Miehen vertailu on tullut esille monessa yhteydessä. Esimerkiksi nyt vaikka jopa lakanoiden silitys, niin siitäkin mies heti muisti äitinsä ja kertoi, miten hänen äitinsä tekee ja äänessä oli selvästi arvostusta siihen, kuinka hänen äitinsä näkee vaivaa niiiin paljon. Kerran meillä oli pesuohjelmat rikki pyykkikoneessa, niin mies anoppilasta tultuaan kertoi, kuinka hänen äitinsä on huolissaan meidän pyykeistä, että tuleeko niistä puhtaita. Monesti mies kuuntelee aina äitiään, mitä tulee neuvoihin, ja mieluiten kysyykin neuvoa äidiltään. Esimerkiksi johonkin ongelmatilanteeseen saataan neuvoa ja kertoa mielipiteeni, mutta vasta jos äidin hyväksyntä on tullut, mies tekee niin.
Miehen äiti on myös liikunnallinen, todella liikunallinen. Minä taas en. Mies on monesti yrittänyt "muokata" minusta liikunnallista ja on kertonut, kuinka hänen äitinsä jopa viimeisillään raskaana hiihti 15km ja on kertonut, että häntä oksettaa kun minä olen laiska liikunnan suhteen.
Suhteen alussa mies sanoi, että "äitiä kyllä rakastaa niin paljon, että voiko ketään muuta naista rakastaa yhtä paljon". Luulin sitä vitsiksi, mutta tuntuu, että ihan oikeasti äiti on miehelle ykkönen.
Minulla on takana aiempia suhteita, eikä tällaisia asioita ole tullut esille. Anoppi muuten myös jatkuvasti kehuu poikaansa minulle, kertoo aina kun tapaamme miten hyvä mies minulle on, miten ihana mies oli pienenä, miten hyvä tuuri minulla kävi kun sain mieheni jne.