Kuuluuko vauvan ihon olla ihan korppu?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Tai siis kuinka kuiva on vielä normaalia? rasvasin pojan ihon taas aamulla ja 15min jälkeen on ihan kuiva ja karhea. Lauantaina kun oli kylvyssä, laitin veden sekaan vauvaöljyä ja kunnon rasvaus jälkeen, ei mitään tehoa.
Etenkin kasvot on tosi karheat ja punaiset, tai se punaisuus menee ja tulee.

Ja sitten se karsta päässä, kun sitä rapsuttelee pois niin alta tulee sellaista keltaista möhnää mikä haisee tosi pahalle :x onko sekin ihan normaalia?


Ja ikää on 3kk.Muoks. ja tää kuivuus on tullut tässä kuukauden sisällä, ekaan 2kk aikana ei ollut.
 
Ei tuo minusta normaalia ole. Ellet vielä anna mitään lisäruokaa kyseessä on varmaankin atooppinen iho, joka pahenee talvella, kun huone ilma on kuivaa. Meillä rasvaan 8 kk:n aamulla ja illalla. Pesulle öljyiseen veteen vien vain kerran viikossa, peppu, kasvot ja kädet pestään tietty aina tarvittaessa. Muutoin pesen rasvalla. Karstasta kannattais kysyä neuvolassa. Meillä sain karstan siististi pois hieromalla päähän vauva öljyä ja rasvaamalla päänahkaakin. Neuvolasta kerrottiin, että yksi lapsi oli oireillut peruna-allergiaa pään alueen ihottumalla, joka muistutti kovasti karstaa.
 
Meidän pojalla oli myös jo vauvana kuiva iho. Kun oli/on pakkasia niin iho menee vaan entistä kuivemmaksi. Neuvolalääkäri sanoi että selvästi atooppisen tyyppinen iho, eipä siihen muu auta kuin rasva ja öljy ja välillä tuntuu ettei nekään.

Kuulostaa vähän samalta nuo teidän vauvan oireet, eli kuivuus, karheus ja punaisuus.
 
Niin sitä karstaa me on poisteltu niin että on laitettu bebanthenia päähän ja myssy pariks tunniks ja sitten harjaus, mutta sitä tulee aina vaan ja oikein sellasia isoja möykkyjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin sitä karstaa me on poisteltu niin että on laitettu bebanthenia päähän ja myssy pariks tunniks ja sitten harjaus, mutta sitä tulee aina vaan ja oikein sellasia isoja möykkyjä.

mä laitoin pojalle ihan perusrasvaa päähän ja annoin olla.levittyy paremmin,ei tuki huokosia..

niin ja olen ymmärtänyt että jos on atooppinen iho niin silloin ihon läpi ei öljy mene.parempi on pestäkin esim perusrasvalla joka teille käy. ja meillä jossain vaiheessa allergista ihottumaa ja kuivuutta jota rasvasin useasti päivässä.esim joka pyllynpesun jälkeen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin sitä karstaa me on poisteltu niin että on laitettu bebanthenia päähän ja myssy pariks tunniks ja sitten harjaus, mutta sitä tulee aina vaan ja oikein sellasia isoja möykkyjä.

mä laitoin pojalle ihan perusrasvaa päähän ja annoin olla.levittyy paremmin,ei tuki huokosia..

Erisanilla ei lähtenyt se töhkä mihkään eikä öljyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin sitä karstaa me on poisteltu niin että on laitettu bebanthenia päähän ja myssy pariks tunniks ja sitten harjaus, mutta sitä tulee aina vaan ja oikein sellasia isoja möykkyjä.

mä laitoin pojalle ihan perusrasvaa päähän ja annoin olla.levittyy paremmin,ei tuki huokosia..

Erisanilla ei lähtenyt se töhkä mihkään eikä öljyllä.

ei kuulosta tavalliselta karstalta ja se haju ja keltainen möhnä saattaa viitata johonkin tulehdukseen. Meillä ei ainakaan vauvan karsta haise millekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin sitä karstaa me on poisteltu niin että on laitettu bebanthenia päähän ja myssy pariks tunniks ja sitten harjaus, mutta sitä tulee aina vaan ja oikein sellasia isoja möykkyjä.

mä laitoin pojalle ihan perusrasvaa päähän ja annoin olla.levittyy paremmin,ei tuki huokosia..

Erisanilla ei lähtenyt se töhkä mihkään eikä öljyllä.

esim agualan l tai muu sen sarjan? kovin kuiviin kohtiin joku ceridal sarjan rasva.meillä ei erisan toimi edes aikuisilla.
 
Kuulostaa juu ihan atooppiselta ihottumalta, tuossa main se alkaa, meilläkin noin vajaa 3kk iässä. Rasvaus apteekin perusvoitella ihan oikeaa perushoitoa, mutta joskus tarvitaan myös muuta. Kylpyöljyn lisäys ei saa varauksetonta tukea, jonkun mielestä se tukkii ihohuokosia. Kunnon rasvaus sen jälkeen jees. Ilmakylpyjä.

Karstaa on ollut molemmilla paljon, myös siis ei-atoopikollamme. Neuvolalääkäri ottaa varmasti nopeasti vastaan, varaa vaan heti aika. Me saatiin mennä "koska vaan" ja taidettiin eka talvi käydä kk välein. Pojalla siis tosi herkkä atooppinen iho. Ainoastaan kananmuna-allergia todettu, monilla on enemmänkin. Mutta iho siis oireilee vaikka kananmunia ei mailla halmeilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Etenkin kasvot on tosi karheat ja punaiset, tai se punaisuus menee ja tulee.


