KUULUUKO KAIKKI ASIAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hämmentynyt äiti

Vieras
ISOVANHEMMILLE? Mielestäni ei. Olen väsynyt kuulemaan isovanhempien itkuvirttä, joka menee näin: Meillä on oikeus isovanhempina tietää, miksi rokotitte rotaa varten, miksi lähdette lomamatkalle ulkomaille pienten lasten kanssa, mitä olette syöttäneet kun noin mahaa vääntää tms.
Tuntuu kuin isovanhemmat ( miehen puolelta) on jossain kummassa murros/uhmaiässä. Onko tämä nyt sitä paljon mainostettua sukupolvien välistä kuilua? Isovanhemmat ovat nuorehkoja viisikymppisiä työelämässä olevia ihmisiä omine murheineen ja kiireineen. Enää heillä ei ole alaikäisiä huollettavia. Olemme akateemisesti koulutettuja, kohtuullisen hyvin toimeentulevia, asiallisia ja fiksuja tavallisia suomalaisia kolmekymppisiä vanhempia. Olemme siis ns. normiperhe eikä kuulu kuvioihin sinun ja minun lapsia tai ex-puolisoita.

Kyllä tulee väsymys pienten lasten vanhemmille tällaisesta jatkuvasta marinasta mitä joudun etenkin miniänä kuuntelemaan. En jaksa kohta kantaa tällaista taakkaa. Meillä on mieheni kanssa erittäin toimiva ja hyvä parisuhde ja olemme onnellisia avioliitossamme. Ei ole tarvetta kulkea ravintolaissa saati vieraissa sängyissä. Koen, että isovanhempien mielestä olen täysin väärä ihminen heidän pojalleen.

Oma äitini on kyllä tukenut minua asiassa ja antanut hyviä realistisia neuvoja miten selviän asian kanssa, mutta kertokaapa muut äidit, isät ja isovanhemmat;miten menetellään, jotta sopu sijaa antaisi ja kaikilla olisi hyvä tahto, rauha kodeissa ja hyvä mieli eikä tarvitsisi tuntea olevansa huono äiti tai puoliso.
TOIVOTTAVASTI ISOVANHEMMILTAKIN TULISI VIESTIINI KOMMENTTEJA.

Tutulta kuulostaa, tutulta kuulostaa..tunkeilua, utelua ja vallankäytönhalun tyydyttämistä. Jos pikkusormen annat, ne (appivanhemmat) vie koko käden. Kokemusta on.

Vastaan sulle että EI KUULU. Itse olen joutunut riitelemällä tämän asian heille tekemään selväksi, tosin ei se heidän koviin kalloihinsa tunnu menevän. Ei ehkä kannattaisi riitelyä aloittaa, itselläni vaan raja tuli vastaan. Tsemppiä

:hug:

Täällä se yksi isovanhempi.Olen samaa mieltä,ei isovanhempien oikeus ole tunkeutua aikuisten lastensa elämää määräilemään.Tyttäreni kanssa puhuttiin mummona olosta(nyt jo 2 lastenlasta) ennen mummouttani.Hän sanoi,mihin myös muut aikuiset lapseni ovat yhtyneet "jos tuut tänne tyrannisoimaan ja määräilemään,niin nostan sut niska-persotteela ovesta ulos B) siinä oli asennetta! Tämä oli siis huumoria,mutta aiheesta.

Ei tietenkään ole oikeutta tietää toisten asioista..mut kun meissä kaikissa piilee pieni uteliaisuus :$

On erittäin hyvää, että asioista pohditaan lähimpien sukulaisten kesken...se on rakentavaa..riitaa ei kannata haastaa. Samoin tietty ylimielisyys vahingoittaa suhteita.
Kaikkia mielipiteitä pitää arvostaa, mutta silti voi ja pitää toteuttaa niitä omiaan.
Olisin itsekkin kiinnostunut "miksi rotaa varten"...voihan olla että toinen ei tiedä edes mitä rota tarkoittaa ja todella miksi se pitää ottaa..ei siis arvostelumielessä vaan uteliaisuus tuosta asiasta. Ei me vanhemmat kaikkia tiedetä vaikka lapset ollaankin kasvatettu.
Tottakai juttelisin .."ulkomaanmatka"..luonnollista että kiinnostais miten se onnistuu pienten lasten kanssa.
Eniten huolettais "vatsanväänteet"..olihan niitä aikanaan omallanikin , että eräänkin kerran meni vuorokausi sairaalassakin sen takia.

Älkää missään tapauksessa haastako riitaa..elämän voi elää paremminkin..viisaampi elää sovussa ja antaa kaikille oikeuden sanoa mielipiteensä!