Kuuluuko leikki-ikäisen muka itkeä koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Naapuriimme muutti äiti ja epämääräinen määrä lapsia. Olen nähnyt äidin vain kerran, silloin kun kantoivat tavaroita asuntoon. Kyseessä siis naapuriasunto, kaksio, kerrostalossa. En edes tiedä montako lasta äidillä on, koska en ole ikinä nähnyt heitä yhtään missään kodin ulkopuolella. Käytävässä on rattaat, joten ilmeisesti yksi lapsista on ainakin melko pieni. Omituista tässä on se, että asunnsota kuuluu lähes aina lapsen itku. Myös äidin huutoa kuuluu. Pieni lapsi itkee aamuisin, päivisin ja iltaisin, sellaista surullista itkua ja huutaa äitiä ja äiti yleensä huutaa märmättää jostain. Olisi kiva esittäytyä tälle äidille niinkuin muillekkin naapureille, mutta ilmeisesti se vaatisi oven taakse menemistä, koska todella en ole ikinä näitä asukkaita nähnyt muuton jälkeen. Ilmeisesti taloudessa ei asu miestä. Minua ahdistaa lapsen itku, voiko heillä olla kaikki hyvin, kun oikeasti itku on jatkuvaa, ikinä ei kuulu naurua tai leikin ääniä, vain itku.

No sähän sen sanoit jo :) Käyt esittäytymässä ja sitten tsekkailet, onko asiat ok. Aina sitä jonkun tekosyyn keksii. Löysit pihalta lelun, onko teidän? Voisinko saada lainaksi pyöränpumppua? tmv.
Lapset ovat erilaisia, kaikki voi olla ihan jees vaikka jatkuva parkuna kuuluukin. Toist vaan on sentyyppisiä ja itkevät herkemmin :) Mutta siinähän selvittelet :)

No sähän sen sanoit jo :) Käyt esittäytymässä ja sitten tsekkailet, onko asiat ok. Aina sitä jonkun tekosyyn keksii. Löysit pihalta lelun, onko teidän? Voisinko saada lainaksi pyöränpumppua? tmv.
Lapset ovat erilaisia, kaikki voi olla ihan jees vaikka jatkuva parkuna kuuluukin. Toist vaan on sentyyppisiä ja itkevät herkemmin :) Mutta siinähän selvittelet :)

Ai kauheeta. Ainakin meitin 1v kirkuu ja huutaa äitiä sen 500 kertaa päivässä. Kovaa ja korkeelta. Se kirkuu (itkee) ja huutaa äitiä kun hän suuttuu, loukkaa, on väsynyt, nälkäinen - mitä tahansa. Ja oikeasti sillä on takuulla asiat ihan loistavasti :D

kuulostaa tosi ikävältä.. mitäs tommosessa tilanteessa ite tekisin.. mä kyllä varmaan soittaisin neuvolaan ja kysyisin mitä asialle pitää tehdä.. en pystyis kuunnella itkua jatkuvasti.. varsinki jos se on surullista itkua ja äiti vaan huutaa siihen päälle.. En haluaisi jälkeenpäin miettiä että olisi pitäny tehdä asialle jotain!

Meillä 3 ja 2 vuotiaat veljekset huutavat vuorotellen pitkin päivää kun taistelevat autoista ja muista leluista, ja ihan hyvin meillä asiat on ;) Eiköhän siellä sunkin naapurissa välillä niitä ilosiakin hetkiä ole, kyttäät vaan tarkemmin ja 24/7 niin ehkä ehdit niitä naurujakin kuulemaan.

Ja aina voi soittaa sossun tädeille, niiden pitää tarkistaa tilanne jos teet nimettömän ilmoituksen. Itse ehkä koittaisin tehdä tuttavuutta, mutta jos se ei oonistuis ja olis hankalaa, niin lasten takia yhteys sossuun, kyllä ne sitten setvii onko tarvetta enempiin toimiin...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meillä 3 ja 2 vuotiaat veljekset huutavat vuorotellen pitkin päivää kun taistelevat autoista ja muista leluista, ja ihan hyvin meillä asiat on ;) Eiköhän siellä sunkin naapurissa välillä niitä ilosiakin hetkiä ole, kyttäät vaan tarkemmin ja 24/7 niin ehkä ehdit niitä naurujakin kuulemaan.

Olen äitiyslomalla ja sitä ennen saikulla, joten olen todella seurannut talon ääniä 24/7. Itku ei ole mitään sisarusten riitelyä, vaan sellaista suruitkua, niinkuin lapsi olisi jätetty yksin (vaikka äiti on paikalla ja hänen huutonsa kuuluu).

viet jotain leluja Sanot että teidän lapsi on kyllästynty niihin että kelpaisko teille sit kurkit olan yli ja jos näyttää hurjalta niin soitat lastensuojeluun ja kerrot asiasta niin tekevät tarkistuskäynnin. Jos kaikki on ok niin lopetat kyyläilyn.

Ei siis lasten runsaassa itkussa ole välttämättä mitään outoa, mutta joskus voi olla ongelmia joihin on hyvä saada apua... siksi suosittelin sossua. Jos oikeasti on huolissaan ja kokee että asiat ei kunnossa ja itse ei pääse tilannetta tsekkaamaan, niin sitten pitää hakea apua!

Yhteistyössä