Kuumeilijaystäväni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dana76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Kiva kuulla teistä. Harmi, Taika, tuo takaisku - on varmaan paljon työtä, kun saa hoidella koko perhettä. Ei sen niin ihme olekaan, jos vauvakuume silloin juuri ottaa vähän pakkia. :) Mutta ehkäpä juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa..! Toivon kovasti, että saatte pian hyviä uutisia!

Minullakin on nyt niitä. Kummallista, miten pienestä voi olla iloinen. Viime viikolla tulivat eräänlaiset kuukautiset - näytti siltä, että vuoto oli ollut todella pari kuukautta jemmassa. Enempää kuvailua en aio antaa. :)

Tänään kävin sitten siellä gynellä, ja tuli hyvin, hyvin rauhoittunut olo ainakin toistaiseksi. Lääkäri näki ultralla oikealla puolella nätin, kehittymässä olevan munasolun. Muutenkin kaikki vaikutti olevan ihan normaalisti. Stressi vaikutti hänen mielestään uskottavalta syyltä kuukautisten poisjäämiseen. Kävin antamassa verinäytteen ja sain tehtäväksi tikuttaa ovulaation ja mennä sen jälkeen vielä uuden kerran labraan. Tuloksia saan siis vasta sitten, kun ensin on ollut ovulaatio + viikko labraan + noin viikko tuloksiin + lääkärin kesälomavaikutus voi tulla vielä tähän päälle, jos ovulaatioon on vielä pitkä aika. Eli parempaa tietoa asiasta tulee aikaisintaan noin kolmen viikon päästä, ehkä paljon myöhemminkin.

Kävin ostamassa ovulaatiotikut ensimmäistä kertaa, kun lääkäri ne määräsi. Oli aikaa käydä vain yhdessä apteekissa, ja valikoima oli aika huono. Toivottavasti nuo apteekin omat ovulaatiotestit ovta hyviä! Hinta noissa testeissä on ainakin suolainen, 7 kpl maksoi melkein 40 euroa. Kyllähän sen kertaluontoisesti maksaisikin, mutta kun nämä kierrot ovat usein venyneet niin pitkään, että pelkään, ettei 7 kpl riitäkään...

Kertokaahan raskauskuulumisia ja muita!

:heart: piip

Voi Taika :hug: iso hali! Pikaista paranemista sinne teidän perheen päälle! Hih, hauska tuo 3 lasta huollettavana, tosiaan kun oma mies on kipeä tuntuu aina, kun olisi lapsi hoidettavana, ne jotenkin ovat niin... huolenpidon tarpeessa.

Piip! Voi, tulin niiiiiiiiin iloiseksi sun puolesta!! Todella, voi sanoa että hyviä uutisia, ja niin stressi on aikamoinen peikko tuolla suhimassa taustalla, itselläkin saanut aikaan juuri samanlaisia reaktioita. Mutta ihana kuulla, että siellä oli kaikki paikallaan ja juuri niin kuin pitääkin :heart: Tulin niin valtavan iloiseksi sun puolesta!!

Muuten ovistikuista, itse olen tikuttanut yhdessä ja viimeisessä kierrossa, ja tikuttaminen kyllä auttoi hahmottamaan tilannetta paremmin. Tosin en sitä saanut oikein tikutettua, kun ovis tuli myöhään, luulinkin jo, etten ovuloi, mutta olin väärässä. Tilasin Advance- nimiset testit kotitestit.com:sta ja heti tulivat! Samaan syssyyn ostin myös raskaustestit, ja ihan hyvin toimivat kaikki testit, eikä olleet kalliita. Tuo vain tuli mieleen ovulaatio testien hinnoista. Muistaakseni tilaamani testit maksoivat 10 kpl vähän päälle 10 euroa, ei kuitenkaan hirmuisesti yli. Mutta oli jotenkin kiva tietää, missä munaskuikkeli oli menossa :)

Täällä olo on ihan hyvä, stressiä pukkaa ja se näkyy sitten myös ulospäin, otsarypyt syvenevät ;) Odotan gyneaikaa, ja sitten voin päivittää tilanteen paremmin, nyt on ollut vain supistuksia ja masu kasvaa hissukseen.

Paljon terkkuja kaikille ja kertokaa taas kuulumisia!!!

