Kuulutko niihin onnekkaisiin, joilla on tiimalasivartalo?

• Viestiketjun aloittaja X-mallinen
  • Ensimmäinen viesti
X-mallinen
Jos vyötärösi ja lantion ympärysmittojen suhde on 0,7, niin vastaat täydellisesti länsimaista kurvikaunotar-ihannetta. Minulla oli urheilu-urani aikaan tämä suhde. Lasten saamisen jälkeen vyötärö leveni vähän.

Mitkä ovat vartalosi ongelmakohdat? Tuppaako ylimääräistä kertymään johonkin tiettyyn kohtaan?

Ylihoikkana ja timmissä kunnossa rinnoistani häviää täytteet. Normikunnossa ongelmia ei ole. Jos taas lihon pari kiloa, niin kaikki kertyy vatsaan ja reisiin.

Millaisia vaatteita käytät? Oletko huomannut, ettei jotkut vaatteet sovi sinulle?

"Juu"
Ongelma on löytää vaatteita. Nykyisissä vaatteissa ei ole vyötäröä ja niiden yläosat ovat liian pienet rintakehän/hartioiden alueelta. Sama juttu housuissa/hameissa: lantio on piukka, mutta vyötärön kohdalle mahtuisi kaksi minua. Kaikki vaatteet on siis tehty tasapaksuille pötkylöille. Lisäongelmia tuottaa hädin tuskin 160 sentin koko...

Mutta muutoin olen hyvin tyytyväinen näin 35-vuotiaana lähes täydelliseen vartaloon.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
"vieras"
[QUOTE="vieras";26662593]Vyötärö-lantiosuhde[/QUOTE]

Painoindeksisi on 20.5.
Painoindeksin perusteella painosi on normaali (olet ihannepainoinen). Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.70.
Sinulla on normaali vyötärö-lantiosuhde.

Eli olenko mä nyt sitten täydellinen? :D Eikö tiimalasivartaloon kuitenkin kuuluisi ne tissit? :whistle:

no miten sen ottaa
En nyt tiedä onko tiimalasi mikään tavoiteltava asia. Ystävälläni on, ja hänen on tosi vaikea löytää sopivia housuja, ei hän mitenkään onnekkaana itseään pidä kun vyötärö on kapea mutta reidet paksut. Minulla on suorempi vartalotyyppi ja vaatteita löytyy helposti. Olen tähän tyytyväinen enkä vaihtaisi.

"aapee"
[QUOTE="vieras";26662616]Painoindeksisi on 20.5.
Painoindeksin perusteella painosi on normaali (olet ihannepainoinen). Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.70.

Eli olenko mä nyt sitten täydellinen? :D Eikö tiimalasivartaloon kuitenkin kuuluisi ne tissit? :whistle:[/QUOTE]

Ne tissit saa helposti topatuilla liiveillä. Eli olet täydellinen.

En nyt tiedä onko tiimalasi mikään tavoiteltava asia. Ystävälläni on, ja hänen on tosi vaikea löytää sopivia housuja, ei hän mitenkään onnekkaana itseään pidä kun vyötärö on kapea mutta reidet paksut. Minulla on suorempi vartalotyyppi ja vaatteita löytyy helposti. Olen tähän tyytyväinen enkä vaihtaisi.
Ei kai reisien tartte paksut olla, että tiimalasiksi voidaan katsoa? Omiin silmiini reiteni ovat ihan mammutit ja kamalan löllöt, mutta mittanauha sanoo paksuimman kohdan olevan n. 45 cm ja oletan, ettei ne ole paksuimmasta päästä.

"hankala"
Painoindeksisi on 19.6.
Painoindeksin perusteella sinulla ei ole ylipainoa, pikemminkin päinvastoin. Vyötärö-lantiosuhteesi on 0.69.

Olen kyllä ylläolevan kanssa samaa mieltä. Kun reidet on paksut ja toisaalta vyötärö kapea, on kamalan hankalaa löytää housuja joiden vyötärö istuu. Yleensä housuihin jää taakse vyötärölle ja sen alapuolelle (eli perseen yläpuolelle :)) hirveä "kengurupussi". Tai sitten on pakko ostaa matalalantioiset housut, joissa persvako vilkkuu...

matemaatikko
[QUOTE="aapee";26662716]Ei eri paria, vaan menee tasapaksuun suuntaan.[/QUOTE]

...öh...jos suhdeluku pienenee, niin silloinhan juuri lantio on hyvin leveä ja vyötärö kapea. Jos luku taas lähenee yhtä, on kyse tasapaksuudesta.

....
Sama :/ Jotenkin vain tulee mitattua silmämääräisesti että housut/hame menee helposti kiinni vyötärön kohdalla, mutta sovituskopissa huomaa ettei niitä saa edes reisien puoltaväliä korkeammalle... Ärsyttävää! Hyvä puoli tietty on ettei koskaan joudu käyttämään sellasia vaatteita jotka kiristäisi inhottavasti mahamakkaroita.

Ittellä lantio megalomaaniset 100cm, ja vyötärö 69cm, eli suhde taitaa olla 0,69. Vähän pitäis saada kutistettua kumpaakin lukua.

Sidukkatytöille tehtyjä
[QUOTE="Juu";26662565]Ongelma on löytää vaatteita. Nykyisissä vaatteissa ei ole vyötäröä ja niiden yläosat ovat liian pienet rintakehän/hartioiden alueelta. Sama juttu housuissa/hameissa: lantio on piukka, mutta vyötärön kohdalle mahtuisi kaksi minua. Kaikki vaatteet on siis tehty tasapaksuille pötkylöille. [/QUOTE]

Olen huomannut saman. Useimmissa paidoissa vyötärö on tasapaksu hartia-osan kanssa, ja pahimmillaan vyötärö on leveämpi! Siksi en käytä kuin joustavia paitoja, eli käytännössä hartioista hieman liian pieniä mutta vyötäröltä sopivampia. Jos haluaisin esim. kauluspaidan, niin koko joka mahtuu hartioista on sitten todellakin vyötäröltä noin 2-kertainen tarpeeseen nähden. Useimmista yläosista puuttuu kokonaan myös takaosan sisäänotot, jolloin selkään jää tyhjä pussi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä