Kuuluuko MINUN hoitaa uuden avovaimoni lasta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "TheMan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No musta sun kuuluu hoitaa lastakin. Ihan ok olla silloin tällöin hoidossa (tosin vuoropk ei Taida päästä enää?), mutta eikös se mene niin et koko paketti tulee naisen mukana... Ei ole reilua et lasta Raahataan iltaisin hoitoon ja sinä olet kotona. Se on nyt teidän kaikkien koti ja sä olet perheen toinen aikuinen.

Ei todella tarvitse. Sinä olet naisen kanssa parisuhteessa, et lapsen kanssa. Toki lapsi kuuluu pakettiin mutta ei missään nimessä niin että sinusta tulee lapsen hoitaja hoitopaikan sijaan.

Minne se lapsi sitten laitetaan töiden ajaksi, jos vuoropk. on poissuljettu? Äiti hommaa MLL:n hoitajan kotiin ja ihana poikaystävä piereskelee sohvalla samaan aikaan?

Jos ei perheleikit kiinnosta, niin sitten valitaan erillään asuminen tai vaihdetaan lapsettomaan tyttöystävään. Simple as that.

[QUOTE="jenni";28691140]Minne se lapsi sitten laitetaan töiden ajaksi, jos vuoropk. on poissuljettu? Äiti hommaa MLL:n hoitajan kotiin ja ihana poikaystävä piereskelee sohvalla samaan aikaan?

Jos ei perheleikit kiinnosta, niin sitten valitaan erillään asuminen tai vaihdetaan lapsettomaan tyttöystävään. Simple as that.[/QUOTE]

Jep, pitää vähän korjata, kiitos huomautuksesta. En tajunnut heti että asutte tosiaan jo ihan saman katon alla. Joo, eipä tuossa ole vaihtoehtoja, vuorohoitoa ei tarjota kuin silloin jos saman katon alla asuvilla on samaan aikaan työvuorot.

Alkuperäinen kirjoittaja höhhöh..;28690907:
Voi palikka :D Et ole ajatellut tosiaan, että et voi nokkia vaan rusinoita pullasta, vaan se pulla on hyväksyttävä kans? Ei sun ole pakko sen muksun kanssa kotona tököttää, voit nähdä kavereita, ota lapsi mukaan ja käykää yhdessä jossain. Eikä kaverit hyväksy sitä, että sun elämään kuuluu nyt avovaimon kautta myös hänen lapsi, vai etkö ole itse osannut ajatella, että silloin yleensä tullaan ikäänkuin isäpuoleksi, jos puolison lapsi asuu samassa taloudessa. Jos sua ei kiinnosta lapsiperheen arki, niin kannattaa kyllä ottaa asia puheeksi, koska ei tuo luultavasti lopu. Pitäisikö naisen maksaa hoitomaksut, koska sä et halua ottaa vastuuta ja osaasi taloudessa? Kannattaa kyllä tosiaan miettuä, oletko kypsä suhteeseen, johon kuuluu myös se lapsi, vasn haluatko vaan hurvitella. Jos päätät jäädä, tutustu siihen lapseen, tehkää sopimuksia että pääset myös omiin harratuksiin ja voit nähdä kavereitakin.

Mitä rusinoita tässä on? Vietän enemmän aikaa tuon lapsen kanssa kuin avovaimoni. Kavereillani ei ole vielä lapsia. Ei jätkien menoon oteta lapsia tosta noin mukaan.
Totta kai tiesin, että lapsi tulee mukana. Yllätyksenä tuli tämä KOKOILTAINEN isyys. Tällaiseen ei ykskaks ole valmis. Olen kypsä suhteeseen, mutta tähän pompotteluun menee hermot.
Ja minäkö en ota taloudellista vastuuta?!! Käyn päivisin töissä, ja nuo muuttivat minun omistusasuntooni. Kohta lentävät ulos!

[QUOTE="vieras";28690909]Yhteen muuttaessa noin se kai helposti menee. Kannattaisi siis asua eri osoitteissa jos tuo ei ole ok. Etkö ole ajatellut tulevaisuutta, suhteen vakavuutta? Tottakai jos nainen on ajatellut, hän olettaa että sinusta tulee ns isäpuoli tälle lapselle. Sitä vietetään lomia kolmestaan, mennään ulkomaanmatkoille perheen kanssa. Entä jos teille syntyy yhteinen lapsi? Hoitaisitko sillon mielelläsi sitä toista lasta vai menisikö lapsi muualle hoitoon vai kotiin teille hoitaja joka hoitaa vaimon lasta sinun ja yhteisen lapsenne vieressä.

On myös hyvä testata noin miestä ja varmistaa että on vakavissaan.

Lasten kanssa avoliittoon ei voi mennä yhtä nopeasti kuin ilman lasta. Ei ole lapsellekaan hyvä vaihtuvat kumppanit joista jokaista vuorollaan kutsutaan isäpuoliksi. Olette muuttaneet liian nopeasti yhteen jos isänä olo ahdistaa.[/QUOTE]

Pikkasen eri juttu olla isäpuoli kuin olla oikea isä. Eri juttu kantaa omista lapsista vastuuta kuin se, että sun niskoillesi sysätään ykskaks vieras lapsi. Totta kai kantaisin vastuuni ja hoitaisin omaa lastani pyytämättä.
Sanon paskat kaikille testaamisille. Kaiken pitää olla reilua.

Jos minulla olisi lapsi ja sysäisin hänet iltaisin uuden avovaimoni vastuulle, niin kaikki pitäisivät minua sovinistisikana!

[QUOTE="TheMan";28691489]Pikkasen eri juttu olla isäpuoli kuin olla oikea isä. Eri juttu kantaa omista lapsista vastuuta kuin se, että sun niskoillesi sysätään ykskaks vieras lapsi. Totta kai kantaisin vastuuni ja hoitaisin omaa lastani pyytämättä.
Sanon paskat kaikille testaamisille. Kaiken pitää olla reilua.

Jos minulla olisi lapsi ja sysäisin hänet iltaisin uuden avovaimoni vastuulle, niin kaikki pitäisivät minua sovinistisikana![/QUOTE]

Siis miten "ykskaks sysätään"? Sinäkö et tiennyt lapsesta, ennen kuin muutitte yhteen?

Olen kyllä sitä mieltä, että ap:n ei todellakaan tarvitse katsoa naisensa lasta pakosta joka ilta. Hän voi katsoa, jos haluaa, mutta pakko ei ole. Mielestäni nainen käyttäytyy itsekkäästi, jos näin olettaa. Ei tässä ole kysymys mistään rusinoiden ottamisesta pullasta. Mutta ei uudelta kumppanilta voi vaatia jokailtaista lapsenvahtivuoroa. kyllä siinä kuulkaa parisuhdekin kärsii, eikä ihme. Keskustelun paikka. Lapsi osittain hoitoon tai emännälle järkevämmät työvuorot. Eri asia, jos katsoo illan viikossa, mutta ei voi vaatia joka ilta katsomaan.

[QUOTE="minttu";28691017]voi helvetti sä kuulostat joltain ihan teiniltä! tulitko oikeesti ajatelleeksi asioita? Mun esikoisen isä on tollanen ku sä..ei oo kuule 6,5v näkynyt! mutta seuraava mies on hoitanut tasan 50%/50% lapset kanssani,sekä yhteiset että tämän ei yhteisen.. samaa perhettä ollaan![/QUOTE]

On täysin eri asia olla jonkun lapsen biologinen isä! Miehen kuuluu ottaa vastuu omista jälkeläisistään. Kuka silti oottaa, että isäpuoli ottaakin yhtäkkiä sen isän paikan?

[QUOTE="TheMan";28691450]Ystäviä, kavereita, sukulaisia juoksutti. Nyt vastuu lapsen hoidosta on kaatunut minun niskaani! Vieraan lapsen hoidosta. Miksi naiset tekee lapsia miesten kanssa, jokka ei halua pitää yhteyttä lapsiinsa??![/QUOTE]

jahas, perjantaiprovoa pukkaa, mutta vastaan kuin tää olisi todellinen tilanne:

Kun asenne sulla on toi mikä on, niin lopeta suhde heti. Pääset elämään villin sinkkukesän ja avovaimosi vapautuu etsimään itselleen aikuista kumppania.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
Kuulehan nyt ap, turha kiekua kun itse olet soppasi keittänyt. Mitä oikein ajattelit kun muutitte yhteen - että lapsi lakkaa olemasta? Ettekö puhuneet hoitojärjestelyistä? Tee asialle jotain ennen kuin se lapsiraukka kiintyy sinuun liikaa.

[QUOTE="TheMan";28690881]Tämähän on järkyttävää. Tuntuu kuin minut olisi otettu pelkäksi lastenlikaksi. Avovaimo tekee töitä useana iltana viikossa ja minä olen illat kaksin lapsen kanssa. Olen joutunut peruumaan menojani ja lopettamaan harrastuksiani. Kavereitakaan ei enää näe. Aluksi tätä kesti, mutta ei enää. Eikö tämä tosiaan lopu? Mikä siinä on, että ei voi viedä lasta hoitoon? Ennen se ainakin onnistui.[/QUOTE]

Se on sitä perheellisen elämää. Kun ottaa puolison jolla on jo lapsia,täytyy huolia koko paketti,ei vaan sitä puolisoa.ilmeisesti avokkisi lapsi on vuoropäiväkodissa ollut aiemmin,jos te nyt asutte yhdessä niin hänellä ei ole oikeutta viedä lasta sinne iltahoitoon koska sinä et ole töissä illalla.häjy säkä. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön.

[QUOTE="...";28691512]Ei todellakaan sun kuulu hoitaa avovaimon lasta! Koko hoitovastuu on lasten vanhemmilla vaika olisitte naimisissa! Huh huh![/QUOTE]

Hei tää on hyvä! Suomessahan onkin varmaan tooosi monta uusperhettä, jossa bioisä tai -äiti soitetaan aina paikalle, kun lapsi haluaa voileipää tai näkee pahaa unta. Eihän nyt saman katon alla asuva isä- tai äitipuoli todellakaan ala hoitamseen osallistua millään lailla. Mitä siitäkin tulisi?