:wave: pömppö

hii, pömppö! tuli melkein kyynel silmään, kun siellä iloitset niin kovasti puolestani. :hug:

ajattelinkin, että tilaan testejä lisää netistä. tähän alkuun vaan en uskaltanut luottaa siihen, kun toimitusajoista ei aina voi olla niin varma, ja tikuttaminen pitäisi aloittaa viimeistään maanantaina. mutta hyvä kuulla, että kotitesteissä on noin paljon halvempaa!

Jippii, Jippii Jippii!!! Onnea niiiiin Valtavasti!!! :hug: Ihana uutinen, ja eikö tunnu hyvältä nähdä jotakin niin selkeää :)

Voi, olen niiiiiin iloinen sun puolesta, ja aivan loistavaan aikaan tulee mies kotiin ;)

Paljon terkkuja!! :heart: pömppö

Tervehdys täältäkin.. :wave:
Ollaan oltu paljon reisussa niin on tuo vauva kuumekin saanut levätä ajatuksissa.. Ihania ilmoja on kyllä ollut B)

Piipille onnea ovis plussan johdosta! Tosiaan ihanaa huomata että kroppa toimii sittenkin.. Toivotaan että saat pian sen plusan siihen toiseenkin testiin :heart:

(.) Noo ei kummepaa.. kp 26/30 menosa.. Katselaan nyt ihan rauhassa miten käy..

eilen kävin katsomassa ystävän vauvaa joka oli syntynty äitienpäivänä..
Oli aivan ihana vauva.. Sain pitää vähän aikaa sylissä.. Eihän sitä muistanut et omatkin ovat oleet joskus niin pieniä ja avuttomia :D
Lapset oli myös vauvasta tohkeissaan ja kävi katsomassa pikkusta..

Palailaan taas kun on jotain kerrotavaa!
-Taika-

Ps. Piipille tooosi paljon plussa puhureita!!++++++++++++++++ :whistle:

Heippa taasen :wave:

Voi kun ihana uutinen piip, kiva varmasti tietää että kaikki on siltäosin kunnossa. Paljon onnea, toivottavasti se plussa pärähtää pian siihen toiseenkin testiin! :heart:

Taika-79 valtavan suuria plussatuulia myös sinulle, kohtahan alkaa olla jännät päivät lähellä. :whistle:

Pömppö ihana masu sulla! :heart: Paljonko sulla on viikkoja?

Oma (.)

Taas on useampi viikko vierähtänyt kun olen käynyt kirjoittelemassa, olen kyllä koittanut seurata muiden kuulumisia.
12. viikolla mulla oli ihan reipasta veristä vuotoa, siis sitä tuli runsaammin kuin normi menkkojen aikaan ja silloin jo ehdin huolestua tosissaaa. :/
Soittelin sitten terveyskeskukseen ja pääsin käymään ultrassa. Siellä se pikkuinen potkiskeli! :heart: Ultraaja totesi tämän vauvan voivan hyvin, mutta "toisen" tilanne ei näyttänyt yhtä hyvälle ja minut laitettiin Keskussairaalaan lähetteellä suoraan. Siellä tehtiin ultrat sisäkautta ja myös päältä. Toisen vauvan kohtalo oli sama kuin minulla kaikissa aikaisemmissakin raskauksissa, sen kehitys oli loppunut jo melko aikaisessa vaiheessa. :(
No, kaikesta huolimatta olen onnellinen ettei vuoto ollut tälle vauvalle kuitenkaan vaarallista, suurimmaksi osaksi johtui istukan sijainnista ja on jo loppunut kokonaan.
Nyt maha on jo kasvanut reippaasti ja eilen tunsin selvästi pienet potkutkin. Aiemminkin on sellaisia pieniä hipaisuja tuntunut, mutta näistä voin ainakin olla varma. :D

Missä ihmeessä meidän Dana76 on? :o Toivottavasti kaikki on hyvin, tulehan kertomaan kuulumiset! :hug:

Lämpöisin terveisin,

Kuukiitäjä rv. 15+4

Moi vaan!!
Eipä taas onnistunut tästäkään kierrosta.. Täti tänään tulla pamahti..
Oli monta päivää myöhässä taas vaihteeksi.. Vissiin jotain kesä stressiä kun tädinkin tulo noin viivähti.. Pikasen harmittaa mut eihän sille mitään voi..

