Kuuluuko aikuisen miehen ihailla äitiään vai vaimoaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja USKOMATONTA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja R86 harmaana:
[:laugh:] Mites tarina jatkuu? Menikö viesti perille vai soittiko äidilleen? Tuliko ero heti tuon tapahtuman jälkeen?
Ei tainnut soittaa äidilleen. En koskaan kysynyt. Mutta eipähän jupissut enää mun sapuskoistani. Ero meille jossain vaiheessa tuli, ihan muista syistä. Olin 18 v, kun aloitettiin seurustelemaan ja aika nopeasti muutettiin saman katon alle. Suhde kesti vajaan vuoden.

Minä en ymmärrä alkuunkaan, miksi mies vertaa sinua ja äitiään. Itselleni ei tulisi mieleenkään vertailla isääni ja miestäni, ainakaan ääneen. En todellakaan ajattele, että isälläni olisi parempi luonne, parempi suhtautumiskyky jne jne. Eivät he ole ihmisiä, jotka pitäisi asettaa paremmuusjärjestykseen. :o

Molempia rakastan, mutta eri tavoilla tietenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en ymmärrä alkuunkaan, miksi mies vertaa sinua ja äitiään. Itselleni ei tulisi mieleenkään vertailla isääni ja miestäni, ainakaan ääneen. En todellakaan ajattele, että isälläni olisi parempi luonne, parempi suhtautumiskyky jne jne. Eivät he ole ihmisiä, jotka pitäisi asettaa paremmuusjärjestykseen. :o

Samaa ajattelin. Eihän sitä lapsiaankaan aseta paremmuusjärjestykseen, miksi sitten muita rakastamiaan ihmisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Samaa ajattelin. Eihän sitä lapsiaankaan aseta paremmuusjärjestykseen, miksi sitten muita rakastamiaan ihmisiä?

Ei mitään järkeä tuossa minustakaan. Ja otsikon kysymykseen vastaisin, että jos suhteet ovat kunnossa omiin vanhempiin ja oma parisuhde voi hyvin, niin molempia minusta. Ei se ole joko tai.

Meillä on hyvin lähellä tapaus, kun mies otti eron ja lähti takaisin äidin luo. Koko lyhyen avioliiton ajan meni äitinsä mukaan, eikä koskaan sanonut vastaan, vaikka niin lupaili. Kerran kokeili ja taisteluhan siitä tuli, äiti otti ja suuttui. Poika muutti takaisin äidin helmoihin.

Mies on joskus erehtynyt sanomaan jostain ruokaan liittyvästä, että äiti tekee näin, kun olin just tekemässä päinvastoin. Siihen sanoin (kun olin sopivan ärsyyntyneessä mielentilassa ) että hae sitten äitis tekemään! Eipä se kovin usein vertaa, paitsi sit jos jossain kysyn miten äitis on tehnyt. Mutta en voisi tuota ihailemiseksi meillä sanoa...Ihan terve suhde on äidillä ja pojalla, onneksi :)

Kyllä mies ja nainen naimisiin mennessään jättää sen lapsuuden perheen ja niistä tulee perhe. Vaikka olisi kuinka läheiset välit omiin vanhempiin, oma (uusi) perhe tulee ykkösenä ja yhdessä päätetään miten asiat tehdään eikä kummankaan vanhemmat. Ap:n miehellä on murrosiän irtautuminen vähän epäonnistunut jos mamma on se elämän suuri rakkaus.
Minä olen miehelleni se suuri rakkaus ja anoppi tulee vasta pitkän matkaa perästä. Ja näin on hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja USKOMATONTA:
enemmän?
Mieheni arvostaa ja ihailee selvästi enemmän äitiään ja myönsikin sen, että monessa asiassa ihailee äitiään enemmän, äitinsä luonne on parempi ym... Hänen äitinsä on myös aina oikeassa, minä väärässä. Jos anoppi töksäyttää mulle jotain ja pahoitan mieleni, on mies AINA anopin puolella. Miehen puheista päätellen anoppi on täydellinen.

Tämä on uskomaton (!!) vastakkainasettelu, mutta minusta tuntuu jatkuvasti, että minä en miellytä miestä ja hän yrittää muokata minusta äitinsä kaltaisen (toivomalla että leipoisin, olisin aktiivinen kodinhengetär kuten äitinsä). Ja erilaisissa ristiriitatilanteissa mies on AINA äitinsä puolella.

Tämä on aivan kun mun tarinani. Ainoa ero, että sain mieheni tekemään pari vuotta sitten päätöksen kun sanoin, että nyt ollaan siinä pisteessä,että valitse vaimo TAI äiti...toki tekemisissä saavat tottakai olla, mutta jokapäiväinen soittelu/käynti kuin "koirana olemine" ovat loppu onneksi(ja vielä kun sai haukut päälle sekä mieheni että minä)...ja sanoin suoraan, että minusta tuntuu TOSI pahalta kun hän on aina äitinsä puolella, vaikka myönsin että minussakin virheitä(ainakin olen aika tarkkanokkanen myönnän)mutta tuli niin paljon asioita joita en todellakaan tehnyt....syytti kaikesta. Narsisti kun on.

Te jotka väheksytte miehen ja hänen äitinsä välistä sidettä: löytyykö teistä kuitenkin sellaisia, jotka rakastatte isäänne paljon, ettekä edes halua laittaa isäänne ja miestänne vaakakuppiin?

Kuuluu, molempia kuuluu ihailla ja kunnioittaa, määrää on vaikea mitata, koska normaali mies mielestäni ihailee ja rakastaa vaimoaa ja äitiään eri tavalla, eri ihmisenä.

Miehen oman äitinsä ansaitsema rakkaus, kiintymys ja välittäminen arvostuksineen ei ole pois minulta mitenkään.

Eri juttu on, jos ei pysty eroittamaan äitiään ja vaimoaa ja vertailee näitä toisiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja salamies:
Te jotka väheksytte miehen ja hänen äitinsä välistä sidettä: löytyykö teistä kuitenkin sellaisia, jotka rakastatte isäänne paljon, ettekä edes halua laittaa isäänne ja miestänne vaakakuppiin?

Aloittajan ongelmahan on juuri se, että mies laittaa puolisonsa ja äitinsä vaakakuppiin. Jos on normaalit välit vanhempiin, tuollaisia vertailuja ei tarvitse tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja salamies:

Aloittajan ongelmahan on juuri se, että mies laittaa puolisonsa ja äitinsä vaakakuppiin. Jos on normaalit välit vanhempiin, tuollaisia vertailuja ei tarvitse tehdä.

Ei tarvitsisi niin, mutta vaimoilla on tapana laittaa mies valitsemaan ja osoittamaan, että vaimo on miehelle äitiä tärkeämpi. Naiset myös odottavat miehensä tukevan heitä kun he riitelevät anopin kanssa ja odottavat miehen alkavan taistella vaimon kanssa yhdessä miehen äitiä vastaan.

Yhteistyössä