Tuo voisi olla lehahtelua mikä on allergia oire. Meillä ollaan justiin rampattu lläkäreissä ihon kuivuuden ja tuon lehahtelun takia ja allergioita ollaan testailtu. Mitään tosin ei ole vielä löytynyt.
 
ei tietenkään auta ap:ta yhtään, mutta huh että mä olen onnellinen että mun lapset on säästyneet kuivalta iholta, atopialta jne. tsemppiä kaikille rasvojen kanssa lotraajille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Aika usein "tavallisen" atooppisen ihon taustalla on kuitenkin allergioita.

No voiko tuo pieni olla allerginen vaikkapa elukoille kun isänsä on? Vai onko ne pienillä ruoka-ainejuttuja?

Ruoka-aineita ne yleensä on, mutta on elukatkin mahdollisia.

Meillä alkoi kans likalla 3kk iässä "normaali" atooppinen. Paheni sitten aika lailla ja lopulta omaa ruokavaliotani karsimalla (täysimetin) saatiin iho kuntoon. Nyt likka 9,5kk ja iho on ihan priima, ei mitään kuivuutta tai punasuutta. Kiinteitäkin on löydetty hienosti, enää maito, nauta, sitrukset, ruis ja kala kiellettyjä. Suihkussa ja saunassa voidaan käydä niin usein kun halutaan, rasvaa ei ole laitettu moneen kuukauteen =)
 
Bepanthen ei ole hyvä isoilla alueilla tai esim. päänahassa. Apteekissa on tosi hyviä erilaisia rasvoja/öljyjä vauvan päänahkaan. Ceridal-öljy esim. tosi hyvä. Anna olla yön yli myssyn alla ja aamulla kunnon kylvetys. Atooppinenkin iho tarvitsee kylpyä, jotta töhnät lähtevät pois, ja puhtaaseen ihoon imeytyy rasvat paremmin. Kylpyöljy ei ehkä ole paras vaihtoehto. Novalan on hyvä perusrasva. Ja sitten vaan lapsi ihan valkeaksi rasvalla. Jos iho on hurjan näköinen, veisin ihotautilääkärille, koska rasvat on kalliita ja reseptillä saa isompia tötsiä rasvaa sekä kelakorvauksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lasten sh:
Bepanthen ei ole hyvä isoilla alueilla tai esim. päänahassa. Apteekissa on tosi hyviä erilaisia rasvoja/öljyjä vauvan päänahkaan. Ceridal-öljy esim. tosi hyvä. Anna olla yön yli myssyn alla ja aamulla kunnon kylvetys. Atooppinenkin iho tarvitsee kylpyä, jotta töhnät lähtevät pois, ja puhtaaseen ihoon imeytyy rasvat paremmin. Kylpyöljy ei ehkä ole paras vaihtoehto. Novalan on hyvä perusrasva. Ja sitten vaan lapsi ihan valkeaksi rasvalla. Jos iho on hurjan näköinen, veisin ihotautilääkärille, koska rasvat on kalliita ja reseptillä saa isompia tötsiä rasvaa sekä kelakorvauksen.

täytyy sit hakee noita, pesenkö vauvan ihan vedellä vaan vai jollain pesuaineella oikein? Ja onko se juokseva töhkä karstan alla ihan ok?
 
Kyllä karsta vauvan päänahassa voi olla keltaistakin. Pehmitä se öljyllä, ceridal suihke siihen myös kätevä ja harjaa kylvyssä. vauvan hiuksia kannattaa muutenkin harjata usein, se ehkäisee karstan muodostumista. Iholle reilu "lumiukkorasvaus" perusvoiteella ja kylpyveteen vauvaöljyä tai perusvoidetta. Puhu ihon kuivumisesta neuvolassa niin lääkäri voi katsoa sen ja kirjoittaa reseptin sopivaan voiteeseen.
 
Kylpyveteen perusvoidetta ehdottomasti. Älä hankaa karstaa liian kovin ottein jottei päänahka vaurioidu siitä lisää eikä hiukset lähde juurineen irti. Punoittaako päänahan iho karstan alla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Kylpyveteen perusvoidetta ehdottomasti. Älä hankaa karstaa liian kovin ottein jottei päänahka vaurioidu siitä lisää eikä hiukset lähde juurineen irti. Punoittaako päänahan iho karstan alla?

Ai siis sinne veteen rasvaa, no nyt tajusin :D
Sitä karstaan olen harjannut sillä ä.pakkauksen harjalla mutta ihmetyttää vaan se keltanen juokseva mönjä mikä tulee sieltä paakun alta kun harjaa :$ ja se siis haisee... kyllä se koko tyyppi punoittaa hiukan joka puolelta, ei mitenkään hirveästi sieltä karstan alta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Kylpyveteen perusvoidetta ehdottomasti. Älä hankaa karstaa liian kovin ottein jottei päänahka vaurioidu siitä lisää eikä hiukset lähde juurineen irti. Punoittaako päänahan iho karstan alla?

Ai siis sinne veteen rasvaa, no nyt tajusin :D
Sitä karstaan olen harjannut sillä ä.pakkauksen harjalla mutta ihmetyttää vaan se keltanen juokseva mönjä mikä tulee sieltä paakun alta kun harjaa :$ ja se siis haisee... kyllä se koko tyyppi punoittaa hiukan joka puolelta, ei mitenkään hirveästi sieltä karstan alta.

No jospas kysyisit neuvolasta?:)

Ei tuo minusta ainakaan kovin normaalilta kuulosta.
 

Similar threads

Yhteistyössä