PiipMitäs sinulle kuuluu? Toivotaan että sinä plussaisit pian :heart:

-Taika-

Kuukiitäjä: Ymmärsinkö oikein, että odotit kaksosia? Ja olet siis joka kerta odotanut, vaikkei toinen ole selvinnytkään? Tämä tuli minulle ihan uutena. Olen hirveän pahoillani. Viestistäsi ei ihan selvinnyt, tiesitkö tuosta toisesta ihmisenalusta, mutta voin vain kuvitella, että tieto silti järkyttää. Paljon onnea matkaan teille kahdelle!

Kiitokset Taikalle kannustuksesta. Ja oikein superiso hali tädin saapumisesta. Meillä mennäänkin juuri nyt melkein samoilla kiertopävillä, kun mulla alkoi vuoto perjantaina. Mutta ihmekös tuo, kun ollaan noissa samoissa pinoissa roikuttu - vaikka muutama kierto jäi välistä, nyt se näyttää tasoittuneen tuonne samalle vanhalle paikalleen.

Reilun tunnin päästä saan soittaa lääkärille verikokeista, joista pitäisi selvitä jotain. Ainakin se, ovuloinko. Kaiken tämänkiertoisen perusteella olen varma, että nyt ainakin ovuloin. Mutta en tiedä, onko lääkärillä antaa kokeista jotain muutakin tietoa. Kirjoittelen sitten!

Moikka taas!

Lääkäri kertoi mieluisat uutiset: Kaikki hormoonitasot olivat normaaleja ja ovulaatio on niiden mukaan tapahtunut. Jatko-ohje on käyttää ovulaatiotestejä ja rakastaa koko kesän ajan. :heart: Jos syksyllä ei ole tullut tulosta, otan uudestaan yhteyttä ja pääsemme lisätutkimuksiin.

Missähän se Dana luimii? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Taika, huomasitkos, että joku sinua etsiskeli tällä palstalla. Viestin otsikko oli sinun nimimerkkisi.

Piip: Joo, siis ymmärsit ihan oikein. Olen kaikissa kolmessa raskaudessa odottanut kaksosia, mutta joka kerta toinen on mennyt kesken ennemmin tai myöhemmin. Ilmeisesti mua ei vain ole luotu synnyttämään kahta, tiedä tuota. :(
Mitään "järkevää" selitystä en ole yhdeltäkään lääkäriltä asiaan saanut, eikä asiaa ole edes kummemmin tutkittu. Aina on vain keskitytty siihen, että onhan täällä toinen joka voi hyvin! :o
Olen toki kiitollinen "näistä toisista selviytyneistä" ja rakastan heitä koko sydämestäni :heart: :heart: :heart: , mutta jotenkin olisi kiva saada joku todellinen syy siihen miksi aina käy näin!? :/

No, tulipa taas sekavaa sepostusta, toivottavasti ymmärsitte tarkoitukseni! =)

Onnittelut Piip hyvistä uutisista! :hug:
Itsellänikin oli silloin viimeisessä kierrossa ovistestit käytössä ja se kyllä selvästi helpotti oikean ajankohdan määrittämisessä. Ovis oli myöhemmin kuin mitä omista tuntemuksistani luulin! :o

Halit sinullekin piip tädin johdosta!
Tosiaan nyt ollaan suht samoilla päivillä siten menossa..
Hyvä että lääkäri antoi hyviä uutisia.. Itsekin olen alkanut pohtimaan olisiko minulla juuri ovis ongelmia kun en ole vielä raskautunut.. Mutta toisaalta ei sitä yritystä vielä niin paljon ole takana että kannataisi huolestua..

Kuukiitäjälle halit toisen vauvan mebetämisen johdosta.. En niin tarkkaan viimeksi lukenut että en
huomannutkaan noita kuulumisia..Toivotaan että toisella vauvalla kaikki on hyvin..

Danastakin oisi kiva kuulla jotain.. Paljon jaksamisia minunlatkin sinne

niin ja joo huomasin sen et joku mua kyseli ja vastailin kuulumiset hänellekin..Mutta juhannus lähestyy..
Ihanaa juhannusta kaikille!!

