Kuuluuko kotiäidin huolehtia kodin siivouksesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KOTIÄITI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei se ole mikään itsestäänselvyys, että kotiäiti tekee aina kaikki kotihommat.
Riippuu miehen työstä, riippuu äidin jaksamisesta, riippuu monesta asiasta.
Meilläkin mies tekee ruumiillista ansiotyötä, mutta se työ on miehenkin sanojen mukaan kuitenkin enemmän leikkiä, kuin minun työni lasten kanssa kotona.
Itse tykkään olla kotiäitinä ja teen aina sen, minkä suinkin jaksan. Mutta en halua olla mikään orja, eikä minulta kukaan sitä vaadikaan. Jos olen ihan sippi ja mies jaksaa paremmin -vaikka sitten työpäivän jälkeenkin-, mies tekee sitten enemmän. Jos mies on väsyneempi kuin minä, minä teen sitten enemmän. Tilanne kerrallaan, toista kunnioittaen ja yhdessä selviten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meneekö asia niin että kotiäiti on kotona ja mies käy töissä kunnes mies palaa töistä ja alkaa siivota? Ei mielestäni näin.

Ei tietenkään.

Mä luulen että tässä on nyt kyse taas enemmänkin siitä että perheillä on siivouksien kanssa erittäin erilaisia toimintatapoja. Mun elämä esim. ei koostu erilaisista siivouksista.. Mä en osaa repiä stressiä näistä..

ps. Mun lomaileva mies pyllistelee tossa vieressä just imurin kanssa, ja mä kurja luuseri lähden kohta töihin :laugh:

Täysi työpäivähän se on kotiäidilläkin, joten molemmille kuuluu siivoukset. Toki keretessään ja jaksaessaan voi enemmän siivouksesta ja muusta puhtaudesta huolehtia, mutta kuuluu ne hommat ihan yhtälailla miehellekin.

Yhteistyössä