Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:Ainakin käyvät siellä(kin) omien seurojensa lisäksi. Olisivatko kuitenkin ns. ev eli evankelisia mutta ei evankelisluterilaisia = evl. Tää oli kyllä aika lailla arvaus.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä kuuluvat ev.lutteihin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Mun tietämät lestadiolaiset kuuluvat tavalliseen kirkkoon. Heillä vaan on usein omat Jumalanpalvelukset ja esim. konfirmaatiot, joissa puhutaan hieman erilaiseen sävyyn uskonasioista. Ja se sävy liittyy pääosin uskonvahvistukseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Odelia:Alkuperäinen kirjoittaja koppis:Ainakin käyvät siellä(kin) omien seurojensa lisäksi. Olisivatko kuitenkin ns. ev eli evankelisia mutta ei evankelisluterilaisia = evl. Tää oli kyllä aika lailla arvaus.
Lisäkysymys:Jos oletetaan että on niin kuin vastasit niin mitä eroa on evankelisilla ja evankelisluterilaisilla? :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja Odelia:Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Mun tietämät lestadiolaiset kuuluvat tavalliseen kirkkoon. Heillä vaan on usein omat Jumalanpalvelukset ja esim. konfirmaatiot, joissa puhutaan hieman erilaiseen sävyyn uskonasioista. Ja se sävy liittyy pääosin uskonvahvistukseen.
Öö.. mikä on tavallinen kirkko. Siis ev.lut ilmeisesti tarkoitat, mä olen luullut myös että heillä on omat seurakuntansa.
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Onko Wikipedia tarpeeksi luotettava lähde?
"Se toimii Pohjoismaissa evankelis-luterilaisen kirkon sisällä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lestadiolaisuus
Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:Se eroaa tavallisesta vissiin siinä etteivät hyväksy lapsikastetta( vai oliko ne helluntalaiset)?
Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:Se eroaa tavallisesta vissiin siinä etteivät hyväksy lapsikastetta( vai oliko ne helluntalaiset)?
Alkuperäinen kirjoittaja kaukosäädin:No sitten se oli jotkut muut.
oon vaan nähnyt joittenkin lestadiolaisten lyhentävän uskontokuntansa virallisiin papruihin ev. ja ainakin itse laitan aina evl. Oisko sitten niin, että niitä Lutherin opetuksia ei pidettäis niin tärkeinä.
Kuuluvat evl-seurakuntaan mutta samalla maksavat erikseen jäsenmaksua rauhanyhdistykselle.Ovat osa evankelisluterilaista kirkkoa, maksavat veronsa sinne jne. Mutta toimivat omana seurakuntanaan.
Kuuluvat evl-seurakuntaan mutta samalla maksavat erikseen jäsenmaksua rauhanyhdistykselle.