-Taika-

Kuukiitäjä, kuulostaa hassulta, että lääkärit eivät ole sen kiinnostuneempia keskenmenneistä vauvoista, jos yksi voi hyvin. Onkohan sitten kovinkin yleistä, että toinen menee kesken? Riskihän on kai tosi suuri, jos on useampia vauvoja, mutta kaksi nyt on vielä normaalia. Ehkä se on niitä luontoäidin tekosia, ehkei vauva olisi tarpeeksi vahva jatkamaan..? Sinulla on kyllä tosi voimakas kaksosgeeni, kun joka kerralla on alkanut kahdella.

Kannattaa varmaan ottaa asia puheeksi joskus lääkärissä, jos se sinua paljon vaivaa. Mutta onnea nyt tämän taaperon kanssa!

Hyvää juhannusta kuumeilija(/odottaja)ystäville! Täällä supermegamenkat loppuvat näinä hetkinä, ja pääsen taas kohta tikuttelemaan ovista. Nyt toivon vain, että saisin myös sen negatiivisen (viime kierrossa en onnistunut saamaan kuin plussia neljänä perättäisenä päivänä.)

Moikka!
Ajatelin vaan kysellä mitä teille kuuluu?
piipJokos olet bongannut oviksen? Kovasti tsemppiä sinne että teillä onnistaisi. :heart:

Täällä oikeestaan ei mitään..Ootellaan vaan..En kauheesti luota siihen että oisi taaskaan onnitanut.. Ovis luulakseni oli Perjantaina..Siitä asti on ollut vatsassa vihaisun tuntemuksia..Nyt vaan pitäs jaksaa taas pari viikkoa odottaa "rauhassa" toivoen parasta ja peläten pahinta :D

Ihanaa Heinäkuutan kaikille! Toivottavsti helteet meitä hellii..
-Taika-

Moikka, Taika!

Ovis ei ole tullut vielä tässä kierrossa, jos nyt on ylipäätään tulossa. Mutta laskin, että viime kierrossa se oli kai 13 päivää ennen sitä seuraavaa punaista paronia, joten jos tämä kierto on esim. 32-päiväinen, sen pitäisikin olla vielä tulossa (nyt siis muistaakseni kp17, vai olisiko se 18? pitää käydä tarkistamassa).

Ovistikkuihin on tullut joka päivä hailakka viiva kontrolliviivan lisäksi, joka päivä kohtalaisen samanlainen. Olen kyllä testannut aina vähän myöhäiseen ajankohtaan, kun tulen monesti niin myöhään kotiin. Testi kehotetaan tekemään klo 10-20, mutta onkohan väliä, jos se jää esim. 21:een? Nämä liuskatestit ovat kyllä vähän ärsyttäviä, kun ei saa testata aamulla ja kuitenkin pissan pitäisi vähän aikaa seistä rakossa ja sitten näytettä vielä täytyy jäähdytellä kupissa... Pelottaa, että joskus nuo kissat vielä kaatavat kupin ohi laukatessaan! :x Ne superkalliit apteekin testit olivat kyllä aivan unelmaisen helppoja näihin verrattuna.

Taika, oletko muuten jo palannut töihin? Vai oletko tehnyt jonkun muun ratkaisun?

PiipToivotaan että saat sen oviksen tikkuun mmetsästettyä.. Ja ainahan sitä voi harjotella varmuuden vuoksi :D

Töihin en ole mennyt.. Ei ole löytynyt mitään sopivaa.. Muutamia paikkoja ole hakenut mutta mitään ei ole kuulunut.. Poikahan Syyskuussa 3 vuotta täyttää ettei enää montaa kuukautta aikaa.. Tosin olen laskenut kelan sivuilla että saisin melkolailla saman verran rahaa kun/jos jään työttömyyspäivärahalle.. Ja varmasti jäänkin jos nyt ei tässä jotain töitä jostain ilmaannut.. Lapsille en ole hakenut hoitopaikaakaan kun miehenkin työt on mitä sattuu välillä ei viikkoon ole ollut töitä.. Mutta en valita.. Mukavaa on ollut nyt viettää kesää lasten kanssa kun ne on noin isoja ja niitten kanssa voi kaikkea tohuta ja reissata.. Joskus olen ajatellut että kai se luonto järjestää minut joskus tulevaisuudessa raskaaksi.. Toivon mukaan saisin ensi kesänä vauvaa lykätä vaunuissa tai kantaa vatsassa :D

