Kuuluuko ne yövalvomiset myös isälle?

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Kaikki vauvat eivät ole niin helppoja kuin teidän vauvanne vissiin on ollut =)
Kerran on kitissyt yöllä jonkun muun kuin nälän takia ja silloin sattui olemaan just vkl.Ainoat mitä on yöllä pitänyt tehdä on joko laittaa tissi suuhun + röyhtäys tai maitopullo suuhun + röyhtäis, joihin ei kauaa mene.

vieras
Yleinen kantahan saa olla mitä vaan, mutta se mikä sopii teille on se oikea tapa teidän perheelle.
Meillä se herää, jonka ei tarvi mennä aamulla töihin ja joka imettää. Kun kumpikin käy töissä, vastuu yöheräämisistä jaetaan. Viikonloppuisin myös tasapuolisemmin, paitsi imetysaikana.

3xtuplat
Meillä toinen oli tissillä ja toinen pullolla niin kyllä pullotettavan syötti iskä, nytkin vaikkei tissitettävä yöllä enää syökään, iskä hoitaa toisen pääsääntöisesti vaikka aamulla töihin nouseekin. Tekee sen vapaaehtoisesti kun ajattelee munkin nukkumista! Viikonloppuisin sitten nukutaan vuoroaamuina pitkään!

vieras
Isyyslomalla ja muutenkin loma-aikaan kuuluu, töissäkäydessä ei. Mies valvoikin ihan kiitettävästi keskimmäisen yökukkujan kanssa pitkällä yhdistetyllä isyysloma-kesälomalla, että minä sain nukkua tarpeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Kaikki vauvat eivät ole niin helppoja kuin teidän vauvanne vissiin on ollut =)
Kerran on kitissyt yöllä jonkun muun kuin nälän takia ja silloin sattui olemaan just vkl.Ainoat mitä on yöllä pitänyt tehdä on joko laittaa tissi suuhun + röyhtäys tai maitopullo suuhun + röyhtäis, joihin ei kauaa mene.
Aina ei käy tasan onnen lahjat... En voi tietää tuleeko meille tuollaista vaiko sitten pidempiä valvejaksoja öisin, mut koetan kyllä antaa miehelle nukkumisrauhan ellei mulla nyt ole joku hengenhätä =)

Vieras
Meillä mies saa hyvin nukuttua öisinkin, vaikka vauva syökin. En mä itsekään yleensä tarvi päikkäreitä, koska saan kuitenkin nukuttua 6-8 tuntia yössä. Ja on ennestään lapsi niin ei se niin helppoa edes olisi. Juuri loppui isyysloma ja ainakin mies olisi silloin TOIVONUT että olisin myös pumpannut, jotta hän olisi voinut heräillä. Ja heräilikin silleen, että joskus minä vaan syötin ja mies antoi tuttia, vaihtoi vaipat jne.
Ei meidän miestä edes saisi toiseen huoneeseen, koska ei osata nukkua erillämme. :D
Viikolla ei heräile öisin hoitamaan, mutta viikonloppuisin kyllä, jos tarve vaatii.

Aina ei käy tasan onnen lahjat... En voi tietää tuleeko meille tuollaista vaiko sitten pidempiä valvejaksoja öisin, mut koetan kyllä antaa miehelle nukkumisrauhan ellei mulla nyt ole joku hengenhätä =)
Juu ja kaikki lapset ei ole samanlaisia kohta se on taas meilläkin edessä 5viikkoa laskettuun aikaan, todella toivon että pääsisin yhtä helpolla kuin tytön kanssa, mutta ainahan sitä toivoa saa ;)

En tietenkään olis antanut miehen valvoa yöllä jos lapsi olisi itkenyt pari kolme tuntia putkeen, mutta noin pienistä heräämisistä ei työn kannalta ole haittaa kun ottaa huomioon vielä sen että mies nukahtaa heti kun sänkyyn pääsee ja nukkui päiväunet =)

Meillä ainakin mies on saanut "vapautuksen" yövalvomisista... :D Se tekee pitkää ja raskasta työpäivää, itse kuitenkin pystyn ottamaan lunkimmin päivällä, joten koen et valvomiset kuuluu mulle. Enkä toisaalta ole ollut koskaan niin totaalisen väsynyt, etten olisi jaksanut valvoa...

