ei näytä itse huomaavansa mitään outoa jalassaan..
Naaraspunkki kaivaa ihon pintakerrokseen 5-10mm mittaisia käytäviä, joiden päissä punkit asuvat ja munivat.

lainattu tohtori.fi sivulta
Hoitaja ei ole nyt tilanteen tasalla, syyhypunkin eka oire on kutina! Ja sen tekemä käytävä on röpeliäisen näköinen, ei tuollainen suora ja siisti.


Niin ja kahdessa kuukaudessa olisi jo levinnyt muuhunkin perheeseen, niin, että varmasti olisi huomattu.

Jännä juttu kyllä, että kaksi kuukautta ihan samana ollut. Kannattaa varmistaa lääkärissä. Mietin et voisko olla joku luomijuttu, jos kerran on koko kestänyt vakiona.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan:
Tälläinen jälki ilmestyi kuin tyhjästä pojan jalkaan jo elokuun ensimmäisinä päivinä eikä ole siitä muuttunut mihinkään suuntaan. Ei vaalentunut, ei mitään. En ymmärrä muutenkaan mikä tuo voi olla ja mistä se on siihen tullut koska se

oli tullut yön aikana kun poika nukkui omassa pinnasängyssään


http://www.aijaa.com/v.php?i=1052987.jpg
Tuohan tuli siis yöllä joten ei voi olla palovamma tms.

 
äiti
Meillä neidolla samanlaisia jäliiä tuli kun koiraa ulkoilutti niin hihna vetas ihoon aina tuollaisia palojälkiä. No mentiin käymään lekurissa (en nyt muista minkä takia) niin lääkäri kysyi heti että kauan jäljet olleet jne..
No selitin mistä tullut niin sanoi että no hyvä että on kuulemma joku Veri(?)sairaus missä tulee tuollaisia jälkiä. Ja naamasta päätellen ei ole mikään leikiasia...mutta sorry etten osaa tarkemmin sanoa, muuta kuin sen että menkää jo ihmeessä lekurille näytille!
 
jälki
Mulla on ollut samanlainen jälki jalassa. Se ilmestyi siihen ihan yhtäkkiä, en ainakaan tiedä että olisin kolhinut / polttanut / tms jalkaani mihinkään. Jälki pysyi kaiken kaikkiaan yli puoli vuotta paikallansa. Lääkärissä kävin, otettiin kaikenlaista verikoetta sun muuta, mutta mitään syytä sille ei löytynyt. Mitään jälkivaivaa mulle ei ainakaan ole jäänyt.
 

Yhteistyössä