Onnea oviksen metsästykseen ja kovasti plussa onnea!!
-Taika-

Voi hitsi. Tikkuun ei tullut vahvaa viivaa, sitten se pari päivää sitten haaleni jo olemattomaksi. Ei olla jaksettu enää yrittää muutamaan päivään, kun luulin, että tämä kierto menee ilman paukkuja. Lämmöt ovat olleet alhaalla. Valkovuotoa ei ole tullut juuri ollenkaan.

Nyt sitten alkoi limaneritys. Tässä vaiheessa sapettaa, että miksemme olisi voineet eilen laittaa yhden laakin varmuuden vuoksi uuniin. Vieläköhän illalla ehtisi, jos ryhtyisi hommiin?

Menen tekemään vielä yhden ovulaatiotestin...

muoks. Testi ei tuonut vielä positiivista, mutta selvästi vahvimman viivan kuitenkin. Jee! Vielä on toivoa!

muoks vielä myöhemmin. Nyt on yritetty parhaamme. On oikein positiivinen olo, toivottavasti on tulevalla raskaustestilläkin. Juon tosi hyvänmakuista punaviiniä päälle, jotta kohtu kohisisi. Hyvä ja kohtuuhintainen vinkki, jos olette viini-ihmisiä: Dumisani, Pinotage-Shiraz 2006 (Etelä-Afrikka). Siis niille, jotka voivat nautiskella, eli oikeastaan vain Taikalle.

Kiitos viini vinkistä piip ;)

Toivotaan että teillä oltiin oikealla aikaan liikeellä ja pikkuinen saisi alkunsa.. Kovasti tsemppiä sinne!!:heart:

Täällä on edelleen vatsaa juilinut menkkamaisesti.. Vähän tukkoinen olokin on ollut aamuisin.. No sehän voi olla ihan mitä vaan et ei se nyt vielä varmasti raskautta tarkoita.. Jos tässä nyt jaksais reilun viikon vielä oottaa niin sittenhän tuo selviää miten käy..

-Taika-

Hyvältä kuulostaa, Taika! Mikä kp sulla on menossa? Täällä on nyt 21/mikälie 24-99 (tosin nyt epäilen kierron olevan siinä 35). Ovulaatio ei ole vielä aamulämpöjen mukaan tapahtunut (tänään 35.8), eli ihan ajoissa oltiin liikkeellä, ja vielä ehtii tänäänkin tehdä jotain asialle. Sain ovisplussan tikkuun illalla, eli tänään tai huomenna se varmaan tapahtuu. Vasemmalta puolelta, sekin tuntuu jo.

On mahtava tunne, kun kroppa on alkanut toimia, eikä ole enää tietoakaan siitä tarkoituksettoman tuntuisesta puurtamisesta, jota aiemmin harrastettiin. Eilen olin kovin innoissani, kun ensimmäistä kertaa tiesin varmasti, että tässä ollaan ihan oikea-aikaisesti liikeellä. Heh, tein kaikenlaisia hulluja voimisteluliikkeitä "talletuksen" jälkeen (taas nämä kaikkien rakastamat kiertoilmaisut...) saadakseni itselleni mielenrauhan, etteivät kaikki valu heti pois. En voi kyllä tajuta, miten sinne mitään jää varastoon moneksi päiväksi... Mulla ainakin hulahtaa suurin osa nesteistä heti vessanpöntöstä alas. Tuntuu, että pitäisi laittaa korkki päälle...

Koitetaan nyt Taika tulla oikein ryminällä perässä, kun enää meidän plussat puuttuvat puuttuvat ketjusta!

Mitäs muiden naisten odotukseen kuuluu? Käytkö Dana enää lukemassa tätä ketjua? Kaupungilla liikkuessani kuvittelen välillä kaikkia raskaana olevia naisia sinuksi...

Pömpölläkin on jo ihan kohta laskettu aika. Aika menee kovin nopeasti! Onko näillä säillä kovin tukalaa olla? Muistan, että siskoani turvotti kovasti etenkin jaloista, kun hän suurin piirtein samoilla viikoilla toissakesänä. Ja pieretti. :D

Mitä kuuluu Kuukiitäjälle ja pikkuiselle? Voitteko hyvin? Ikävöittekö kovin menetettyä pientä?