Sen sijaan kaikki muut lastenhoidon tehtävät on sellaisia, joihin miehen pitäisi osallistua, ei tosin nyt tietenkään imetys! :D

Mutta nämäkin asiat tietysti tilanne ja perhekohtaisia... Ei niihin yhtä ratkaisua ole!

mä oon aina herännyt yöllä. kokeiltiiin joskus et mies ois antanu mun nukkuu ja heräs yöllä syöttämään tyttöä koska mä olin jo siinä pisteessä et nukahtelin istualteen kun tyttö heräs tunnin välein yöllä. Siitä ei tullu yhtään mitään... tytölle ei pullo kelvannut pahimpaan valvomisaikaan.
ja näin tulee olemaan jatkossakin - mä jaksan paremmin valvoa.

minea
kun imetin yöllä minä valvoin ja annoin miehen nukkua..toisaalta jos yöllä piti vaippa vaihtaa niin mies halusi hoitaa sen, jotta sain levättyä. pääasiassa minä kuitenkin hoidin viikolla yöt ja mies sitten osallistui enemmän viikonloppuisin. etenkin kun lapsi oli aivan vauva niin mies hoiti suurimman osan kotitöistä, koska hän töissä käyvänä tietysti viikolla nukkui yönsä, eli hän katsoi "tasaavansa kotitaakkaani" hoitamalla siivouksen, ruokaostokset, pyykit ja välillä ruoanlaitonkin, jotta sain lepäillä =)
ja mikä ilahduttavinta, mies oma-aloitteisesti teki kaiken tuon, ei tarvinnut edes pyytää :)

Meillä ne valvomiset on aina olleet mun hommia. Mies tekee töitä niin paljon että ansaitsee jokaisen nukkumansa hetken. :)

Viikonloppuaamuisin ja joskus päivälläkin on sitten lasten kanssa että saan nukkua vähän univelkojani pois. Se riittää mulle mainiosti.

=)

Me muutaman kerran kokeiltiin sitä kun olin aivan naatti, että exä ois syöttäny pullosta mut ei siitä mitään tullut. Siis hoiti kyllä hommansa, mut mie heräsin kuitenkin enkä saanu nukuttua sen enempää. Vapaillaan exä katsoi olevansa oikeutettu nukkumaan koko yön ja pitkään, joten eipä ollut hänestä apua vapaillakaan. Mie koin tosi raskaaksi ajan kun lapsi oli alle 3kk. En osaa nukkua päiväunia vaikka oisin aivan rättiväsynyt :/

Imetyksen aikana luonnollisesti minä heräilin. Sen jälkeenkin olen antanut miehen nukkua. Selitys monesti jo tullutkin ja samaa mieltä kuin Rosalee: Minä voin ottaa päivällä päikkärit kun/jos väsyttää. Mies ajaa autolla 30km, tekee vuorotyötä, joten minun mielestäni hänelle suotakoon yöunet. Minä paikkailen univelkoja sitten hänen vapaillaan, jos tarvis.

Minusta kuuluu, tietenkin jokaisen perhetilanteen huomioiden. Jos on aikainen herätys, pitkät työpäivät ja rankka työ,niin toki isä tarvii unensa, mutta toisaalta, ei äidinkään pitäs kokonaan yksin sitä taakkaa kantaa. En ois ite jaksanu millään,jos mies olisi nukkunu aina yönsä. Jos vauva nukkuu paremmin,ni silloin tietysti eri asia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Imetyksen aikana luonnollisesti minä heräilin. Sen jälkeenkin olen antanut miehen nukkua. Selitys monesti jo tullutkin ja samaa mieltä kuin Rosalee: Minä voin ottaa päivällä päikkärit kun/jos väsyttää. Mies ajaa autolla 30km, tekee vuorotyötä, joten minun mielestäni hänelle suotakoon yöunet. Minä paikkailen univelkoja sitten hänen vapaillaan, jos tarvis.
Ei ole ollenkaan pahasta ottaa joskus se mieskin huomioon, eikä aina rääkyä sitä oman elämän "raskautta". Säilyy parisuhdekin onnellisena kun ottaa molemmat toisensa huomioon ja joustaa. =)

vieras
Entäpä ne useamman lapsen äidit? ei isompia sisaruksia voi jättää yksin siksi aikaa että äiti ottaa päivätorkut vauvan kanssa elleivät isommat sisarukset toisaan sitten ole jo oikeasti isoja.
Yleensä ne lapset kuitenkin hankitaan yhdessä sen miehen kanssa

jees
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä ne lapset kuitenkin hankitaan yhdessä sen miehen kanssa
Tätä mieltä olen minä ja mieheni.Ilman toista ei ois lastakaan.
Ihme väittämää että parisuhde kärsii jos mieskin herää, eiköhän tuo pikemminkin kärsis siittä jos äiti valvoo 24/7 yksin.Miten vaan, ap:lla kun ei vielä edes ole lapsia niin onhan se helppo puhua ;)

Yhteistyössä