Onko vaikeeta avata sitä suuta ja sanoo akalle, että asia on niin, että sä et joka ilta hoida sitä pentua, hommaa sen hoitajan sille. Voit välillä kattoo, mutta et joka päivä tyylii, jos et saa suuta auki, niin miten sit saat, jos heität ne pellolle :D Oot jo tossun alla.

Hankala kysymys. Avovaimosi olisi ehdottomasti pitänyt miettiä lapsen hoitokuviot ja keskustella niistä kanssasi ennen kuin muutitte yhteen, minusta hän on ollut vastuuton. Toisaalta, kun päättää vakavoittaa suhdetta niin paljon että muuttaa yhteen "lapsellisen" kanssa, niin pakettiin kuuluu molemmat.

Edellisillä perustellen ajattelen, että jonkunmoinen vastuu lapsesta kuuluu molemmille aikuisille, kun yhdessä asutaan riippumatta onko lapsi biologinen tai ei. Tarkoitan sitä, että jos lapsi on vaaratilanteessa, paikallaolija huolehtii, ymmärretään se, että lapsi tietyllä tavalla säätelee ehtoja yhteiselle elämälle ja menemisille, sekä sitä, että silloin tällöin voidaan olla myös vastuussa siitä toisen lapsesta. En kuitenkaan sitä tajua, että etenkin näin yhteiselon alkuvaiheessa ja ilmeisesti ennalta asiasta sopimatta (?) sinun pitäisi yhtäkkiä olla monena iltana vastuussa lapsesta äidin ollessa töissä. Minusta se on jonkinasteista hyväksikäyttöä, JOS ette olleet keskustelleet ja sopineet siitä etukäteen.

Vähän tuntuu, että kovin vähillä puheilla olitte yhteen muuttaneet? Kun lapsi on kuvioissa, pitäisi asioita punnita ja pohtia perusteellisesti. Niiden näkökulmien esiintuominen on kuitenkin minusta ensisijaisesti lapsen biologisen vanhemman vastuulla. Hänen tehtävänsä on pohtia sitä, mikä on lapsen etu.

Kirjoitat, että hoidat ihan vierasta lasta. Ette ilmeisesti olleet kovin kauaa yhdessä ennen yhteenmuuttoa? Tai ainakaan hoitaneet tutustumista lapsen kanssa kovin perusteellisesti... Kuten edellä kirjoitin, se on minusta lapsen äidin vastuulla tässä tapauksessa, mutta nyt sinun vastuullasi on hoitaa homma aikuismaisesti ja lasta ajatellen.

Keskustele vakavasti avovaimosi kanssa. Kerro tunteistasi, ja kerro että et ollut valmistautunut tähän tilanteeseen. Valmistaudu siihen, että saatatte lähteä eri suuntiin, ja eikö se saata olla paraskin ratkaisu. Lapsiraukka, jos häntä ensin on riepoteltu sukulaisilla, ystävillä, siellä täällä ja nyt sitten vieraalla "isäpuolella". Yritä sinä nyt hoitaa tämä jotenkin hienotunteisesti hänen kannaltaan eikä niin, että lapselle jää lopulta syyllisyys mahdollisesta erostakin. Se kun ei ole mitenkään hänen syynsä.

• Tykkää
Reactions: Pumbuliini
Miten edes päädyit muuttamaan yhteen naisen kanssa, jolla on lapsi, jos et kerran ollut valmis hoitamaan lasta? Ja miksi ette sovi asioita niin, että pääset harrastusiltoina harrastuksiisi ja muina iltoina hoitaisit lasta, jotta saisit vapaa-aikaa?

Mielestäni on hyvin selkeää, että jos muuttaa yhteen ihmisen kanssa, jolla on lapsi, tulee sinusta jonkinlainen isäpuoli. Tähän kuuluu vastuun ottaminen lapsesta, lapsen hoitaminen ja välittäminen. En sano, että pitää luopua kaikesta vapaa-ajasta, mutta elämä lapsen kanssa on hyvin erilaista kuin ilman lasta, kuten olet nyt huomannut.

Miten edes päädyit muuttamaan yhteen naisen kanssa, jolla on lapsi, jos et kerran ollut valmis hoitamaan lasta? Ja miksi ette sovi asioita niin, että pääset harrastusiltoina harrastuksiisi ja muina iltoina hoitaisit lasta, jotta saisit vapaa-aikaa?

Mielestäni on hyvin selkeää, että jos muuttaa yhteen ihmisen kanssa, jolla on lapsi, tulee sinusta jonkinlainen isäpuoli. Tähän kuuluu vastuun ottaminen lapsesta, lapsen hoitaminen ja välittäminen. En sano, että pitää luopua kaikesta vapaa-ajasta, mutta elämä lapsen kanssa on hyvin erilaista kuin ilman lasta, kuten olet nyt huomannut.

Yhteistyössä