Mulla on tänään kp 21-30-34.. Eli samoissa luvuissa melkein ollaan :D
Tuossa mietin et mitä jos mulla onki ovis ollut vasta vähän aikaa sitten.. Mut voiko se ovis viikkoa tuntua :o
No ottaa näistä selvää.. Eiköhän se ensi viikolla sitten selviä et mitenkä kävi..

Ollaan tytön kanssa kahden tämä viikonloppu :D
Mies väki lähti viikonlopuksi mökille.. Me ei lähdetty kun tytön kaverin synttärit on huomenna. Mukavaa olla tytön kanssa kaksin tehden kaikkea kivaa :D

Mukavaa viikonloppua!
-Taika-

Taika, luulen, että olen usein epäillyt itselläni olevan oviksen aiemmin kuin se todellisuudessa on ollutkaan. Tästä päivästä (ovis oli kaiken järjen mukaan tänään, kun tunsinkin sen ja lämmöt nousivat) 14 vuorokauden päästä mulla on kp 35. Tuonne asti mulla on tuntunut kierto useamminkin nyt venyvän, vaikka ennen se oli vakaasti siellä 30:n hujakoilla. Olen yleensä kuitenkin laskenut sen tulevan 30-päiväisen kierron mukaan, joten olemme tainneet olla välillä siis väärään aikaan liikkeellä. Toivon oikeastaan, että tämä vähän pitkähkö "odotuksen odottaminen" on ollut tuosta kiinni (ja siitä, että tämä taitaa olla minulla vasta toinen tai kolmas ovulaatio n. 7 kuukauteen...). Loppukierrosta olemme usein olleet jo vähän uupuneita moista petipuuhista, on tullut harrastetuksi vähemmän.

Minulla ovulaatiotuntemukset alkoivat toissapäivänä kipuilulla ja kananmunalimoilla (+seksihaluilla). Eli tuosta siihen todennäköiseen ovulaatioon meni pari päivää. Toissapäiväinen sekstailu taas olisi kaiken järjen mukaan riittänyt jo yksinään hedelmöitykseen, vaikka otettiinkin eilen vielä uusiksi. Tästä minä pääsen siihen johtopäätökseen, että kannattaa kuunnella omaa kroppaansa ja harrastaa seksiä sen mukaan. Jos tunsit selvästi ovulaation, sinulla on varmaan vaan joko vähän lyhyempi kierto kuin minulla tai pidempi lutelaalivaihe. Olittehan puuhissa? Toivottavsti tärppäsi!

P.S. Hauskaa tyttöjen viikonlopua!

Heips!
Ajattelin toivottaa mukavaa viikon jatkoja.. Lähdemme huomenna mökkeilemään.. Joten pieni palsta katkos tulossa.. Joka on varmaan vaan hyvä asiakin niin eipähän tule liikaa pohdittua nuita vauva asioita :D

Piip kovasti toivotaan että teillä oisi onnistanut.. Katsotaan onko mulla Sunnuntaina mitään kerrottavaa.. Parempi ainakin että täti kerrottavaa ei ois ainakaan :whistle:

-Taika-

Taika, onko mitään kerrottavaa?

Täällä ei vielä toistaiseksi mitään, eikä kyllä tosiaan mitään oireitakaan. Uusi kierto lähtenee torstaina tai perjantaina käyntiin.

Moikka piip!
Eipä täällä ole juuri kerrottavaa.. Tätiä ei ole vielä näkynyt..
Tänään kp siis 31/30-34 Aika hassua että jo toinen peräkkäinen kierto menossa yli 30 päivän.. Ennenhän mulla oli joka toinen kierto 30 ja joka toinen yli..
No odottelen rauhassa vielä muutaman päivän ja jos ei tätiä kuulu niin katsotaan mitä sitten..
Oireita ei oikein ole.. Vatsaa vähän nipistellyt mut ei kovasti vielä ainakaan.. Joten ei kai se auta kuin vaan jaksaa odottaa..

Toivotaan että sinne pian se plussa tulisi :heart:

-Taika-

Yhteistyössä